Delay

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

Delay

wat is volgens jullie een goed delay apparaat voor live ?
    sinds het verdwijnen van de TC 2290 zijn er weinig alternatieven of vergis ik mij ?

de TC DTWO vind ik net niet goed genoeg , zeker niet als je een 2290 gewend bent
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik heb zelf een D-Two in mijn rack en die bevalt goed...Ik heb geen eervaring met de 2290, maar ik neem aan TC kennende dat ze geen veel minder apparaat uitbrengen dan ze gehad hebben. En vergeet niet dat de bij de introductie van de D-Two het apparaat nog 2000,- gulden koste...Evenals de M-One...En dat de prijs erg kapot gemaakt is doorde loop der jaren...Lexicon heeft ook eens een delay gehad, als ik me niet vergis de PCM40...Maar die kom je heel weinig tegen onderweg. Het enige wat ik nog wel eens tegenkom is de Korg SD2000 en de Roland 3000....Met beide een mindere ervaring dan met de D-Two...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sompi
      • Mar 2003
      • 200

het gebruiksgemak van de 2290 is volgens mij nog ongeevenaard .
      dat grote klavier is zo handig

ik hou van toestellen die heel basic zijn maar toch enorm overzichtelijk en toegankelijk

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Ik vind wel dat TC dat goed doorgetrokken heeft, persoonlijk vind ik het gebruik gemak van TC heel erg goed. Snel en overzichtelijk. Zeker tegenover vrijwel iedere willekeurige Lexicon.
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

oké, een 2290 is zowat de beste delay-bak die ik ken.
          Maar echt gebruiksvriendelijk zou ik hem niet noemen. Laat maar eens iemand die de manual niet gelezen heeft los op een 2290 tijdens een festival. Ik denk niet dat die er veel mee gaat doen...

Wat betreft alternatieven denk ik niet dat er momenteel iets beters op de markt is dan een D-TWO. Ik blijf het voor de prijs een geweldig ding vinden.

Ik denk zoal aan:
          - TAP-knop
          - directe controle over feedback (% of effectieve aantal feedbacks)
          - EQ op volledig delay signaal
          - dynamic delay onder een knop
          - straight delay, rythm delay, ...
          - enzovoorts

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

de 2290 is de allerbeste delay ooit gemaakt. De D-two komt daar echt niet bij in de buurt, slecht is ie niet, maar hij klinkt echt veel minder. Aan de andere kant: een echt alternatief is er niet. al vind ik de Roland SDE3000 ook erg okee qua klank, maar die wordt volgens mij ook al niet meer gemaakt.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Weet iemand de kwaliteit van deze lexicon :
              Lexicon prime time used)
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

ik heb hier eens mee gewerkt, klankmatig erg goed, ik meen me te herinneren dat ie geen extreem lange delaytijden aankon omdat het een wat ouder apparaat is.

Comment

• sompi
                  • Mar 2003
                  • 200

dus zoals ik al dacht , er bestaat geen echt evenwaardig alternatief voor de 2290.

jammer dat ze hem niet meer maken

Comment

• wouter_jp
                    • Aug 2003
                    • 105

Originally posted by sompi
                    dus zoals ik al dacht , er bestaat geen echt evenwaardig alternatief voor de 2290.

jammer dat ze hem niet meer maken
                    wat zoek je dan.. ?
                    een 2 he bak met rode cijfertjes in het display en een learn knop?
                    vind het ook beetje vreemw dat je de D-two 'net niet goed genoeg vind'

ik gebruik zelf zowel de d-two, sde-3000 en 2290 regelmatig,en stoor me in de mix echt niet aan enig klank verschil.
                    de d-two is een goede en gebruiksvriendelijke opvolger.
                    ook is een sde 3000 met footswitch een erg goede delay.
                    zelf heb ik ook een mo-fx,maar de delay functie is niet zo uitgebreid als een d-2/sde-3000/2290
                    spelen !!

Comment

• sompi
                      • Mar 2003
                      • 200

ik heb zelf meerdere dtwo s dus ik ken dat toestel vrij goed
                      in onze grote set zit echter een 2290 doch deze heeft spijtig genoeg zijn beste tijd gehad .
                      wil deze vervangen , en als je zowel met dtwo als met 2290 werkt dan weet je wel waarom ik deze liever niet vervang door een dtwo

tc 2290 is gewoon een veel beter en professioneler toestel

Comment

• wouter_jp
                        • Aug 2003
                        • 105

Originally posted by sompi
                        ik heb zelf meerdere dtwo s dus ik ken dat toestel vrij goed
                        in onze grote set zit echter een 2290 doch deze heeft spijtig genoeg zijn beste tijd gehad .
                        wil deze vervangen , en als je zowel met dtwo als met 2290 werkt dan weet je wel waarom ik deze liever niet vervang door een dtwo

tc 2290 is gewoon een veel beter en professioneler toestel
                        als die 2290 niet meer te fixen zit er niets anders op dan een 2e handsje op de kop te tikken.
                        je komt ze her en der wel tegen op het net.
                        en volgens mij is die d-two redelijk geaccepteerd in een 'grote'set.
                        spelen !!

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Ook ik vind de 3000 van Roland érg goed klinken, misschien net niet zo goed als een 2290, maar klankmatig stiekum net effe beter dan een D2 (naar mijn mening dan). Daarmee wil ik de D2 absoluut geen tekort doen, want ook die vind ik gewoon dik OK (ik heb hem zelf ook in mijn mix-rackje).

Belangrijkste nadeel aan de 3000 vind ik wel de TAP, die zit er namelijk niet op . Dat kan worden opgelost met een extern pedaaltje, maar dat is eigenlijk ook niet helemaal mijn ding: Tap 1 = reset, Tap 2 = start meting, Tap 3 = einde meting.... M.a.w. je kunt niet zo lekker op die knop blijven rammen als bij een TAP zoals je die gewend bent van bijvoorbeeld een Mo-Fx of D2. Aan de andere kant werkt de 'learn' bij een 2290 ongeveer hetzelfde (zonder de 'reset' dan wel), dus wat loop ik eigenlijk te zeuren .

Verder zullen de meeste gastmixers echt niet klagen bij zowel een 2290, D2 en 3000 met pedaaltje, wat dat betreft zal er weinig verschil zijn.

Tot slot ben ik het om heel eerlijk te zijn ook wel met Wouter eens: in een mix zijn de verschillen vooral nuances ... vooral ook hoe je bijvoorbeeld je delay-return EQ-ed heeft veel meer impact dan de keuze tussen D2 of 3000 (wat betreft 'standaard' delaytjes dan --> de filter in de D2 gebruik ik namelijk best veel en die zit volgens mij niet in een 3000).
                          Last edited by berolios; 05-12-06, 20:37.
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• wouter_jp
                            • Aug 2003
                            • 105

in de 3000 zit idd geen filter functie.
                            ik tapte hem altijd 6 keer,dan had je een beetje het gemiddelde.
                            het PA bedrijfje waar ik gewerkt heb had een 3000,hier zat een 1 he plaatje boven met een druktoets om te tappen,en dat werkte erg goed.( wel een beetje zonde van de 1 he )
                            spelen !!

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

wil je ogen niet uitsteken, maar ik heb hier 3 2290 ers liggen voor het geval die in de pa het begeven. was er met een overname toen toevallig net bij en toen heb ik er voor een prikkie 4 overgenomen.
                              zo zou ik kijken of je er aan kan raken, zeker wanneer je ze particulier aankoopt kan het zijn dat ze vrij weinig gebruikt zijn.

d-two zit meer in het verhuur-segment heb ik het idee, of het komt omdat het nieuwer is en mensen denken dat het dan ook beter is. hoe het ook zei, ik verhuur voornamelijk d-two delays hier. (behalve aan een aantal klanten die het verschil wel degelijk kennen. die krijgen nog een goede oude 2290 mee.)
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...