GAE Director

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikosfm
    • Apr 2005
    • 17

GAE Director

Ben van plan een ander geluid systeem aan te schaffen, welke ik wil gaan toepassen voor meerdere doeleinden, zoals het versterken van een tape artiest, drive inn werk en live werk (rnr). Het moet te gebruiken zijn zowel binnen als buiten en een capaciteit hebben voor 1000 personen. Nu is mijn oog gevallen op een dubbele GAE director (tot. 4 sub en 4 tops) stack, met crown amps. Heeft iemand ervaring met de director en is het te gebruiken voor het werk wat ik ermee wil gaan doen? De set is 2 de hands en met mijn budget betaalbaar. Graag jullie mening over dit systeem, je komt het naar mijn mening niet dagelijks tegen.

Gr. Niko
  • deurklink

Hier in de omgeving Almelo kom je ze nog wel eens tegen (dankzij adn/megasound) 't gaat vreselijk hard! Maar of het echt mooi is? Meningen verschillen!

Comment

• Luuk
      • Aug 2005
      • 14

klopt GAE Director gaat vreselijk hard. en met 4 stacks kun je dan ook wel 1000 man aan. Het klinkt alleen niet altijd even fris maar dat ligt ook vaak aan de combinatie van versterkers/processor/setting. We hebben zelf een aantal jaren een director set gehad en gebruikten daar QSC versterkers voor; pl6.0 laag - PL4.0 mid - PL1.8 hoog. de processor weet ik zo nie meer maar dat klonk in iedergeval niet onaardig voor zulke toepassingen.

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

Even een flinke schop.
        Gisteren een band gezien die uitversterkt werden met 4 stacks gae director.
        4 x top, 4x 215 midbass en 4 x 118 sub. Set ging vreselijk hard, tegen de pijngrens aan eigenlijk. Het hoog klonk mij vrij agressief en het echte sublaag miste ik toch echt wel.De set was naar mijn idee een dikke overkill aangezien het in een gymzaaltje was waar 500 man hooguit was. De aansluiting op de tops en midbass was met een 8polige cee? Ik had het iig nooit eerder gezien en de subbass was met een normale speakon.
        Naar mijn idee was de afstelling niet optimaal tijdens de band, want toen er discowerk over werd gedaan klonk het al een stuk beter, maar nog steeds geen echte kick/sublaag.
        Al met al vind ik het geen topset, en ik vermoed dat er in die prijsklasse veel beter te krijgen is.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Ericsamandj
          Al met al vind ik het geen topset, en ik vermoed dat er in die prijsklasse veel beter te krijgen is.
          Mag toch aannemen dat TS na 5 jaar wel een beslissing genomen heeft.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Dat neem ik ook aan ja, echter is mijn post meer informatief van hoe ik het heb ervaren na gisteren de set te hebben gehoord.
            Dit voor het geval dat nog iemand ooit eens info wil over deze set.

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Originally posted by Ericsamandj
              Dat neem ik ook aan ja, echter is mijn post meer informatief van hoe ik het heb ervaren na gisteren de set te hebben gehoord.
              Dit voor het geval dat nog iemand ooit eens info wil over deze set.

weet je zeker dat het dubbel 15 mid bassen waren??

GAE director is er namelijk in dubbel 12/hoog driver, dubbel 18" bassen (net zo groot als de top, de kast) en dan de enkele 18" sublaag kasten.

Met de juiste processor instellingen, hele dikke amps erachter en een juiste plaatsing, zeker met 2 stackjes naast elkaar, dan moet je er toch prima geluid uit kunnen krijgen.. Set neigt op hoog volume wel naar iets schreeuwerig worden!
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

het zou inderdaad dubbel 18 inch kunnen zijn maar dan waren het redelijk compacte kasten, er stonden lab versterkers achter maar kon niet zien welke.
                Ook de cee aansluiting had ik niet eerder gezien.

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Ik kan me niet voorstellen dat er een 8-polige CEE stekker op de kast zit (bestaan die???). Zeker als er Lab amps op aan waren gesloten (en dan hoeft er dus geen prik naar een kast). Ik denk eerder dat er Cannon/Amphenol EP8 connectoren op zaten.

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• mvdwerff
                    • Sep 2010
                    • 144

CEE 7-pol is een bestaande connector, 8 pol niet..
                    Mark van der Werff
                    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

zal zometeen even een foto uploaden, het leek op cee maar was 8 pins aan het aansluitschema te zien.

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

LOL... je bedoeld een Ca-com connector?

Populaire fabrikant is: link

Die zitten inderdaad standaard op de GAE director kasten.

Op de director kasten die wij gebruiken zitten 4 polige...twee kabeltjes trekken derhalve...

Comment

• Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

had deze foto ervan geschoten.
                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

ziet er idd het zelfde uit.

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

Dat is dus PA/CA-Com, wordt door meerdere merken gebruikt en erg fijn maar wel prijzig stekkertje
                            There is no substitute for imagination

Comment

Working...