mackie srm456 defect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan-andries
    • Dec 2004
    • 50

mackie srm456 defect

Vandaag bij het opzetten een vreemd defect ontdekt bij één van mijn mackie's: bij eenzelfde instelling als mijn andere srm450's gaat haalt deze bijna geen volume! Heb alle kabels gecontroleerd en dit probleem bleef zich voordoen. Wel lijkt het of er geen speakerdefecten zijn, want de klank is wel nog goed (tot zover ik dit kon checken bij het lage volume dat ze maar produceerden)
    Weet iemand wat het probleem hier zou kunnen zijn? Valt dit op te lossen door plaatselijke geluidsfirma? Of word dit opsturen nr mackie?
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Van hieruit hebben we er weinig zicht op wat er fout kan zijn.

In het geval van het vervangen van een hele printplaat kan dat wel bij de plaatselijke firma, als de storing niet te vinden oid wordt de speaker wel opgestuurd. En maar goed ook
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• CaFo
      • Mar 2004
      • 34

Een SRM 450 gebruikt gebalanceerde ingangen. Als 1 van de polen onderbroken is klinkt het dus een pak minder aangezien het verschil tussen beide polen aanzien wordt als 'ruis' en dit wordt onderdrukt.
      Kijk je kabels na en draai beide uitgangen van jouw mengtafel eens om..
      Het kan ook zijn dat op de aansluitplaat van de mackie een XLR connector los zit. Dit kan je ook testen door de andere XLR aansluiting eens te gebruiken (Link), maar dan heb je wel een overloopstukje nodig naar vrouwelijk XLR.

Comment

• WinterS
        • Jun 2006
        • 102

Originally posted by CaFo
        Een SRM 450 gebruikt gebalanceerde ingangen. Als 1 van de polen onderbroken is klinkt het dus een pak minder aangezien het verschil tussen beide polen aanzien wordt als 'ruis' en dit wordt onderdrukt.
        Kijk je kabels na en draai beide uitgangen van jouw mengtafel eens om..
        Het kan ook zijn dat op de aansluitplaat van de mackie een XLR connector los zit. Dit kan je ook testen door de andere XLR aansluiting eens te gebruiken (Link), maar dan heb je wel een overloopstukje nodig naar vrouwelijk XLR.
        dit alles is uitgeprobeerd voor zover ik weet
        "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• CaFo
          • Mar 2004
          • 34

Originally posted by WinterS
          dit alles is uitgeprobeerd voor zover ik weet
          Je kan ook eens de Gain potentiometer nameten. Dat is altijd een zwak puntje.
          Indien die niet defect is of afwijkt -->> Terugsturen naar Mackie dan zou ik zeggen, tenzij je goed met electronica overweg kan
          dan kan je bv ook eens nameten of er geen eindtor het heeft laten afweten.

Comment

Working...