Klark DN-22

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Klark DN-22

Hallo beste mensen,

omdat de zoekfunctie mij echt teveel opties geeft heb ik na een half uur nog geen nuttige info kunnen vinden omtrent de eq dn-22 van klark teknik.

Heeft iemand er ervaring mee? Ik wil deze misschien tweedehands kopen, ik zal het gebruiken voor FOH en soms uitfluiten.

Ik kan ook aan een tweedehands dn360 komen, maar die kost het dubbele, is dit het waard? dus eigenlijk: 15 bands tegenover 31. Ik weet dat 15 bands mindere kwaliteit is, maar we hebben het hier wel over klark, dus iemand opmerkingen?

Ik heb trouwens nu een cheap ass behringer eqtje die er zo snel mogelijk uit gaat

Bedankt alvast
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

De DN-22 is toch 11 bands ??
    Of bedoel je de DN-332, die is wel 15 bands.
    Heb deze ook in m'n rackje, prima ding , maar niet echt
    geschikt om de boel uit te fluiten...
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• BvE
      • Oct 2004
      • 385

ooh, ja 11 bands kan ook, ik bedoel iig de dn-22 ja!

Maar jij hebt de dn332 dus? Iemand dn-22?

Comment

• w00Dy
        • May 2006
        • 257

Klark of niet (I admit, I also want a Klark )

11 bands voor FOH is echt te weinig wil je kunnen uitfluiten, de frequentiebanden worden namelijk te dik en je gaat meer wegtrekken dan je eigenijk wil.

DN 360 het geld waard? Tuurlijk
        Last edited by w00Dy; 09-01-07, 22:39.
        Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

@ BvE: is een square one (die paars/roze) eq van klark niet wat voor je??

meende dat die goedkoper was dan een dn360 (van horen zeggen)
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• w00Dy
            • May 2006
            • 257

Die square one ligt ongeveer rond de duizend.

Voor dat geld kan je beter geen Klark kopen, geef dan je geld aan een BSS Opal of een Apex Zero

Bovendien gaat het de topic starter over 2de handse apparaten.
            Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

Ik heb die Opal ook al even bekeken ja, maar Klark schijnt toch echt de shit te zijn en algemeen geaccepteerd in de geluidswereld. En volgens mij zijn die Klarks zo betrouwbaar dat tweedehands hetzelfde zal zijn als dat ik hem nieuw koop?

In het geval van tweedehands is een nieuwe square-one toch een tikkie duurder dan de dn-360, en al helemaal vergeleken met de dn-22.

dbx is niet te vergelijken met klark neem ik aan? zelfs die dn-22 niet?

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Originally posted by BvE
                Ik heb die Opal ook al even bekeken ja, maar Klark schijnt toch echt de shit te zijn en algemeen geaccepteerd in de geluidswereld.
                Als naast systeemkleuring/aanpassing, feedback-bestrijding ook een toepassing is, is een 31-bands-graph-EQ het algemeen geaccepteerde gereedschap. Niet een 11-bander. Als je op klus staat met een zanger(es) met weinig volume en een P.A. met veel volume is het erg fijn om even snel een feedbackfrequentie terug te trekken. Ook resonatiefrequenties in de zaal kunnen vaak nog wel getemd worden hiermee. In beide gevallen zul je met een 11-bander te grote gaten in je spectrum slaan en het kind met het badwater weggooien.

Als je die 360 voor een redelijk bedrag kunt krijgen, zou ik het niet snel laten. Valt het buiten je budget dan zou ik eens bij Apex en Ashly gaan kijken, evt 2ehands.

Moraal: een Ferrari is mooi, maar niet zo handig als je eigenlijk een bakwagen nodig hebt.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Feedback wegwerken en 11 banden gaan niet samen. Zou dus zeker nooit voor de DN-22 gaan.

Ik wil uiteraard ook wel graag Klark in mijn rack hebben maar wat ik belangrijker vind is dat het middel mij naar het doel kan brengen. Als dat budgetair gezien niet met merk A kan maar wel met een goedkoper werkbaar alternatief B dan doe ik dat. Het moet niet zo zijn dat je het alleen wilt omdat er merk A opstaat en je er vervolgens alleen maar budget klussen mee draait waardoor je het nooit terug verdient.

Alternatieven zijn er al genoemd.

Comment

• Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

ik heb een klark DN332 die ik gebruik voor vocalen en kickdrum. maar 11 bandjes is inderdaad wel aan de krappe kant.
                    slecht klinken doet de DN serie in ieder geval niet...

Comment

Working...