hulp bij de promix01

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

zover was ik ook nog wel , maar ik bedoelde meer van, hoe merk ik dit, als ik iets post of pre heb geselcteerd bij deze mixer.
    Drummer en techniek freak.

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

Dag musQman...

Wel, ik hoop dat je ooit al met een analoog menpaneeltje hebt gewerkt want anders wordt het heel moeilijk.

Het zit zo. Bij een digitale mixer kan je veel meer dingen instellen, vandaar soms te veel.
      Post & Pre...als je u promix wilt gaan gebruiken live kan je het best SEND1 en SEND2 gebruiken voor effecten( post) ..en SEND3 en SEND4 (pre) voor monitoring (aux). Effe zeggen dat de optie monitoring (naast phones) dient om vb extra studio monitors aan te sturen.

Verder die ruis? Welja..het is hier al verteld hoor...digitaal is dilicaat hé. Ik heb nu ook al op 2 kanalen + Stereo in ruis...dus ja..ligt waarschijnlijk aan de tafel..
      effe gewoon ...kijken...druk op meter ..en zie hoeveel blokjes nu al inpit geven :d

grt

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Originally posted by drummerke
        Dag musQman...

Wel, ik hoop dat je ooit al met een analoog menpaneeltje hebt gewerkt want anders wordt het heel moeilijk.

Het zit zo. Bij een digitale mixer kan je veel meer dingen instellen, vandaar soms te veel.
        Post & Pre...als je u promix wilt gaan gebruiken live kan je het best SEND1 en SEND2 gebruiken voor effecten( post) ..en SEND3 en SEND4 (pre) voor monitoring (aux). Effe zeggen dat de optie monitoring (naast phones) dient om vb extra studio monitors aan te sturen.

Verder die ruis? Welja..het is hier al verteld hoor...digitaal is dilicaat hé. Ik heb nu ook al op 2 kanalen + Stereo in ruis...dus ja..ligt waarschijnlijk aan de tafel..
        effe gewoon ...kijken...druk op meter ..en zie hoeveel blokjes nu al inpit geven :d

grt
        heb idd gelukig wel al bet analoog gewerkt, al niet heel erg veel materie geleerd. vandaar dat ik sommige dingen zo weet te vinden mar sommige dingen (mishcien een paar basis stappen) niet weet.

alle kanalen geven input (gelukkig)

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Herkenbaar, dit heb ik ook gehad nadat ik de O2R totaal gereset had. Je moest via een menu (weet zo uit m'n hoofd niet de benaming meer, tijdje geleden dat ik voor het laatst de O2R ingezet heb), wat volgens mij 'meter(s)' heet, alles van post naar pre zetten of van pre naar post. In ieder geval 2 of 3 keer op die meter toets drukken, zodat je alle pagina's van dat menu doorloopt.

Dat was hier de oplossing zodat er weer wat geluid uit de tafel kwam (na hem meerdere malen gereset te hebben.. "waarom doet dat kreng nou niks?..")

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Originally posted by drummerke
            Ok

Ik ben ook drummer en heb ook een promix01...trouwens dat was niet rolands eerste digitale mixer (zie DMP7).

Grt
            Nee, het was Yamaha's eerste digimixer
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

Originally posted by sparky
              Nee, het was Yamaha's eerste digimixer
              ook niet.

wel de eerste betaalbare mixer met motorized faders (dat weet ik nog wel )

Comment

• FBE
                • May 2006
                • 21

lekkere zinvolle discussie tot nu toe. ik vraag mijzelf eigenlijk wel af wat nu precies het probleem is wat je wilt oplossen aangezien je nu enkel nog bezig bent geweest met het verdedigen van je aankoop.

Comment

• MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

Originally posted by FBE
                  lekkere zinvolle discussie tot nu toe. ik vraag mijzelf eigenlijk wel af wat nu precies het probleem is wat je wilt oplossen aangezien je nu enkel nog bezig bent geweest met het verdedigen van je aankoop.
                  lees voorgaande maar even. ik vededig helemaal niks.. ik reageerde alleen even op de discussie.

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

Mijn reactie op de vorige pagina gelezen?

Comment

• MusiQmaN
                      • Sep 2006
                      • 328

Originally posted by Melo-G
                      Mijn reactie op de vorige pagina gelezen?
                      ja gelezen k) idd meter. via cue kan je wel de channels horen (select channel) maar niet als je terug gaat naar t hoofdmenu (meter), dan kan je alleen een enkel kanaal afspelen.

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Hoe bedoel je een enkel kanaal afspelen?

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

simpel. als ik in t main menu ben kan ik maar een enkel kabaal selecteren om te weergeven via headphones, montor of stereo out. alleen via cue kan ik select all kiezen

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

Wat is dan je doel, dat je je mixer gebruikt om jouw drum-sound op te nemen zodat je op een optreden altijd jouw sound in orde hebt, en meteen goede monitoring hebt?

Zit er geen 'PFL' knopje boven je master? Ik ben niet zo (zegge: geheel niet) bekend met de Promix, maar wel redelijk met de O2R, en deze zijn toch redelijk gelijk aan elkaar heb ik het idee.

Comment

• MusiQmaN
                              • Sep 2006
                              • 328

die pfl knop @t er niet. kijk wat ik wil is simpel, net zoals bij analoog de mixer aan kinnen zetten en dan geluid kunnen horen via de headphones (en voor opnames via de ster. out of 2tr out event.) dat was bij mijn behringer 1204 het geval. alleen hoopte ik met dit paneel ook effecten toe te kunnen wijzen per kanaal. maar dat is iets anders dan dit probleem

Comment

• drummerke
                                • Oct 2006
                                • 432

ok ..ik begin het te snappen denk ik. Je speelt dus met hoofdtelefoon waar je een mix doorstuurt (mainmix dan). Ik zou dan praktisch gezien proberen om uw main out (XLR) te gerbuiken en via ...iets simpel daar naar hoofdtelefoon (vb versterkertje of hoofdtelefoon mixertje).

PFL staat er wel op hé...das us sel(lect) knopje boven uw on. Als je deze in druk hoor je dat rechtstreeks naar hoofdtelefoon en monitor out ook denk ik.

gegroet

Comment

Working...