Welke Draadloze microfoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #31
    @Ralpf , ik zeg niet dat sennheiser troep is, maar ze hebben gewoon meer EQ nodig dan een shure !
    Het is niet voor niks dat deze soort 58 en 58 beta microos de meest gebruikte zijn ter wereld , jaaaaaaaa nog altijd na al die jaren
    En ik zit dan ook in een heel andere situatie
    IK ben, muzikant en moet zangers begeleiden, logischer wijs heb ik geen tijd om aan die mengtafel te prutsen , ik heb mijn 2 handen nodig om te spelen , vrij duidelijk denk ik ...
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #32
      Originally posted by sis
      Daar heb je nou helemaal gelijk in want de BRT ( één ) is volledig overgeschaleld naar de beta 87 , de vraag is waarom ??
      sis
      Omdat er best veel muzikanten rondlopen zoals Sis, die weigeren met iets anders dan Shure te werken omdat ze hun eigen installatie er niet mee aan de praat hebben gekregen. Als BRT koop je dan wat de grootste gemene deler eist. Dat heeft weinig met kwaliteit te maken. maar meer met psychoakoestiek. en een beta 87 is een heel ander beest dan een sm58(B) of een 845

      waarom zie je nog zoveel gitaristen met marshallstacks sjouwen? Omdat die geloven dat zij dan op dat podium van dat zaaltje met 80 man publiek het beste gaan klinken.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #33
        Originally posted by showband
        Omdat er best veel muzikanten rondlopen zoals Sis, die weigeren met iets anders dan Shure te werken omdat ze hun eigen installatie er niet mee aan de praat hebben gekregen.
        Showband, ik sta best wel open voor andere micro's hoor, absoluut .

        Even off topic :
        Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van bvb : EV, AKG, beyer ?
        Die hoor je of zie je toch bijna nergens ?
        Iemand een idee hoe dit komt ? of heb ik het mis, kan ook ?
        Van EV heb ik wel al goeie dingen gehoord, jammer genoeg zelf nog niet uitgetest ...
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • Lennartsound
          • Dec 2006
          • 269

          #34
          EV wordt in USA best wel veel gebruikt. AKG is altijd beter geweest in recording mics (is mijn ervaring) Beyer ben ik persoonlijk niet kapot van. Maar dat is allemaal IMHO natuurlijk

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #35
            Originally posted by sis
            Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van bvb : EV, AKG, beyer ?
            Die hoor je of zie je toch bijna nergens ?
            sis
            Licht er aan waar je het voor gebruikt....
            vb AKG C535 op female vocal in een acoustisch gitara kwartet: best lekker.
            Dezelfde AKG in een pop bandje: niet lekker, dan ga ik voor de (beta)58.
            Een AKG D440/D550 op een drumkit is ook wel lekker(vind ik fijner dan de Sennheiser 504/604)
            De beyer M201 op snare ook best lekker.
            De beyer M88 op bv leslie ook wel lekker.
            Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tot op heden geen enkele EV gehoord heb.

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #36
              Originally posted by jakkes72
              Licht er aan waar je het voor gebruikt....
              vb AKG C535 op female vocal in een acoustisch gitara kwartet: best lekker.
              Dezelfde AKG in een pop bandje: niet lekker, dan ga ik voor de (beta)58.
              Een AKG D440/D550 op een drumkit is ook wel lekker(vind ik fijner dan de Sennheiser 504/604)
              De beyer M201 op snare ook best lekker.
              De beyer M88 op bv leslie ook wel lekker.
              Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tot op heden geen enkele EV gehoord heb.
              Ik had het er eigenlijk moeten bijzetten .
              Dus ik bedoelde voor zang.
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • w00Dy
                • May 2006
                • 257

                #37
                Originally posted by sis
                Daar heb je nou helemaal gelijk in want de BRT ( één ) is volledig overgeschaleld naar de beta 87 , de vraag is waarom ??
                sis
                Waarschijnlijk bood Shure hun een betere deal aan
                Alles begint bij Neutrik

                Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #38
                  Originally posted by w00Dy
                  Waarschijnlijk bood Shure hun een betere deal aan
                  Moet je misschien eens een mailtje doen naar één
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • relax
                    • Aug 2007
                    • 106

                    #39
                    Praktische tips draadloze mic

                    Beste kenners,


                    Dit jaar wil ik een (of meerdere) goede draadloze mic aanschaffen met een goede ontvanger. Totaalbudget wil ik zo ongeveer tot 1.500 a 2.000 euro houden. Als de verschillen tussen een eenvoudig model en een veel duurder model niet echt merkbaar zijn, dan bespaar ik me de investering liever.

                    Toepassingen:
                    - Spraak, presentaties, DJ / Drive In
                    - Zang in Top 40 band
                    - Bandartiest

                    Wat is er in dat gehele segment (dus ook vanaf 250 euro) materiaal dat goed is?

                    Eisen die ik er aan stel:
                    - stemgeluid moet erg netjes zijn, geen storende kleuringen van de stem
                    - bereik moet goed zijn (30 meter line of sight?)
                    - niet te snel rondzingen


                    Vragen die ik heb:
                    - Hoeveel kanalen heb je minimaal nodig om redelijk safe te kunnen zijn zonder dat je toevallig net een band met storing treft?
                    - Accu of 9 volt? (hoeveel laadcycli gaan de accu's mee en hoe lang zijn ze dan per keer inzetbaar?)
                    - Niet iedere spreker is handig met het op juiste afstand houden van de mic (ook na 10 keer uitleggen) of ze praten zelfs erg zacht, helpt hier een betere mic ook nog iets bij?

                    Afwegingen:
                    Een goedkopere draadloze mic zou ik waarschijnlijk iets gemakkelijker uit handen geven dan een dure.
                    Tevens zouden 2 stuks iets goedkopere wellicht ook handiger zijn dan 1 dure.

                    Het budget hoeft niet op, dus als er goedkopere maar toch erg nette alternatieven zijn dan hoor ik dat graag.

                    Zo ook als er ineens een werelds apparaat is, dat net buiten de prijsklasse valt.

                    Alvast bedankt voor jullie inzichten vanuit de praktijk.

                    Comment

                    • shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

                      #40
                      kijk 1,5k tot 2k is redelijk wat geld dus raad ik aan:

                      ga op markplaats of andere veilingsites kijken of je daar een setje 2x een U serie model van shure kunt kopen met 2x een beta 58 (of 1x b58 en 1x b87)
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                      Comment

                      Working...