Waarmee een Auxilarie kanaal splitten ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

Waarmee een Auxilarie kanaal splitten ?

Beste Forummers,

Ik kom op mijn mengtafel eigenlijk 2 auxilaries voor monitoren tekort.

In principe hebben we 4 verschillende monitor mixen. Ik heb 4 Auxilaries hiervoor.

Echter, op 1 van de auxilaries wil ik 3 monitors (in Ear) aansluiten.

Ik heb begrepen dat er apparaten zijn die een auxilarie naar bijvoorbeeld 4 kunnen splitten.

Weet iemand merken / typen van dit soort apparaten. Ik kan namelijk niets vinden en ben op zoek naar een niet te dure oplossing.

Alvast bedankt voor reacties.
    It\'s the inside that matters
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

... als ik je goed begrijp dus een linedriver 1>3 ?

Wil je het echt budget houden dan zou je zelfs een Behringer hoofdtelefoondistributor kunnen overwegen ... 1 naar 4 en zelfs een EQ per output aan boord. Outputs zijn echter ongebalanceerd.

Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

ER zijn van asl split boxejes te koop 1 in naar 3 uit Geloof iets van 80 ex btw
      Je hebt dan 3 lijnen maar kunt geen volumes bijstellen Dat moet dan op de belts gebeuren

Comment

• Balsan
        • Oct 2005
        • 77

Originally posted by Koen van der K
        ... als ik je goed begrijp dus een linedriver 1>3 ?

Wil je het echt budget houden dan zou je zelfs een Behringer hoofdtelefoondistributor kunnen overwegen ... 1 naar 4 en zelfs een EQ per output aan boord. Outputs zijn echter ongebalanceerd.

Groeten en succes !
        Moment, uit mijn mengtafel komen auxilaries (line signalen). Ik weet niet of die gelijk zijn aan koptelefoon signalen. Jij hebt het over een koptelefoon distributeur.

Mijn vragen zijn dan:
        Kun je aan een koptelefoon distributeur bijvoorbeeld een Shure PSM200 IEM hangen, en op andere kanalen aftappen naar een paar powered stage monitors ?

Behalve behringer, wat zijn nog meer merken / types (onder 150 Euro)

Andre

Comment

• Balsan
          • Oct 2005
          • 77

Originally posted by Timo Beckman
          ER zijn van asl split boxejes te koop 1 in naar 3 uit Geloof iets van 80 ex btw
          Je hebt dan 3 lijnen maar kunt geen volumes bijstellen Dat moet dan op de belts gebeuren
          Zou voor ons voldoen, heb je iets van merken / types zodat ik op internet kan zoeken waar ze te krijgen zijn?

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Hoofdtelefoonsignalen kunnen, mits binnen de perken gehouden qua gain, prima aansluiten op Line-level.

Check deze modelletjes eens :

AUDIO TECHNOLOGY - HEADPHONE/MONITORING AMPLIFIERS - MICROAMP HA400 : Ultra-Compact 4-Channel Stereo Headphone Amplifier
            AUDIO TECHNOLOGY - HEADPHONE/MONITORING AMPLIFIERS - MINIAMP AMP800 : Ultra-Compact 4-Channel Stereo Headphone Amplifier
            AUDIO TECHNOLOGY - HEADPHONE/MONITORING AMPLIFIERS - POWERPLAY PRO-XL HA4700 : Professional High-Power 4-Channel Headphones Amplifier System

... geen ultiem studio materiaal maar gewoon erg betaalbare eenvoudige oplossing.

Succes !

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

"Totale kosten? pakkum beet 30 euro"

... voor 7 Euro minder heb je een Behringer en bespaar je je geboor / gezaag / gesleutel.

Succes !

ps. nee, geen aandelen Behringer ;-) maar 't is denk ik wel de handigste en goedkoopste oplossing

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Wat wil je nu precies gaan aansturen? Want zoals ik het nu begrijp wil je 3 muzikanten van een in-ear-mix voorzien, draadloos welteverstaan. In dat geval sluit je toch simpelweg 1 zender aan en zet je de belts allen op hetzelfde kanaal?

Als ik de situatie niet goed begrijp zou je het misschien iets duidelijker kunnen uitleggen....
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

asl split box
                  Importeur TM audio
                  Elke dealer van tm audio kan ze bestellen
                  ASL is dus het merk

Comment

• Balsan
                    • Oct 2005
                    • 77

Originally posted by sparky
                    Wat wil je nu precies gaan aansturen? Want zoals ik het nu begrijp wil je 3 muzikanten van een in-ear-mix voorzien, draadloos welteverstaan. In dat geval sluit je toch simpelweg 1 zender aan en zet je de belts allen op hetzelfde kanaal?

Als ik de situatie niet goed begrijp zou je het misschien iets duidelijker kunnen uitleggen....
                    Wat ik wil is als volgt:
                    Aux 1: Zang 1 met eigen mix (op een Shure PSM200 IEM)
                    Aux 2: Zang 2 met andere eigen mix (ook op PSM200)
                    Aux 3: Totaal mix gitaar 1 (PSM200)
                    Totaal mix gitaar 2 (PSM200)
                    Totaal mix bassist (Actieve monitor)
                    Totaalmix Toesten (Actieve monitor)
                    Aux 4: Mix voor drums (Fischer amps IEM)

Ofwel ik wil op aux 3 dus 4 monitors aansluiten die allemaal dezelfde mix krijgen. De gitaren kunnen zelf op hun PSM200 instellen wat de balans tussen hun eigen gitaar is, en de mix vanaf de tafel (dat is zo mooi van de PSM200).

Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg.

Comment

• Wim Siebelink
                      • Jul 2001
                      • 51

ik zou hier eens naar kijken...
                      MIXERS / POWERED MIXERS - ANALOG MIXERS - ULTRALINK PRO MX882 : 8-Channel Splitter/Mixer • Level Conditioner/Converter

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

De PSM 200 zender heeft ook outputs waarmee je het signaal dus naar een volgend apparaat kan sturen. Probleem opgelost lijkt me zo.

Comment

• Balsan
                          • Oct 2005
                          • 77

Originally posted by MarkRombouts
                          De PSM 200 zender heeft ook outputs waarmee je het signaal dus naar een volgend apparaat kan sturen. Probleem opgelost lijkt me zo.
                          Kijk dat wist ik niet, toch voor de zekerheid nog een vraag hierover.

Je kunt dus op de PSM 200 aansluiten:
                          1) Gitaar direct
                          2) Auxilariy mix
                          3) Doorsturen Auxilary mix naar volgende PSm200

Treed er dan geen significant signaal verlies op naar de volgende PSM200 ?

Begrijp ik dat goed, want dan is alles opgelost
                          Last edited by Balsan; 15-01-07, 12:36.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Houdt wel in gedachten dat je op zo'n manier echt nog maar bar weinig controle hebt over de individuele mixen en misschien nog wel het belangrijkst: de levels van de wedges, klinkt als ellende!!

Is dit geen mogelijkheid om te overwegen?

mix 1: zender vox 1, doorgelinkt naar zender vox 2
                            mix 2: zender gitaar 1, doorgelinkt naar zender gitaar 2
                            mix 3: wedges bas en keyboards
                            mix 4: iem drums

En dan de gitaristen en vocalisten erbij prikken de 2e ingang van hun zenders.
                            Nu zijn de in-ears en wedges iig gescheiden en heb je maximaal 2 muzikanten per mix, waarbij de meesten dan ook nog zichzelf harder of zachter in de mix kunnen plaatsen.
                            Last edited by sparky; 15-01-07, 18:48.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...