Phonic Paa3 - Geluidsmeter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

Phonic Paa3 - Geluidsmeter

Iemand ervaring met dit toestel? (PA)
    Is het echt een nuttig hebbeding?

Heb liggen zoeken op het forum maar schijnbaar bestaat er hier geen topic(s) over.

Ik weet dat er soortgelijke toestellen op de markt bestaan maar deze zijn/lijken toch wel duurder te zijn dan de Phonic.

Hoe zit het ook met de kwaliteit van dit toestel?

Aansluiting is mogelijk via USB zag ik zodat je via een laptop kunt werken.

Graag meer info als er mensen mochten zijn met die toestel.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

Ik heb zelf de paa2 , dus de voorganger van de paa3, Ik ben erg tevreden over het apparaat en gebruik em bijna altijd, al is het alleen al voor de ingebouwde db meter.

je heb een soort van mini smaart live,
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• nielsjanssennl
      • Aug 2004
      • 101

Originally posted by shure-fan
      \

je heb een soort van mini smaart live,
      het is geen mini smaart live: maar een mini RTA (spectrum analyser) meter. Op zich kan je er verder niet veel mee. Behalve dat het leuk staat tav collega's. Naast RTA functie heeft het ook een dB meter functie die verschillend ingesteld kunnen worden (dB A C en flat gewogen).
      Qua aansluiten op de computer: weet niet echt wat het nut is, want je krijgt dezelfde dingen te zien op je computer als op het scherm van het apparaat. Oke, handig ding voor een dB meter met RTA (spectrum) info en is wel eens handig om rondzing frequenties af te lezen.
      ps heb zelf ook de PAA2. De PAA3 heeft daarnaast ook nog een RT60 meter. Dat is een meting om galm in de ruimte te meten. Op zich leuk, maar zonder kennis van zaken is daar verder niet veel mee te doen.

Ik zou zeggen: als je het geld ervoor over hebt en/of je hebt nog geen dB meter, dan zou ik voor een PAA3 gaan :-)

Comment

Working...