Het dubbel gebruiken van kanalen is niet aan te raden. Hoewel het wel werkt heb je een grote kans op slecht signaal of zelfs uitval. Zeker wanneer je grote lengtes wilt overbruggen zou ik ervoor proberen te zorgen dat je een vrij kanaal hebt. Mocht alles in gebruik zijn kan je het beste een kanaal gebruiken die op die lokatie het slechts ontvangen wordt. Dan heb je de minste kans vage problemen. In de praktijk zal het allemaal wel meevallen, maar zoals je zei: het is net die ene keer dat het niet uit komt.
Wireless ethernet voor systeemcontrol en dergelijke. Wie doet er mee?
Collapse
X
-
Comment
-
Kanaalkeuze WLAN
Wellicht nog een kleine toevoeging: de WLAN kanalen hebben een zekere overlap. De kanalen liggen 5 MHz van elkaar en de standaard specificeert 30 dB attenuering tov de centerfrequentie op 11 MHz vanaf de centerfrequentie. Daardoor hebben kanaal 1, 7 en 13 dus het minst last van elkaar.
Als er al veel signalen in de lucht hangen, is het slim om je kanaalkeuze daar op af te stemmen, maar als je het zelf voor het zeggen hebt (of meerdere systemen onafhankelijk moet configureren), dan zou ik kiezen voor kanaal 1, 7 of 13.
Groeten,
Sjoerd
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/802.11#Channels_and_international_compatibilityComment
-
-
Ik gebruik een linksys accesspoint met +7 dB antenne's die ik zo hoog mogelijk plaats. Dit accesspoint hangt aan een Lake Dolby processor (backstage) en ontvangst (Gelredome) tot 100 meter was geen probleem. Ik gebruik een Tablet pc van Toshiba en een Dell laptop voor Smaart etc (bij de FOH). De Smaart laptop gaat ook draadloos naar het accesspoint en dan door naar de Lake waar de Smaart data word toegevoegd aan de Lake data en ik krijg alles samen op een scherm.
In het geval ik nog xta oid gebruik dan gebruik ik hiervoor eventueel een derde laptop die ook weer verbinding maakt met hetzelfde accesspoint en deze laptop kan ik via remote desktop dan weer bedienen van de tablet pc.
Werkt helemaal super. Kost even tijd om uit te zoeken hoe en wat maar geeft erg veel werkplezier en, zeker met grotere systemen, veel tijdswinst. Je loopt naar de betreffende array en eq-ed en delay-ed etc. op de plek zelf in plaats van steeds terug lopen naar de FOH.
Voor Smaart gebruik ik een Lectrosonics draadloos systeem.
AukeComment
-
Ik gebruik de R-400A ontvanger + UH400A zender. Meer informatie vind je op Lectrosonics | Professional Wireless Microphone Systems
Exacte prijs weet ik niet (afhankelijk van dollar etc.) maar ligt bruto rond € 2300,-
Voordeel van dit systeem is dat het non-companding is (geen compressie) en het is door Smaart uitgekozen als het product om Smaart draadloos te gebruiken.Comment
-
Aangezien de titel van dit onderwerp vrij breed is (......"en dergelijke")
Een niet onbelangrijke vraag:
werkt bijvoorbeeld smaart en audiocore met parallels op een mac intel duocore notebook? heeft iem dat aan de praat? gaat dat goed met asiodrivers, 232/432 poort etc.
kunnen we dan eindelijk stoppen met het gepruts van eindeloos oppoppende schermpjes en ballonetjes, foutmeldingen, 100x per dag opnieuw WLAN verbinden(bij slechte ontvangst dan) en alle andere windhoosirritaties waar je elke keer weer de te schaarse opbouwtijd aan verprutst.
Zijn er ervaringen?
Er is zowiezo heel veel software in ons vakgebied die alleen voor PC word ontwikkeld. Dus het lijkt me een verademing om altijd beide keuzes te hebben...knoppen en waarden :)Comment
-
Smaart V6 werkt gewoon op de mac (G4/5 & Intel processoren). Is natuurlijk wel weer een redelijke prijs, maar beter dan werken met parallels.
zie ook http://www.eaw.com/products/software/EAWSmaart/
EricComment
-
Aangezien de titel van dit onderwerp vrij breed is (......"en dergelijke")
Een niet onbelangrijke vraag:
werkt bijvoorbeeld smaart en audiocore met parallels op een mac intel duocore notebook? heeft iem dat aan de praat? gaat dat goed met asiodrivers, 232/432 poort etc.
kunnen we dan eindelijk stoppen met het gepruts van eindeloos oppoppende schermpjes en ballonetjes, foutmeldingen, 100x per dag opnieuw WLAN verbinden(bij slechte ontvangst dan) en alle andere windhoosirritaties waar je elke keer weer de te schaarse opbouwtijd aan verprutst.
Zijn er ervaringen?
Er is zowiezo heel veel software in ons vakgebied die alleen voor PC word ontwikkeld. Dus het lijkt me een verademing om altijd beide keuzes te hebben...
Heb gehoord dat parallels is verbeterd, maar heb nog even geen kans gehad om dat uit te proberen. Mede doordat de windows versie via bootcamp perfect draait.
Anyway Smaart 6 voor apple en mac staat voorlopig even in de koelkast. Heb voor beide licentie, maar in Apple versie is geen mogelijkheid om een systeemcontroller te sturen. En versie 5.4 blijft voor mij nog steeds de beste software voor systeem analyse (mede ook door de koppeling met Dolby Lake).
Ik zou zeggen windows programma's apart in bootcamp draaien.Last edited by nielsjanssennl; 21-07-07, 09:55.Comment
Comment