TC M350, Lexicon MX200 of ...?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • broerevb
    • May 2005
    • 32

TC M350, Lexicon MX200 of ...?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goedkoop galmpje/delay, hoofdzakelijk voor een repetitieruimte, en af en toe wel eens een kleine pa. Sinds lang vervlogen tijden hebben we hier een oude virtualiser van behringer staan, maar qua gebruiksgemak (en ...) is dit absolute rommel.
    Eens snel rondkijken leverde de M350 van TC electronics en de MX200 van Lexicon op, ze gaan beiden voor ongeveer dezelfde (lage) prijs, beide dual engine/stereo, combinatie van galm, delay en nog wat andere dingetjes, en ze lijken me beide behoorlijk snel en intuïtief te bedienen.
    De M300 en 350 krijgen meestal wel goede punten, maar over de lexicon heb ik nog niet veel kunnen vinden.
    Zelf vind ik het een pluspunt dat de lexicon dadelijk toont welke effecten er actief zijn als je door de geheugenplaatsen gaat, maar heeft er iemand ervaring met deze toestelletjes, plusjes en minnen, welk zou er de beste keuze zijn? Of zijn er nog aanraders in deze categorie?

Hartelijk bedankt!
    Tom
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Ik heb sinds kort een Lexicon MPX 100. Ik kom ook van een Behringer virtualizer en dat verschil hoor je en voel je! Het is een prima apparaat en niet duur.
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

voor een oefenruimte gewoon een preset alesis galmpje. Werkt prima en is goedkoop. en nog geen tachtig euro
      lekker belangrijk!

Comment

• broerevb
        • May 2005
        • 32

Wel, de aanleiding naar een switch is vooral om eens snel een delay enz. te kunnen instellen, maar het leek me ook een goede gelegenheid om (in plaats van bvb een klein delay'tje) direct een volledige betere multiFX aan te schaffen. Dus 't mag wel enkele honderd euro kosten hoor.

Groeten!
        Tom
        Last edited by broerevb; 24-12-06, 14:26.

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Dus 't mag wel enkele honderd euro kosten hoor.
          Dan zou ik gelijk voor de TC M-one gaan.
          Als je effe zoekt heb je hem voor 299 nieuw !!
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• soundmenn
            • Oct 2006
            • 49

Originally posted by w00Dy
            Ik heb sinds kort een Lexicon MPX 100. Ik kom ook van een Behringer virtualizer en dat verschil hoor je en voel je! Het is een prima apparaat en niet duur.
            Ik heb ook mpx100 en die is prima ook wel een mooi geluid opzich.
            het enige nadeel is, dat je je tap functie niet snel uitkrijgt.....

Comment

• broerevb
              • May 2005
              • 32

Alleszins al bedankt voor de reacties! Ik ga zeker eens kijken naar de M-one ook, maar is er nog niemand die beide echt kan vergelijken?

Groeten!
              Tom

Comment

Working...