Los transport van 19" Binnen-Racken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • First Impression
    • Aug 2006
    • 35

Los transport van 19" Binnen-Racken

Beste collega's

Velen van jullie zullen het probleem kennen.
    Eindelijk alles op orde alle losse 19" apparatuur in Binnenracken en met de nodige stolpcases zijn praktisch alle sets samen te stellen en helemaal veilig te transporteren.

Maar toch komt het voor dat we af en toe net even dat extra MD/CD-Spelertje of die ene EQ los nodig hebben.
    Vaak is het dan ook nog eens geen optie om daar een hele stolpcase voor mee te nemen.
    Ik weet dat er bedrijven zijn die toch enkele koffer model flightcases hebben voor de losse binnenracken, ook ken ik de oplossing van tassen waar een binnenrack in getransporteerd kan worden.
    Heb ik hiermee alle optie genoemd of zijn er nog betere / andere ideeén voor de probleem?

Ik ben zowieso erg benieuwd naar adressen waar men eventueel deze tassen kan laten vervaardigen.

Graag jullie reactie(s).

Bedankt!
    Last edited by First Impression; 27-12-06, 19:51.
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

volgens mij ben je op de goede weg dus ik snap niet waarom je nog moet vragen?

je zou trouwens ook kunnen denken aan een binnenrack met klitteband op de randjes zodat je er een houten plaatje tegen aan kan duwen voor alternatief transport?

Comment

• Robin.vd.Have
      • Nov 2005
      • 165

Persoonlijk heb ik dan het liefst een extra stolpje mee.
      Dit heeft wielen en scheelt dus tillen, is beter voor m'n rug

Wat ik persoonlijk een mooie optie vind voor de overige ruimte zijn bakken in het formaat van de ruimtes die kunnen overblijven waar je dan bijv : een dmx tester , duspel , verloopjes , ASL headsets en beltjes spare bata's tape e.d. in kwijt kunt. Dit scheelt een hoop losse zooi.

Ook de tas is een leuke optie echter is die niet echt trailer proof vind ik.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

enige roadproof versie is de stolpkist of koffermodel!!

Maak voor een aantal binnenrackjes ook idd een koffermodel of kleine stolpcase, voor: 2, 3 en 5 he bijvoorbeeld. 5he rackje is nog net te tillen mits er geen zware app in zitten. En ook nog eens los op de zitting of achterbank mee te nemen.

Voor de rest lekker laten rollen die stolpkisten!!
        bakken voor kabels en dergelijke is zeer praktisch.....
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Ik ben zowieso erg benieuwd naar adressen waar men eventueel deze tassen kan laten vervaardigen.
          Wat dacht je van deze,
          erg handig en erg stevig.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• CyberNBD
            • Aug 2000
            • 1318

Wij gebruiken de flightcase koffers voor 3HE binnenracks. Da's een maat waar de meest gangbare 19" apparaten die los meegaan wel passen. Wordt het groter gaat er een stolp mee. Nadeel is dat het geheel wel redelijk gewichtig wordt. Tassen ben ik al een paar keer tegen gekomen maar verder geen idee of dat standaard dingen zijn of gewoon op maat gemaakt bij eoa leverancier.

Bones: de rack bags die jij laat zien lijken inderdaad verdacht veel op die tassen voor binnenracks. Alleen passen die er niet in (rack bag is voorzien van 19" profiel dus om rechtstreeks spullen in te schroeven)
            Last edited by CyberNBD; 29-12-06, 01:04.
            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Dat weet ik,
              maar de poster vroeg,
              Maar toch komt het voor dat we af en toe net even dat extra MD/CD-Spelertje of die ene EQ los nodig hebben.
              Kwestie van effe schroeven en dan gaat het spul veilig mee.
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• RenéE
                • Oct 2006
                • 291

Poster heeft volgens mij die spulletjes standaard altijd in binnenrackjes zitten. Als je dat spul in een rackbag schroeft kun je het een andere keer niet meer in het stolpje gooien. Of je moet voor elke klus gaan omschroeven (weet niet of je dat bedoelt?), maar dat lijkt mij geen doen opzich...
                Last edited by RenéE; 29-12-06, 12:59.

Comment

• First Impression
                  • Aug 2006
                  • 35

Originally posted by RenéE
                  Poster heeft volgens mij die spulletjes standaard altijd in binnenrackjes zitten. Als je dat spul in een rackbag schroeft kun je het een andere keer niet meer in het stolpje gooien. Of je moet voor elke klus gaan omschroeven (weet niet of je dat bedoelt?), maar dat lijkt mij geen doen opzich...
                  Klopt helemaal, en omschroeven is inderdaad geen optie.
                  Misschien mede forumers die bedrijven in de buurt kennen die nylon/polyester hoezen/tassen of wat dan ook vervaardigd.
                  Deze zijn op internet niet echt vertegenwoordigd zo blijkt!

Alvast bedankt

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

dan koop je toch van die hoezen, emt racjes erin, die kan je er vaak ook uithalen, of je gebruikt de meegeleverde rackjes als je standaard binnenrackjes.

is denk ik goedkoper en zeker makkelijker te vinden.
                    Drummer en techniek freak.

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

Ik vraag me af: hoe duur mag zo'n tas voor je zijn?

Ik heb wel eens tansporthoezen voor mijn subs laten offreren. Dat was redelijk aan de prijs. Ben toen zelf achter een naaimachine gaan zitten en die hoezen gaan al jaren mee!

Gr @lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• First Impression
                        • Aug 2006
                        • 35

Originally posted by @lex
                        Ik vraag me af: hoe duur mag zo'n tas voor je zijn?

Ik heb wel eens tansporthoezen voor mijn subs laten offreren. Dat was redelijk aan de prijs. Ben toen zelf achter een naaimachine gaan zitten en die hoezen gaan al jaren mee!

Gr @lex
                        Alle waar naar zijn geld.

€ 100 tot 200,- p/st
                        Binnenracken kosten van zichzelf ook respectievelijk € 100 tot 250,-

Comment

• CyberNBD
                          • Aug 2000
                          • 1318

Heb je de flightcase leveranciers zelf al geprobeerd? Misschien dat zij hier oplossingen voor hebben of bedrijven voor kennen.

Dacht zelfs laatst ergens gelezen te hebben dat meekel ook custom tassen en hoezen kan leveren. Kan t alleen niet vinden op hun site.
                          CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

Working...