meyer melody

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

meyer melody

............................
    Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:17.
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

is die galileo eigenlijk een meyer product of is dit een speakerprocessor gemaakt bij een ander fabricant . Zoals de meeste speakerfabricanten doen

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:16.

Comment

• joe
        • Jan 2003
        • 446

Heeft iemand hier al op de nieuwe meyer array gewerkt. M'elodie heet het.

Jep en het werkt fantastisch!

Toen ik het setje kocht zo'n 3 maanden geleden was ik zelf al overtuigd (je kunt het geld maar 1 keer uitgeven )maar het is natuurlijk ook belangrijk dat andere techneuten het ook een goed systeem vinden. En gelukkig komt mijn hoop zo langzamerhand goed op gang en krijg ik veel positieve reacties op die set.
        Zo zijn er al wat meerdere bekende (onder andere Katie Melua,
        Terry Bozzio en Reuben Morgan) en onbekende artiesten met techneuten geweest die stuk voor stuk een positieve indruk hadden over de set, de woorden "tegek", "deze set krijg je niet meer terug" en "top systeem" krijg je vaak te horen, en dat doet mij deugd .

De galileo is ook een geweldig apparaat en het is zeker een nuttige en belangrijke toevoeging voor de m'elodie's (ik verhuur geen set m'elodie's meer zonder galileo) ik doel dan vooral op de "array corrections".
        Met zijn 6x in en 16x uit kom je ook aardig uit de voeten.

Gebruiken als cross-over/speaker processing is hij niet voor bedoeld.

En Timo, ga je je bss london al verkopen

Groeten,
        Marco van der Does
        Last edited by joe; 25-12-06, 23:52.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:16.

Comment

• jan-andries
            • Dec 2004
            • 50

Zijn deze m'elodies allround inzetbaar (live versterking, disco, ...) of toch eerder op een bepaalde doelgroep gericht?
            Hoe is de combiantie met de 600-HP? (of is de 700-HP toch meer aan e raden?)
            In welke aantallen/verhoudingen gebruik jij je set en tot wat is deze dan in staat? (oppervalkte/aantal personen/afstand)

Het is niet dat ik van plan ben er direct eentje te kopen, maar Meyersound blijft mij toch fascineren...en daarom zou ik er wel wat meer info over willen. Misschien als de goeie oude JBL touring eruitgaat.... :-)
            Alvast bedankt!

Comment

• joe
              • Jan 2003
              • 446

Jij ook de beste wensen Timo (en de rest natuurlijk ook )

@jan-andries: Als je bedoelt met allround dat ze goed te stacken zijn, ja dat zijn ze. Ik zou ze alleen niet in zetten als de klus geschikt is voor een subbie toppie. Ik vind ze zowiezo allrounder dan de gemiddelde line array van deze maat, puur omdat er in elke speaker een versterker zit, dus... je kan meerdere kleine sets tergelijk de deur uit doen. op een klus kan je gewoon een m'elodie kastje pakken en hem als bv. infill of front fill gebruiken zonder moeilijk te doen dat je geen versterker met processor voor hem hebt.

Hoe is de combiantie met de 600-HP? (of is de 700-HP toch meer aan e raden?)
              Tja als je graag veel 30/35 hz in je geluid wil hebben moet je een 700hp hebben. vanaf 39hz maakt het niet zo veel meer uit (700hp = 1dB harder)

Ik heb vooral voor de 600hp gekozen omdat hij 10kg lichter is en een stuk kleiner zodat hij tenminste truck maten heeft. Al met al vind ik persoonlijk dat de 600hp beter bij de m'elodie past dan de 700hp.

In welke aantallen/verhoudingen gebruik jij je set en tot wat is deze dan in staat? (oppervalkte/aantal personen/afstand)
              Tja dat vind ik altijd een moeilijke vraag. laatst stond ik in het muziekgebouw aan het ei en daar hingen in totaal 20 toppies en 2 subjes.
              maar op een stevig dance feest zou 16 toppen en 8 subs ook niet misstaan.
              Een normale verhouding vind ik 16 m'elodie en 4 600hp.
              Een zaal van 40m diep met 16 topppen (2*8) moet 100 dBA geen probleem zijn (mapp online geeft bv. 110 dBA peak aan op 40m en 117 dBA peak op 5m).

Groeten,
              Marco
              Last edited by joe; 26-12-06, 16:01.

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Ik heb op deze set gedraaid in het Theater op het Vrijthof in Maasstricht. Klinkt echt super.

Wat mij met meest opviel was het super mooie hoog wat er in de kasten zit. Bij het finale stuk wat er werd gespeeld (heel druk klasiek) moet ik normaal echt behoorlijk mijn best doen met EQ-en en dan nog slipt het PAtje vaak dicht. Dat Melody bleef gewoon overeind zonder rare ingrepen. Helemaal top.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...