Shure wireless heads

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

Shure wireless heads

Ik zoek de juiste koppen voor het UHF-R systeem om te verhuren.

Iemand inmiddels al met veel succes KSM9's verhuurd? Wat is volgens jullie het voordeel t.o.v. gewoon een u87a en een 87c kopen? (aangezien die samen precies even duur zijn als 1 KSM9)

Ik zit te denken om per handzender 2 koppen aan te schaffen. Zoals een sm58 en een beta 87c of a
    Meestal zullen de setjes voor spraak gebruikt worden maar ik wil, als het ff kan, toch ook zangers/essen kunnen bedienen. Vandaar mijn gedachte aan de KSM9. Ik heb het idee dat men alleen nog even moet wennen aan deze vreemde eend
    Wat is volgens jullie de beste "universele" spraakkop? Wat is volgens jullie de beste "universele" zang kop?
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

hoi lennart,

als je 2 koppen per zender aan wil bieden is dan een beta 58 niet wat beter dan een sm58 en natuurlijk ook de beta 87 erbij houden
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Lennartsound
      • Dec 2006
      • 269

Ik wilde juist voor cardioids gaan om het de onervaren sprekers makkelijker te maken. Bij nader inzien zullen de meeste sprekers toch de beta87C en niet de dynamische sm58/beta58 gebruiken. De applicaties waar een dynamische mic nodig is zal toch meestal wel (mannelijkee) zang/rap zijn, wat dus meestal een luide omgeving zal zijn. Daar zal dus idd een supernier ,de Beta58, beter op z'n plaats zijn.
      Ik ben toch wel benieuwd of de KSM9 al een beetje aan wil slaan onder de gebruikers.

Comment

• martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

de ksm 9 is echt een vocal kop en niet voor toespraken dan moet je lekker 87a kop nemen en de c lekker achterwege laten

Comment

• joe
          • Jan 2003
          • 446

voor toespraken dan moet je lekker 87a kop nemen en de c lekker achterwege laten
          Ligt een beetje aan de mic techniek van de spreker
          Maar ik ben het met Martijn eens dat ik ook niet zo gauw de ksm9 kop voor toespraken in zal zetten.

Tja die ksm9 kop hebben we het al een keertje over gehad, zoals bij vele mic's is het verschillend welke mic bij welke zanger(es) hoort.

Voor de verhuur wordt bij mij meer om de 87 en 58 gevraagt dan de ksm9
          1x een aanvraag gehad voor 10 x ksm9, voor de rest dus meestal 87 en 58.

Dus mijn keuze zal voor de verhuur zijn om hoofdzakelijk de 87 en 58 aan te schaffen en misschien maar 1 of 2 stuks ksm9.

Groeten,
          Marco
          Last edited by joe; 13-02-07, 09:42.

Comment

• Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

KSM9 is ook wel erg nieuw, meeste klanten kennen hem niet echt denk ik. Ik ben wel een beetje benieuwd waarom martijn verkerk vind dat een hypcardio beter voor toespraken zou zijn dan een cardio?

Comment

• martijn verkerk
              • Nov 2005
              • 300

Originally posted by Lennartsound
              KSM9 is ook wel erg nieuw, meeste klanten kennen hem niet echt denk ik. Ik ben wel een beetje benieuwd waarom martijn verkerk vind dat een hypcardio beter voor toespraken zou zijn dan een cardio?
              ligt aan wat voor sprekers je hebt als je van die fijne "buiksprekers" (mensen die de mic bij hun buik houden)
              is een nier fijner dan een supernier
              de supernier is wel fijn bij zagers/zangeressen die zacht zingen een een drummer die hard slaat (of een balzerssectie) achter zich heeft staan

Comment

• Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

Originally posted by martijn verkerk
                ligt aan wat voor sprekers je hebt als je van die fijne "buiksprekers" (mensen die de mic bij hun buik houden)
                is een nier fijner dan een supernier
                de supernier is wel fijn bij zagers/zangeressen die zacht zingen een een drummer die hard slaat (of een balzerssectie) achter zich heeft staan
                Ja precies, op die manier wel. Voor zang applicaties zal ik waarschijnlijk aparte koppen aanschaffen en dan idd de 87A. Hoewel ik ook hoor dat veel zangers met inear systeem toch liever met cardio zingen vanwege het lagere omgevings volume (geen monitoren in de nabijheid) Wat drummers betreft heb je denk ik gelijk. Hoewel bij de meeste bandjes op gemiddeld podium wel vaak de leadzanger(es) precies voor de drummer staat en juist daar is de hypernier het gevoeligst. Zal dus van de gelegenheid afhangen. Juist weer een mooie reden om voor een KSM9 te gaan, zou je zeggen. Ik zag dat ze Frans Bauer iig een KSM9 hebben aangesmeerd
                Last edited by Lennartsound; 13-02-07, 23:21.

Comment

• martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

wij hebben een aantal ksm9 in de verhuur
                  je moet hem beschouwen als een kms105 (niet dat ze hetzelfde klinken) voor de ene vocaal geweldig en de andere minder
                  een 58a is altijd safe je gaat er nooit mee de mist in, voor het mooie ga je een kop zoeken die bij de stem past.

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Originally posted by shure-fan
                    hoi lennart,

als je 2 koppen per zender aan wil bieden is dan een beta 58 niet wat beter dan een sm58 en natuurlijk ook de beta 87 erbij houden
                    Precies, wel opletten dat je de 87a neemt en niet de 87c want daar zijn mijn ervaringen een stuk minder mee. Vooral bij sprekers/zangers met een mindere mic techniek valt er weinig fatsoenlijks te maken van die 87c's.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Lennartsound
                      • Dec 2006
                      • 269

Originally posted by cobi
                      Precies, wel opletten dat je de 87a neemt en niet de 87c want daar zijn mijn ervaringen een stuk minder mee. Vooral bij sprekers/zangers met een mindere mic techniek valt er weinig fatsoenlijks te maken van die 87c's.
                      hmm, dat zou je niet verwachten. Een cardio is wat vergevingsgezinder qua richtings karateristiek. De C dus, deze wordt mij ook aangeraden door de distributeur. Hoe zijn de ervaringen van anderen?

Comment

• SM
                        • Oct 2004
                        • 129

KSM9 ervaringen

Even reageren.

KSM9's worden toch al best veel gebruikt. Ilse de Lange op zender (hyper), Mathilde Santing (wired, hyper cardiod), Wende Snijders (meestal hyper), a balladeer (wired, hyper), SneakerFreak (Cardiod) en ik ben de laatste tijd veel technici tegengekomen die ze op hun artiesten ook willen uitproberen.
                        (Zoekplaatje: wat was de vorige favoriete microfoon voor deze artiesten :-))

Voordelen over bijvoorbeeld B87A --> gedefineerd laag, geraffineerde details en veel prettiger off-axis kleuring.
                        Sowieso: hyper-cardiod is m.i. prima geschikt voor toespraken en spraak in het algemeen. Hyper reageert met name sterker on-axis. Als je dus een spreker hebt all over the place dan werkt cardiod (of een headset :-)) beter, maar als iemand on-axis blijft heb ik liever hyper. (Kijk naar Mathilde Santing: die zingt vaak met de mic rond haar navel, maar wel on-axis. Met hyper-cardiod lukt dat wel, met cardiod niet)

Greetz!
                        S.

Comment

Working...