PA met delta tafel...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAroen
    • Dec 2006
    • 16

PA met delta tafel...

Allereerst een succesvol 2007 toegewenst,

Ik ben van plan om een 2e hands PA aan te schaffen, bestaande uit KS speakers 4* tw 2* top en daarbij een delta tafel van soundcraft. (ik weet het, het is allemaal wat ouder maar ziet er bijna als nieuw uit en klinkt fantastisch) Het probleem echter en daar gaat mijn vraag ook over is:
    De delta is slechts 16 kanaals en heeft slechts 8 D201 broodjes, (de rest zijn stereo en/of dubbele mono broodjes) dus nu wil ik of er losse broodjes bijkopen om zodoende een volwaardige 16 kanaals mengtafel te maken. Deze broodjes zijn redelijk goed te krijgen voor ongeveer 25 euro op de bekende sites. Of ik geef iets meer uit voor een ''donor tafel'' die staat ook te koop, dat is een 32 kanaals tafel met daarin nog 11 d201 broodjes enkele subgroepen en wat stereo kanalen. Is het verstandig om (zeker voor verhuurdoeleinden) er een complete 32 kanaals tafel van te maken (dus met dat andere chassis) of moet ik met een 16 kanaals ver kunnen komen??
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Produkties worden natuurlijk wel steeds complexer. Dus extra kanalen is natuurlijk lekker, zeker als je ook nog eens het een en ander aan effecten/afspeelapparatuur terug moet laten komen op de tafel.

Aan de andere kant, ik weet niet wat jij met die tafel gaat doen. Als je met die tafel veel op nette feesten terecht komt met een bandje/orkestje waarbij je maar 12 kanaaltjes nodig hebt (of misschien nog minder) dan zal het niet in dank worden afgenomen dat je met 2 meter mengtafel binnenkomt terwijl je maar 1 meter daarvan gebruikt.

Wat je ook nog kunt doen, is (als je de subgroepen niet gebruikt) de subgroepen van die 16ch Delta eruit halen en daar nog 4 broodjes voor in de plaats zetten. Heb je toch weer een paar kanaaltjes extra.

Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat voor een produkties je ermee gaat draaien dus het is moeilijk in te schatten.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• JAroen
      • Dec 2006
      • 16

Daarmee wordt direct mijn tweede vraag beantwoord dus, het is dus gewoon mogelijk om op de plek van de subgroepen andere broodjes te plaatsen? Ik dacht namelijk dat dat weleens problemen kon geven met de stuurprint, maar dan denk ik inderdaad het te houden bij die 16 kanaals met een paar extra op de plek waar de broodjes zitten. Het gaat inderdaad namelijk om nette feestjes met niet al te grote bands (max 6 personen denk ik). En dan lijkt het inderdaad netter met een wat compactere tafel. Thanks cobi

Comment

Working...