Xta Sidd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Xta Sidd

Ik heb het apparaat al wel eens snel voorbij horen komen bij de discussie over High End Channelstrips maar ik ben toch benieuwd naar gebruikers ervaring van de XTA SIDD.

Wat mij handig lijkt aan de SIDD is dat ik in 1 apparaat een hele uitgebreide compressor/gate/limmiter/dynamische EQ heb die ik eventueel bij tijd (theater en andere grotere produkties) lekker met een laptopje kan inregelen, en waar ik bij minder tijd gewoon alleen bijvoorbeeld de compressor of Dyn. EQ van gebruik. Maar...

Werkt het allemaal wel zo rooskleurig als ik hierboven aan het dromen ben of zitter er toch nog wat haken en ogen aan? Is bijvoorbeeld als je bijvoorbeeld alleen de compressor funktie gebruikt deze zonder laptop te bedienen of werkt dat toch wel erg onhandig? Wat zijn jullie gebruikers ervaringen?
    Last edited by cobi; 30-11-06, 21:57.
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • Michel van de Beek
    • Oct 2000
    • 283

SiDD

SiDD is een erg mooi apparaat, met de functionaliteit van zeg maar de C2/D2/G2 in een. Heb je dat altijd nodig? Denk het niet ... kan het handig zijn. Ja. Goed ingesteld (laptopje helpt zeker) kan je er echt hele leuke dingen mee.
    Groeten,
    Michel

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Originally posted by Michel van de Beek
      SiDD is een erg mooi apparaat, met de functionaliteit van zeg maar de C2/D2/G2 in een. Heb je dat altijd nodig? Denk het niet ... kan het handig zijn. Ja. Goed ingesteld (laptopje helpt zeker) kan je er echt hele leuke dingen mee.
      Heb je idd niet altijd nodig, maar je hebt nu wel alle funkties in 1 apparaat ipv dat je verschillende apparaten zou moeten kopen. Nog een leuke optie lijkt me de AES EBU aansluiting icm met de steeds meer oprukkende digitale tafels.

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Originally posted by cobi
        Heb je idd niet altijd nodig, maar je hebt nu wel alle funkties in 1 apparaat ipv dat je verschillende apparaten zou moeten kopen. Nog een leuke optie lijkt me de AES EBU aansluiting icm met de steeds meer oprukkende digitale tafels.
        Ik heb nog nooit zelf met een SiDD gewerkt, maar ben ervan overtuigd dat het een fantastische unit is. Op de Musik Messe dit voorjaar heb ik er even mee gespeeld en zo'n beetje alles wat je als insert wilt hebben zit erin. Helaas heb ik het alleen op een CD-track kunnen proberen met hoofdtelefoon, maar XTA kennende zal het zeker niet slecht klinken .... Daarbij heb je in vergelijk tot directe concurrenten ook nog eens twee kanalen: puta madre !!

Het lijkt me wel een unit die alleen maar bruikbaar is in 'eigen rackjes', want je kunt niet zomaar 'aan elke functie draaien' zonder eerst door menuutjes te lopen. Maar als je hem als insert gebruikt voor een vast kanaal op een bandje dat je vaak doet, zal dit minder een probleem vormen dan dat je hem in een local-rack vindt op een festival en je al je instellingen van 0 moet gaan maken. Maar daar waren de gelederen het al over eens, niet?

Verder ben ik het zeker met je eens dat AES/EBU i/o erg handig is als je veel met digitale tafels op pad bent. Hoewel je je dan wel moet realiseren dat alles dat je met een SiDD kan, je ook met veel digitale tafels klaar kunt spelen (al dan niet met plug-ins oid).... misschien op de dynamic EQ na dan ....

Maar ik geef je gelijk hoor, als je dan toch iets aan wilt schaffen in een bepaalde categorie en er zijn units die AES/ EBU i/o hebben, dan zou ik dat zeker laten meewegen in je beslissing als je veel met digi-tafels werkt of gaat werken (daarom zou ikzelf bijvoorbeeld ook liever geen PCM 90 kiezen ipv een PCM 91).

Cheers !
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Originally posted by berolios
          Verder ben ik het zeker met je eens dat AES/EBU i/o erg handig is als je veel met digitale tafels op pad bent. Hoewel je je dan wel moet realiseren dat alles dat je met een SiDD kan, je ook met veel digitale tafels klaar kunt spelen (al dan niet met plug-ins oid).... misschien op de dynamic EQ na dan ....
          Cheers !
          De dymics in digitale tafels zijn niet altijd om over een huis te schrijven. De plugins (bijvoorbeeld de 160 plugin voor de Yamaha tafels) ben ik ook wel erg benieuwd naar. Misschien is dit iets om ook maar eens een topic over te openen.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Oh ja, voor diegene die allicht een SiDD overwegen aan te schaffen: de AES/ EBU i/o is NIET standaard.

Einde bericht ;-)
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...