pad xlr maken, welk weerstandje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

pad xlr maken, welk weerstandje

Mensen,

Ik wil graag een xlr pad verloopje maken

dus een gewone xlr male aan de ene kant en aan de andere kant een xlr female, maar dus in plaats van een normale wil ik dus 1 die 20 db verzwakt

weet iemand welke weerstandjes ik daarvoor moet gebruiken en hoe die gesoldeert moeten worden??
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

Ik wil niet al te vaak bijdehand over komen op dit forum maar zijn
    deze waardes niet enigsinds afhankelijk van je in en uitgangs impedantie?
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

als je van het 1k weerstandje een lin. potje maakt van bijv 5k, kan je de demping regelen.
      Neem wel 1% 4k7 weerstanden. de 1k is niet kritisch
      knoppen en waarden :)

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Heb deze pad xlr'en ook al vaker gezien.

Worden deze toevallig ook ergens verkocht in een webshop ofzo ?
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

En gaat dit ook werken voor microfoons met fantoom==

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Klopt, mijn GB4 heeft inderdaad een nette gainregeling, alleen geen PAD...
            Als ik een Sennheiser K6/ME64 op HiHat zet, overstuurd deze de mengtafel al bijna, terwijl ik de gain dicht heb zitten. Het resultaat is dan dat ik de fader van de HiHat bijna onderin heb zitten om de HiHat netjes in de mix te houden

Comment

• John Smits
              • Nov 2001
              • 111

Originally posted by jakkes72
              Klopt, mijn GB4 heeft inderdaad een nette gainregeling, alleen geen PAD...
              Als ik een Sennheiser K6/ME64 op HiHat zet, overstuurd deze de mengtafel al bijna, terwijl ik de gain dicht heb zitten. Het resultaat is dan dat ik de fader van de HiHat bijna onderin heb zitten om de HiHat netjes in de mix te houden
              Ik heb even naar de specs gekeken van de K6p (phantom only) adapter en die geeft inderdaad een hoge audiospanning van 2 volt. De stroomopname is 2,2mA. Het DC verlies is te verwaarlozen. Een pad met de weerstanden een factor tien kleiner gaat dus wel werken, dus twee weerstanden van 470 ohm en een van 100 ohm. De minimale loadimpedantie van de adapter is 1000 ohm, dus dat zit mooi binnen specificatie. Je kunt de weerstand van 100 ohm eventueel vergroten of verkleinen om een gunstiger verzwakking te verkrijgen. Uiteraard moet in dit geval 1f en 1m wel aangesloten zijn (de aardverbinding dus).

John
              Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

Working...