Aanschaf nieuwe Pa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MvdNaald
    • Feb 2007
    • 4

Aanschaf nieuwe Pa

Hallo Iedereen,

Sinds 2 jaar hebben wij nu een disco drive in show en we draaien nu nog met behringer (ja, je moet toch ergens mee beginnen). We hebben het een en ander wel al uitgebreid en draaien dus ook met x-over en noem het allemaal maar op. We zijn ondertussen ook al overgestapt naar een powermate mk2.

Nu het volgende: We willen nieuwe Pa aanschaffen en zijn zelf zeer onder de indruk van dynacord. Nu zijn we erover aan het denken om eventueel een xa2 set aan te schaffen en 2 F1153 toppen.

Het gebruik zal varieren van een cafeetje tot carnavalszittingen in zalen tot ongeveer 800 man en zelfs af en toe in een middelgrote feesttent.

Wij dachten eraan om 1 sub van de set te combineren met een F1153 top voor het gewone drive in show gedeelte, dan kunnen we toch makkelijk alles aan, qua drive in show of niet?

Ik wil ook weten of ik spijt ga krijgen van deze eventuele flinke investering.

Alvast bedankt voor de reacties en tips.

Mvg,
    Marc
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Het is handig om iets meer informatie te geven over waar je deze configuraties exact voor wilt gebruiken.

Wij kunnen niet ruiken als blijkt dat jij een 'orginele' drive-in hebt die alleen maar buiten activiteiten heeft

Voor hoeveel man ben je van plan deze set in te zetten?
    Wat zijn je eisen qua geluid?
    Wat zijn je eisen qua app? ( actief/passief etc )
    Wat is je budget?
    lala..

Comment

• MvdNaald
      • Feb 2007
      • 4

Okay,

Drive in show gedeelte is voor bruiloften, cafeetjes, feestjes enzovoort. Eventueel in zalen tot 800 man (zalen met laag plafond maar ook gymzalen) voor carnavalszittingen (artiesten en live performance). Verder hebben wij enkele buitenactiviteiten, maar voor de buitenactiviteiten die wij hebben is de set wel toereikend. Het betreft hier dan een motorzegening en dat valt qua geluid wel mee, want als de motors vertrekken kom je er toch niet meer overheen .

Wij gaan het liefst voor een passieve set.

Als het een middelgrote feesttent betreft is het ongeveer 1000 tot 1500 man

Als budget kun je de aanschaf van dit geheel wel aanhouden. Bruto zal dit neerkomen op ongeveer 19.000 euro.
      Last edited by MvdNaald; 11-02-07, 14:11.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Zalen tot 800 personen kun je schudden met een F1153...Daar in tegen is een XA2 in zalen vaak een beetje overkill....Je kunt het beste eerst eens bekijken wat je het meeste aan feestjes doet...Dus wat het gemiddelde aan personen is. Zit je gemiddelde op 400, zou ik nog net kiezen voor F1153 met bijv. 2 X F8 per kant...XA2 is niet erg bruikzaam in kleine zalen namelijk...Als ik even naar me zelf kijk, wij gebruiken XA2 vanaf 600 personen en voor feesttenten en openlucht dingetjes, daar voldoet het prima voor...Maar met P5, want daar praat je feitelijk over kun je ook buiten dingtjes doen, mist je goed weet waar je mee bezig bent. Dat betekend dus geen festivals o.i.d. maar braderie e.d. waar de mensen je wel mogen horen, maar niet te hard mag....

PS : Vergeet niet dat je F1153 kasten niet meer nieuw kan aankomen...;-)
        Last edited by Olaf Duffhuës; 11-02-07, 20:21.
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MvdNaald
          • Feb 2007
          • 4

Hoi Olaf,

Wij hebben inderdaad een braderie als buitenevenement. Maar even over het verschil tussen Xa2 en 2 x F8. De worp van de Xa2 (met name de sub voor ons) is toch een stuk verder dan de F8? Het probleem is dat wij namelijk niet gemiddeld voor zo'n grote zaal draaien of zittingen hebben, maar dat wij dit wel aan willen kunnen. Hoeveel mensen kunnen we aan met 2x F8 en F1153?

Overigens heb ik me laten adviseren om die F1153 als Fill in bij de XA2 set te gebruiken om mensen die eventueel dicht bij het podium staan ook van fatsoenlijk geluid te voorzien.

In ieder geval al bedankt voor de reactie.

Mvg,
          Marc

Comment

Working...