Vetter laag?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

Het is niet alleen de MX die het goede werk doet, ook de versterker levert een behoorlijke bijdrage. Eeen paar jaar terug ging het bedrijf waar ik werkte over van Carver op QSC, dat scheelt toch een slok! In het voordeel van Carver. Een stack KF850 klinkt met PT2400's á 1200W een heeeel stuk vetter als met een MX3000 á 1600W de kanaal. En alletwee de amps zijn heeel conventioneel...
    En een stack kf850 klinkt ook weer heel wat vetter met qsc ex 4000 erachter als met carver pt2400 ... Althans zo heb ik de ervaring. Dus versterkers geven wel degelijk kleur aan het geluid.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

carver klinkt beter dan de MX-3000 maar de EX-4000 klinkt beter dan de Carver

Ik dacht dat de EX gelijk was aan de MX (maar dan met ingebouwde limiter en speakons er standaard op)... zo heeft m'n hersteller 't indertijd toch uitgelegd

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

ik weet niet als mx en ex hetzelfde zijn, maar ik heb wel genoeg gepruld met carver pt2400 op eaw850 en dat gaat idd goed, maar ik heb ook enkele keren EX 4000 racken meegehad op dezelfde eaw850 set en deze lieten de set toch wel tot leven komen.... nogthans zelfde vermogen!

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Originally posted by ronny
          ik weet niet als mx en ex hetzelfde zijn, maar ik heb wel genoeg gepruld met carver pt2400 op eaw850 en dat gaat idd goed, maar ik heb ook enkele keren EX 4000 racken meegehad op dezelfde eaw850 set en deze lieten de set toch wel tot leven komen.... nogthans zelfde vermogen!

mvg
          ronny
          dan heb ik indertijd de juiste keuze gemaakt

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

hehe ja je sleurt wel wat gewicht mee, maar je krijgt ook wat in de plaats. maarja zo is het ook met de oudere crest reeksen...

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by SPS
              Gisteren een rockband gedaan in cafe (ca. 90 man) met SX300 als topje en enkel SB150 als sub per kant.
              Processorinstellingen zoals aangegeven door eaw.

Ondanks het feit dat er de CP3000s achter stond, een fantastisch stampend en duwend sub.

Wat leert mij dit?
              1. Inderdaad zijn de processorinstellingen zeer belangrijk.
              2. De CP3000s presteert in 8 ohm beter dan in 4 resp 2,7 ohm?? Ga ik nog uitproberen....

Paul
              SPS dit is leuk om te horen en dit voor zo'n klein kastje
              Ik zei het al eerder hé, weet je nog ?
              Dit EAW subje heeft goede processing nodig, anders loopt het fout, zowel kwa geluid als de levensduur van de speaker

Bij mij staat er een PLX 3002 op en dat gaat goed, zo goed zelfs dat ik op sommige locaties de freq. 20-25-31 en 40 hz 12 db naar beneden moet schuiven

Dus waarom zou ik er dan een eindbak op laten draaien van 30 kgr

ik was van plan om een FP 6000 Q aan te schaffen maar ik zie het nut van de investering niet .

Daarom heb ik een Nieuwe PLX 3102 aangeschaft, kost 1/3 van de lab-gruppen , dus ...
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Sis,

Je hebt heeeelemaal gelijk!

Alsnog bedankt he!

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by SPS
                  Sis,

Je hebt heeeelemaal gelijk!

Alsnog bedankt he!

Paul
                  Graag gedaan en véééél succes met jou subjes
                  Van harte
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...