Sennheiser MKE 2 waardig alternatief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • First Impression
    • Aug 2006
    • 35

Sennheiser MKE 2 waardig alternatief

Zijn er mensen die een waardige vervanger kennen/gebruiken voor de MKE 2 van Sennheiser?

Een 'druppel' die gebruiksvriendelijk en betaalbaar is, maar kwa klankkleur misschien iets minder maar toch goed bruikbaar is.

Graag jullie reacties.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

is een headset ook een aanrader?? of moet het persee een druppelmic zijn
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

Ik gebruik sinds enkele maanden de DAP EH2 en EL2 naar volle tevredenheid voor theater.
      De EH2 is een huidkleurig nekbeugelsetje en de EL2 een lavalier (druppel) die je op de kleding speldt of op het gezicht plakt, ofwel aan een beugeltje bevestigt dat op maat van de acteur kan worden gemaakt. Dit is vooral voor vrouwen een meer geschikte oplossing.
      Deze geven naar mijn mening een meer natuurlijke klank dan de sennheisers welke ik in november nog gebruikte.
      Het is wel even wennen aan de andere FB frequenties op dezelfde installatie, maar ze laten zich goed manipuleren. Hoe minder je eraan foefelt, hoe beter het klinkt. Het is vooral de plaatsing die een belangrijke rol speelt.
      Kwa volume haal ik hetzelfde niveau als met de mke's.
      Verschil (voor de druppels)
      +/- 55€ voor DAP, +/- 250€ voor sennheiser.

De EL2's zien er ook bijna hetzelfde uit als de mke 2 en hebben dezelfde afmetingen.

Laat je niet afschrikken door eventuele andere stekkers, want dat heb je voor enkele euri opgelost.

Let er wel even op dat ze niet geschikt zijn voor echte live performances, daarvoor gebruik ik de opus 54 van beyerdynamic, welke dan ook weer minder subtiel oogt.

Groetjes,
      Pino
      Last edited by Pino; 16-02-07, 09:58.
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Die DAp EH2 mag je wat mij betreft direct schrappen uit het lijstje met eventuele alternatieven.
        Heb ze geprobeerd, direct afscheid van genomen.
        1. Geen acceptabele klank
        2. Enorme overspraak
        3. geen gas mee te geven, ook niet na heftig eq-en

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Wat wil je een goedkope oplossing of een die werkt? Kijik eens op de site van dpa . Is niet goedkoop maar klinkt nagenoeg altijd goed

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

die dap beugeltjes vind ik zelf ook echt totaal bagger, beter dan een hs2 kopen van sennheiser, of even bij dpa of countrymen kijken

tsja wat is het budget en waar worden de mics voor ingezet?
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Dennis vd Dool
              • Jan 2007
              • 72

Na enige tijd de MKE-2 gebruikt te hebben ben ik toch overgestapt naar de DPA 4061FM tot volle tevredenheid!
              Het kost wat, maar dan heb je zeer zeker wat

Comment

• First Impression
                • Aug 2006
                • 35

Het zit zo, we hebben een aardig arsenaal aan sennheiser staan met veel accesoires. Handhelds, beltpack's headsets, revers, antene distri etc. etc.

Alleen heb ik voor een amateur toneelvereniging een aanvraag voor een hele serie druppel'tjes en gezien het feit dat we deze minimaal inzetten op jaarbasis en het budget ook alle 'amateur toneel' is ben ik op zoek naar een betaalbaar (prijs/kwaliteit) alternatief. Ben ook geen DAP fan voor dit soort toepassingen, maar alle waar naar zijn geld natuurlijk. Wel bijzonder te concluderen dat er van alle AV middelen inmiddels A, B, C en D kwaliteit materieel aan te kopen is, maar voor een item als deze item's een flink gat zit tussen A en C/D...

Als er nog mensen zijn met suggesties?!

Comment

• First Impression
                  • Aug 2006
                  • 35

Originally posted by ralph
                  Die DAp EH2 mag je wat mij betreft direct schrappen uit het lijstje met eventuele alternatieven.
                  Originally posted by shure-fan
                  die dap beugeltjes vind ik zelf ook echt totaal bagger
                  Duidelijke reacties, maar niet doelend op de DAP EL2.
                  Geen ervaring mee of wordt er bij de EH2 van dezelfde mic gebruik gemaakt als de EL2?
                  Last edited by First Impression; 17-02-07, 01:58.

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Uiteraard alle waar naar z'n geld, en ik zou ook dolgraag de Countryman E6 setjes hebben maar...
                    Niet iedereen heeft daar een budget voor.
                    In eerste instantie heb ik dan zelf de zenders en ontvangers gekocht en een 6-tal MKE2 gold's gehuurd (€350,00 voor een hele maand)
                    Uiteindelijk heb ik dan 2EH2's, 3 EL2's en een opus 54 gekocht.

De EH en de EL2 bevatten volgens mij dezelfde microfoon.
                    En ja, ze zijn zeer gevoelig zodat overspraak bijna vanzelfsprekend is, maar daar maak ik handig gebruik van.

Even uitleggen waarvoor ik ze gebruik:
                    Stukje muziektheater , gespeelt in een "taverne", met professionele acteurs/zangers die goed uit de voeten kunnen zonder monitors.
                    Er wordt grotendeels gespeeld tussen het publiek, dus pal onder de luidsprekers. Hiervan hangen er 6 verdeeld over de hele ruimte.
                    Bedoeling van de microfoontjes is om de hele zaak overal goed verstaanbaar te maken omdat we met een heel droge accoustiek zitten; niet om ermee te gaan "gassen".
                    Tijdens de opvoering is het gewoonlijk muisstil, dus dat is geen probleem. Er is ook interactie met het publiek, en hier komt dan eigenlijk die overspraak goed van pas: als iemand uit het publiek antwoordt op een vraag van de acteur is dat óók overal verstaanbaar..., dus dat hoeft niet percé een probleem te zijn.
                    (www.eenliedvanzand.be)

Misschien kan je ook eens wat meer info geven over wat er waar gaat gebeuren, misschien zijn er ook andere oplossingen dan met allemaal aparte microfoontjes te werken.

Groetjes,
                    Pino
                    Last edited by Pino; 17-02-07, 10:13.

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Ik gebruik zelf Countryman B3 microfoontjes.

Zijn wat goedkoper dan de MKE 2's, maar kwalitatief zeker wel bruikbaar in mijn ogen.

Comment

• Pino
                        • Jul 2002
                        • 390

Toch nog even dit onderwerp aankaarten:

Heb onlangs 2 AKG C417L microfoontjes aangeschaft voor iets van een 78 euro per stuk.
                        Deze hebben ook een zeer redelijke gain before feedback en klinken heel fatsoenlijk. De presence boost rond de 8 à 10 KHz geeft een goed gevoel en maakt de microfoon zeer detailrijk.

Groetels,
                        Pino
                        Zijn ook huidkleurig verkrijgbaar.

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

In reactie op de vraag.....EL2, nee daar heb ik geen erfvaring mee, na de negatieve ervaringen met de EH2 vond ik dat ook niet mee zo boeiend.

Comment

• Jeroen E
                            • Oct 2006
                            • 4

Waarom probeer je niet de EV RE97TX, in verschillende kleuren te leveren, comfortabel, makkelijk op te zetten en goede klank.

Comment

Working...