Oud hout speaker set.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj beat
    • Oct 2003
    • 30

Oud hout speaker set.

Beste,
    Voor carnaval zouden wij een speaker set willen huren. Nu heeft een kennis van me een speakerset, maar hij heeft deze gewoon thuis staan en weet me er geen informatie over te geven(hij heeft de kennis niet). Nu zou ik willen weten welke merk speakers deze kasten zijn. De versterkers zijn van DAP, en de mid kasten lijken op die van SA.
    De set bestaat uit:

6 subs
    6midkasten
    4 hoogkastjes.

Hieronder een foto van de set.
    ImageShack - Hosting :: feestjemaarwelkespeakeror1.jpg

-Ik ben er ook al achter gekomen dat de subs hetzelfde zijn als de Martin audio Sb115.
    1ste vraag: Welk versterker vermogen zou ik op deze set mogen zetten: dus op de sub, op het mid en op het hoog.

2de vraag: Deze set word gecombineerd met een 4x wharfedale lix 15sb en daarop als "top" 4x jb-systems pro live215. Deze set word aangestuurd door 4 p2000 met crossover. Waarop moet ik letten bij het afstellen van de set.

3de vraag: welke subs kan ik het beste zo laag mogelijk plaatsen(Zo dicht mogelijk bij de grond) Ofwel komen er 4 wharfedale lix 15sb in "centerstack' OP 10 cm van de grond of is er ook plaats voor 3 van de Martin audio sb115. De rest van de subs+mid+top komen te staan op een verhoog en dit verhoog begint op oorhoogte .Hier een paint tekening:ImageShack - Hosting :: painttekeninggeluidcarnao5.jpg.
    Geel: plaats voor de subs
    Groen: verhoog op oorhoogte.

Jullie gaan waarschijnlijk denken: Joh, huur toch gewoon een andere set. Maar de wharfedale-Jb set krijgen we voor nix, en de andere set voor een symbolisch bedrag.
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

Je zou al kunnen beginnen door de versterking gewoon mee te huren bij de set. De verhuurder zal wel nagedacht hebben toen hij die versterking kocht, dus zal deze ook wel het beste passen bij die set. Dus over dat gedeelte hoef jij je eigenlijk toch geen zorgen te maken? Begrijp niet dat je dat dan doet...

Ten 2de wil jij 2 compleet verschillende sets met elkaar gaan combineren. Gaat dit goed? Nee! Je kan die 2 sets wel gebruiken, maar zet ze niet bij elkaar want dat komt gewoonweg nooit goed. De reden hiervoor is dat die 2 sets gewoonweg te verschillende zijn om ooit goed samen te werken.

Je zou bijvoorbeeld wel 1 set voor aan de wagen kunnen zetten en da andere set achteraan de wagen. Om maar een suggestie te geven...

Ik weet niet of dit ook wel mogelijk is bij de wagen die jullie hebben. Ik heb de tekeningen bekeken, maar daar is het dus ook niet echt duidelijk op...

En verder hoor ik ieder jaar bij carnaval wel de meest verschrikkelijke dingen. En dan heb ik het niet over de muziek... Maar wel speakers die na 2 keer overleden te zijn nog eens worden misbruikt

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• dj beat
      • Oct 2003
      • 30

Ronny (bedankt voor je reactie):

De versterkers die gebruikt worden door de verhuurder zijn dap P1800 (420watt op 8ohm). En we zullen deze dan wel gebruiken omdat jij me dat aanrade.

Het geluid zal gecombineerd moeten worden is echt geen andere mogelijkheid(is geen plaats op de wagen meer). Maar wat is dan het beste dat ik de "martin subs op oorhoogte laat spelen en daarop dan de middenkasten +top" en de 4wharfedale in het andere vak. Of andersom.
      Kan ik het met een eq nog een beetje lekker laten klinken. Of gaat de bas elkaar uitdoven.
      (het is een beetje roeien met de riemen die je hebt)

Groetjes
      Last edited by dj beat; 09-12-06, 14:25.

Comment

Working...