Keuze voor microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dark-elite
    • Jan 2005
    • 9

Keuze voor microfoons

Hallo,
    Ik ben voor een jongerencentrum bezig met het een en ander aan apparatuur aan te gaan schaffen. Ik wil o.a. nieuwe microfoons kopen tbv. bands en artiesten.
    Ik wou graag weten welke microfoon ik heb beste kan gebruiken voor de kick van het drumstel en de overheads en voor de basgitaar (evt ook DI mogelijk natuurlijk). Ik ga voor een goede prijs/kwaliteits verhouding.
    verder heb ik uitgezocht
    SM58 voor zang
    SM57 Beta voor gitaren en evt. blaasinstrumenten
    [FONT=&quot]Sehnnheiser E604 voor de snaredrum en de tom's.

Ik hoop dat jullie mij het een en ander kunnen adviseren.

bedankt, en de groeten van Vincent
    [/FONT]
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

wij gebruien hier in het jongerencentrum/poppodium 3 condo's van stageline (type weet ik effe niet)
    maar iig geen akg of iets in die trant deze zijn iets te duur maar een paar goedkopere voldoen dus ook prima

verder de 602 voor de bass

ook 604'tjes voor de toms & snare blijft gewoon het makklijkst met het vaak ombouwen van bandjes

verder gebruiken wij voor de bass en hele ouwe senheiser maar vaak gewoon een di box van monocar (zijn al oudere type's weet niet of ze nog te krijgen zijn)

verder voor zang sm58,e835 & e845

ik zelf ben sinds een jaar of 1,5 mijn eigen pa set aan het opsparen

ik heb meren deel deze set ook in eigen beheer

aleen een sm 57 voor de snare erbij
    en een beta 52 voor de kick

ik doe zelf vaak punk ska/punk bandjes en dan kom ik zeker goed weg met deze set. In het jongerencentrum kwamen alle soorten bands wel langs van harde metal tot gewone rock , ska en noem maar op. als we echt wat te kort kwamen huurde we wat bij maar vaak was dat niet nodig

neem iig mics zonder een schakelaar voor de zang ....we hadden altijd een paar exemplaren maar dat waren de eerste waar we problemen mee kregen

ik denk als je z'n set bij elkaar heb dat je al boven het gemiddeld zit dan wat elk jongerencentrum in huis heeft

vaak is er maar een klein budget voor geluid en licht in jongerencentra's

ook een tip is marktplaats afstruinen of iets dergelijks naar 2e hands mic's

ik had me drumkitje ongeveer voor de helft minder maar ze werken net zo goed als nieuwe

succes

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

Ik denk dat je goed op weg bent met wat je zelf allemaal opnoemde. SM58 zang, SM 57 voor alles waar je geen andere micro voor hebt.
      Voor de toms dan je idd naar de 604-904 gaan. Deze zijn ook bruikbaar voor blazers, gitaren, ...
      Voor de basdrum zou ik dan nog een Shure B52 nemen, of een Shure SM 91 (die platte). Beide worden veel gebruikt in de professionele wereld, en beide geven mij steeds een zeer goed resultaat.
      Daarbovenop heb je dan nog enkele condensatormicro's nodig, voor je OH's en HH, en eventuele rustige avonden met accoustische instrumenten. Hiervoor zou ik gaan voor de AKG C3000 of de shure SM81. Ook aan te bevelen hier zijn de pijpjes van het merk Jefe, ook al weet ik niet of die nog te krijgen zijn. Ze kostten niets en waren zeer goed van klank en kwaliteit.
      Als je dit hebt heb je enkel nog enkele DI's nodig, en dan heb je een volledig mic-setje voor bijna alle doeleinden. Voor de DI's zou ik persoonlijk op de 2de hands markt gaan kijken en eens zien of je geen gebruikte BSS of SCV di's kan vinden. Deze staan nog vrij vaak te koop in goede staat. Als je klark's vind op de occasie-markt zou ik goed oppâssen, want deze worden dan meestal verkocht omdat ze gaar zijn.
      Verder zijn er voor alles natuurlijk betere en slechtere dingen te vinden, maar als je genoeg 58's en 57's in huis hebt, kan je bijna alles aan, en zal er niemand komen zagen.
      "En Go"

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

voor kleine side snares (veel gebruikt in ska/reggae) kan ik je ook een akg c419, c408 aanraden. ook een 504,604 of 904 werkt goed qua formaat en werking.

ook een d112 zal het zeer goed doen in de kick.

Kijk idd ook eens 2e hands scheelt veel geld (al mijn mics zijn bijv. 2e hands)

ook kan je soms geluk hebben, zo had ik laats voor 15 euro een condensator shotgun mic, en die werkt nog perfect en klinkt ook zo (zat zelfs een kabel bij), dus je kan ook eens kijken naar koopjes (lees: mensen die niet weten wat ze weg doen :P)
        Last edited by MusiQmaN; 07-12-06, 16:27.
        Drummer en techniek freak.

Comment

Working...