Help even - aansturen actieve subs vanaf mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

Help even - aansturen actieve subs vanaf mixer

Even een antwoord gevraagd op een voor velen van jullie waarschijnlijk simpele vraag:
    Via de mono out (jack) van mijn mixer stuur ik een aktief bas subje aan. Voor grotere zalen wil ik er nu een zelfde Aktief subje bij kopen.
    Kan ik nu van de mono out van de mixer naar de line in van het ene subje, en via de line out van dat subje naar de line in van het tweede subje?(doorlussen dus) Of is dit niet goed voor 1 of beide versterkers in de subjes? Kan ik misschien beter een signaal splitter plug in de mono out van de mixer drukken zodat van daaruit naar beide subjes 2 aparte snoertje gaan?
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

die splitter zit al ingebouwd in de sub dus dat doorlussen is een goed idee. echter kan je beter de subjes stereo aansturen lijkt me, als je er toch twee hebt

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Je kan een volgend subje gewoon doorlussen via de line out van een vorig subje.

Als je dan toch 2 subs hebt is het misschien handiger om ze stereo te gebruiken. De subs bevatten wellicht intern een filter, dan stuur je gewoon je master out L en R naar sub 1(L) en 2(R). Op de line out van de subjes kan je dan nog verder gaan naar een aparte versterker voor de topjes of rechtstreeks naar de topjes als ze actief zijn. Heb je maar 2 retours nodig van mixer naar geluidsset.

Comment

• M'Elodie
        • Oct 2006
        • 148

Originally posted by TonBeljon
        Even een antwoord gevraagd op een voor velen van jullie waarschijnlijk simpele vraag:
        Via de mono out (jack) van mijn mixer stuur ik een aktief bas subje aan. Voor grotere zalen wil ik er nu een zelfde Aktief subje bij kopen.
        Kan ik nu van de mono out van de mixer naar de line in van het ene subje, en via de line out van dat subje naar de line in van het tweede subje?(doorlussen dus)
        Ja, dat kan :-)

Comment

• M'Elodie
          • Oct 2006
          • 148

Originally posted by Dikke Foaf
          Je kan een volgend subje gewoon doorlussen via de line out van een vorig subje.

Als je dan toch 2 subs hebt is het misschien handiger om ze stereo te gebruiken. De subs bevatten wellicht intern een filter, dan stuur je gewoon je master out L en R naar sub 1(L) en 2(R). Op de line out van de subjes kan je dan nog verder gaan naar een aparte versterker voor de topjes of rechtstreeks naar de topjes als ze actief zijn. Heb je maar 2 retours nodig van mixer naar geluidsset.
          Mee eens. Maar ik vraag me af waarom je subs stereo wilt... maar dat terzijde. Met de mono fader heb je controle over het volume van je sublaag.Maar soms is het handig om gewoon links en rechts naar je hele systeem te sturen, zodat zowel tops als subs gestuurd worden vanuit links/rechts main out, dus kwestie van simpel doorlussen, geen moeilijk gedoe: mogelijkheden genoeg :-)
          Last edited by M'Elodie; 11-12-06, 10:20.

Comment

• TonBeljon
            • Apr 2006
            • 104

De mono out van mijn mixer (het is trouwens een powermixer) heeft geen eigen fader, maar gelukkig zitten er volume regelaars op de subjes.

Comment

Working...