Probleem met nieuwe opstelling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowboy
    • Feb 2007
    • 16

Probleem met nieuwe opstelling

[FONT=Times New Roman]Hallo! Ik speel al een paar jaar in een country band. We doen ons eigen geluid vanaf het podium.wij gebruiken dynacord boxen van het powermax 5 systeem,tops f150 en subs f8. Deze worden niet aangestuurd door de originele systeem versteker de pm 2600 van dynacord. maar door een dynacord powermixer powermate1000mk1(2x500w)financeel was dat toen net niet haalbaark. klonk trouwens ook niet slecht, maar wou altijd al graag een actief systeem. Sinds kort heb ik een dynacord versterker s1200(2x600w) en dynacord crossover powermax 230 er bij gekocht.alles ingebouwd aangesloten enz. de set is nu actief geworden.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Het laag komt nu uit de s1200 en het hoog uit de powermate die tevens dienst doet als mixer. De band heeft nu veel meer body gekregen.drums en bas klinken nu zo als het hoort.er staat nu een echte band maar… Mijn probleem is nu dat de zang zo ver weg klinkt.ik moet nu heel veel meer schuiven om een beetje uit de mix te komen. En dan nog mis ik de dynamiek en power in mn stem! Ik heb al wat geexpirimenteerd met de crossover, alles staat in de mid stand zoals het boekje voorschrijft. De crossover frequency 70 hz voor optimale locatie van de stem, 90 hz crossover frequency van de pm 2600 en 110 hz wat de folders van de pm 2600 tegenwoordig aan geven maakt allemaal weinig uit. Ik heb pas de hi out stereo iets meer open gezet, dit geeft wel verbetering maar ik mis toch wat. Beste collega muziekanten heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie daar een antwoord op. Ik zou daar heel blij mee zijn. Want dit voelt gewoon elke keer niet goed met optredens. De bekabeling naar de subs is trouwens 15 m en naar de tops 20m,wel goede kwaliteiets kabel(2x 2.5mm)ik weet niet of dat wat uit maakt ivbm verlies? Graag hulp gevraagd! Al vast bedankt![/FONT]
    Last edited by Olaf Duffhuës; 11-02-07, 20:27.
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

[FONT=Times New Roman]de set is nu actief geworden.[/FONT]
    Dat was ie al met de 2600 versterker.....

Het knopje achter op de topkast al geprobeerd? Fullrange/Top?

Ik vraag me wel een beetje af waarom je de 2600 versterker opgeruimd hebt voor minder vermogen uit en een PowerMate en een S1200 amp? Vind ik persoonlijk ook niet bevoordelijk voor het geluid...Ondanks dat ze zeggen dat het geen probleem moet zijn...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by Olaf Duffhuës
      Dat was ie al met de 2600 versterker.....

Het knopje achter op de topkast al geprobeerd? Fullrange/Top?

Ik vraag me wel een beetje af waarom je de 2600 versterker opgeruimd hebt voor minder vermogen uit en een PowerMate en een S1200 amp? Vind ik persoonlijk ook niet bevoordelijk voor het geluid...Ondanks dat ze zeggen dat het geen probleem moet zijn...
      Lezen Olaf
      Er was juist GEEN geld voor de 2600, en deed men het passief op met de powermate.
      Nu dus een S1200 er bij gekocht en een powermax.

Terug naar de probleemstelling:
      Zelf gebruik ik ook een powermax cross van Dynacord en ben daar zeeeer tevreden over.
      Inderdaad met alles in de middenstand moet je gewoon een goed geluid hebben. Eventueel ietsje met de crossoverfreq. spelen naar beneden dus...
      Tevens mag met een goede 18 inch sub zoals de F8 de laagaf best wel naar ca. 35-40 hz worden gezet ipv de 50hz(middenstand). Krijg je gelijk meer body door!

Begrijp ik uit je verhaal, dat je de eindtrappen van de powermate instuurt met het signaal dat je van de cross terugkrijgt voor mid/high??
      De S1200 lijkt mij veel te licht voor de F8-en. Levert net 325 watt in 8 ohm.
      Ik had zeker voor een eindtrap van 2x 1200 watt op 4 ohm gegaan.
      Desalniettemin moet het geluid op een redelijk volume toch goed in balans zijn.

Paul
      Last edited by SPS; 11-02-07, 21:58.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Lezen Olaf
        Dat ging wat lastig voor ik het een en ander veranderd had..Het hele verhaal leek namelijk 1 hele zin....
        Olaf Duffhuës

Comment

• cowboy
          • Feb 2007
          • 16

ja jongens van uit de xover - bas naar s1200 en hoog terug naar eind versterker power mate.pricies zoals het moet volgens dynacord.s1200 kan mischien zwaarder maar als ik kijk hoe het was.alles uit een powermate voorheen...!ik heb trouwens de low cut ook op 40 hz staan paul.dat is ok.verder klinkt het ook maar die zang? zo vaag mischien moet ik dan toch meer gas geven met mn micr fader? plug ik het spul weer terug in de oude situatie passief dus knalt de zang er op lager nivo al door. jan

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

als je nou de schakelaar Full range/System, op System zet? Of hoger crossen...125 of 140hz? Maar vooral goed kijken of die schakelaar achterop goed staat..
            Olaf Duffhuës

Comment

• cowboy
              • Feb 2007
              • 16

[FONT=Times New Roman]Nee olaf dat knopje heeft geen zin.het is namelijk zo dat de powermax 5 set een set is met een systeem versterker met bij behorende 4x2.5mm kabel.waar in 2 aders voor het mid/hoog en 2 aders voor het laag. Uit de kabel wordt dan in de sub het laag gehaald(+1/-1) en het mid/hoog,doormidde door gestuurd naar de top(+2/-2) . normaal staat de switch op full range(+1/-1) maar als je’m omzet schakeld ie op(+2/-2) dat werk dus alleen met de orginele meer aderige kabel! Als je bv een gewone standaard 2x 2.5mm kabel neemt en die sluit je aan op de top zul je merken dat er alleen geluid is op fullrange stand en niet in de mid/high systeem stand!!dit is wat heel veel mensen niet weten.ik ben er zins kort ook pas achter.maar mn probleem ..toch heel raar.mischien nog wat klooien met de cross frequenty.maar heb idee dat dat weinig helpt.wat is trouwens de beste frequenty om de zang zoveel mogelijk te scheiden naar de toppen?zouden de kabels mischien toch te lang zijn..velies? [/FONT]
              [FONT=Times New Roman] [/FONT]
              [FONT='Times New Roman']jan[/FONT]

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Als de lengte van de kabels de oorzaak is dan kom ik persoonlijk het teveel aan kabellengte opeten!

Bovenstaande uiteraard cynisch bedoeld, maar dat is het dus niet.

Gevalletje: contact opnemen met je verkoper. Uit je vraagstelling en je reacties valt op te maken dat je echt geen idee hebt hoe je de set moet aansluiten. Iin ieder geval ontbreekt iedere theoretische ondergrond.
                Dynacord slecteert haar dealers oa. op aanwezige vakinhoudelijke kennis. Hoog tijd om van die service gebruik te gaan maken!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• cowboy
                  • Feb 2007
                  • 16

is toch zeker weten goed aan geslotenprecies volgens de schema's .maar mischien beter dat ik contact op neem met de dealer! toch bedankt allemaal voor de moeite.groet jan

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

Dit klinkt mischien raar, maar staan de toppen in de nieuwe situatie
                    mischien uit fase ??
                    Op je subs hoor je dat natuurlijk meteen, maar op het mid/hoog
                    hoeft dat niet gelijk op te vallen, maar het drukt de vocals wel een
                    stuk naar achter....
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Ik kom vandaag nog bij de importeur, ik zal het eens navragen...
                      Olaf Duffhuës

Comment

• cowboy
                        • Feb 2007
                        • 16

tja zou kunnen ik heb zelf verbindingen gemaakt van apperatuur naar chassis top load rack aan achterkant,kan met een duffe kop +/- mischien ergens hebben gewisseld in een speakon .ik zal alles nog eens doorlopen vd week. he bedankt!

Comment

• cowboy
                          • Feb 2007
                          • 16

ok olaf bedankt!zo nu eerst aan de arbeid:-( groetjes jan

Comment

• cowboy
                            • Feb 2007
                            • 16

hallo olaf.ben je nog wat wijzer geworden bij de importeur?heb inmiddels telefoontje gepleegd met dealer.die praat ook over hoger crossen 120/140hz.ik zal alles nog is nalopen en binnenkort is wat uitproberen in een zaaltje.mocht je nog een tip hebben hoor ik dat graag! bvbd

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Bij de importeur begrepen ze het ook niet...Het enige waar hun mee kwamen was inderdaad eventueel iets uit fase...Of de speakerkabels of iets in de signaal kabels...
                              Olaf Duffhuës

Comment

Working...