microfoon komt hard binnen op de ontvanger slx.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

microfoon komt hard binnen op de ontvanger slx.

ik heb dus een slx setje met een beta 58a kop.
    en de microfoon komt erg hard binnen in de ontvanger. eerst kwam hij in de clip binnen toen heb ik de kop er af gehaald en hem op -10db gezet en hij komt nog steeds vrij hard binnen hoe krijg ik hem nog zachter??

iemand enig idee? graag reactie.

alvast bedankt @ndrew
    <laat het maar draaien>
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

volgens mij krijg je hem verder niet zachter, de enige manier die ik weet heb je al gevonden en dat is de kop eraf draaien en op -10 zetten
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by @ndrew
      en de microfoon komt erg hard binnen in de ontvanger. eerst kwam hij in de clip binnen toen heb ik de kop er af gehaald en hem op -10db gezet en hij komt nog steeds vrij hard binnen hoe krijg ik hem nog zachter??

alvast bedankt @ndrew
      Aan de binnenkant van de eerste of tweede kop zit een -10 dB schakelaartje , zo uit even uit mijn hoofd ...
      Als dit niet lukt zit je met een probleem
      De vraag is : waar komt ie hard binnen , op jou mengtafel ??
      Of op de ontvanger ??
      Als het op de mengtafel is moet je de Gain terug draaien
      Voor de rest zie ik geen probleem
      Misschien moet je jou probleem even beter uitleggen
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

Originally posted by sis
        Aan de binnenkant van de eerste of tweede kop zit een -10 dB schakelaartje , zo uit even uit mijn hoofd ...
        Als dit niet lukt zit je met een probleem
        De vraag is : waar komt ie hard binnen , op jou mengtafel ??
        Of op de ontvanger ??
        Als het op de mengtafel is moet je de Gain terug draaien
        Voor de rest zie ik geen probleem
        Misschien moet je jou probleem even beter uitleggen
        sis
        Het probleem staat (zoals ik het lees) prima beschreven,

Hij heeft een slx handzender met een beta58 kop en wanneer hij in de kop zing begint de ontvanger te clippen (de ontvanger.... niet de mengtafel)

Hij heeft dus de kop eraf geschroeft en de kop op -10db gezet maar hij komt nog steeds te hard binnen op de ontvanger.

zijn vraag is of er niet een andere oplossing is om de ontvanger niet te laten clippen bij binnenkomst van het audio signaal
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Hoor je het oplichten van het rode lampje ook terug in het audio signaal ?

Ik heb zelf namelijk een tweetal SLX microfoons met SM86 koppen in gebruik en heb gemerkt dat daarbij de rode ledjes op de ontvangers ook wel eens oplichten bij extreme pieken in het signaal. Ik heb de zenders ook op -10 db staan.

Ik hoor hier echter niets van terug in de audio die de ontvanger naar de mengtafel stuurt. Het is dus maar de vraag of je echt een probleem hebt.

Comment

• S500D
            • Feb 2003
            • 215

alvast bedankt @ndrew
            Ik heb zelf een pgx met beta 58 kop en die komt ook hard binnen bij de ontvanger.
            Ook ik heb het schakelaartje op -10 db staan.
            Hij piekt wel snel maar hoor het niet direct terug in de audio.
            Dus ik denk dat het voorkomt de meeste series.

Gr Ronnie
            U draait, Wij vragen.

Comment

• @ndrew
              • Jun 2005
              • 220

Hoor je het oplichten van het rode lampje ook terug in het audio signaal ?
              dat weet ik niet dat ga ik een deze dagen even testen denk bijna niet dat dat gebeurt.

ik heb ook nog een oude draadloze set van shure met een beta 58 kop met een l4 marcad ontvanger. Die gaat sneller in de clip dan de slx weet iemand of je die in de onvanger ook nog terug kan draaien want ik vind het vervelend om tegen clipende apparaten aan te kijken.
              Last edited by @ndrew; 10-01-07, 19:00.
              <laat het maar draaien>

Comment

• soundboy
                • Mar 2005
                • 10

Jah in het batterij klepje zit een knopje(schuif) twee standen moet je ff kijke wat de zachtste is. nu zal het signaal niet zo snel clippen.

hoop dat het werkt!
                Last edited by soundboy; 11-01-07, 01:41.

Comment

• neeltje
                  • Apr 2003
                  • 295

zelfs de dure systemen van shure (uhf-r) ga zo de clip in zingen, zonder al te veel problemen. Het feit dat het rode lichtje brand moet je dus niet als enorm storend ervaren. Zo lang het beperkt blijft tot pieken is er geen probleem. Bij sennheiser is dat trouwens nog erger, die zing je nog sneller in de clip. ook niet is dat niet erg zolang het niet storend is aan je oren. Door het gebruik van de draadloze techniek geven deze merken liever te veel signaal door naar de zender dan te weinig. zo blijft de noise-ratio lekker laag en blijft de mic zo natuurgetrouw mogelijk klinken. moesten ze minder volume doorsturen naar de receiver zouden ze ook een andere compressietechniek moeten gebruiken, en zou de dynamiek van het signaam slechter uitkomen. Vandaar: als je niet graag tegen clippende mic-ontvangers aankijkt kan je vragen aan je zanger om minder hard te zingen, of de mic-ontvanger buiten je gezichtsveld zetten.
                  "En Go"

Comment

• Lennartsound
                    • Dec 2006
                    • 269

Originally posted by neeltje
                    Bij sennheiser is dat trouwens nog erger, die zing je nog sneller in de clip.
                    Ik heb begrepen dat iig de 900 serie een gevoeligheidsregeling heeft. De verschillende series zijn ook ofwel voor spraak ofwel voor zang geschikt. De 900 is voor zang en overstuur niet zo snel. Misschien heb jij wel een spraakmodel in je handen gehad.

Comment

• neeltje
                      • Apr 2003
                      • 295

ik spreek zelfs over de 5000 modellen van senheiser. Door de compressietechniek die gebruikt wordt lijkt het alsof je veel te veel signaal binnenkrijgt op de ontvanger, maar zo lang die niet hoorbaar is, moet er eigenlijk weinig zorgen over maken. Alle mics staan bij mij trouwens altijd op de laagste gain, anders vervormen ze echt wel te snel.
                      "En Go"

Comment

• @ndrew
                        • Jun 2005
                        • 220

Jah in het batterij klepje zit een knopje(schuif) twee standen moet je ff kijke wat de zachtste is. nu zal het signaal niet zo snel clippen.

hoop dat het werkt!
                        deze staat al op ze laagste stand
                        <laat het maar draaien>

Comment

Working...