Hallo mede forumers,
Voor de komende kerst ben ik gevraagd om een tweetal muzikanten te helpen bij hun "optreden" in een kerk. Deze twee muzikanten (twee Alt Saxofoons) spelen met een cdtje mee.
A.s. zondag ga ik even een kijkje nemen in de desbetreffende kerk. Ik ben benieuwd hoe de akkoustiek is. Maar omdat het een modern gebouw is zal dit me gaan tegenvallen.
In de kerk is naast een "spraak" installatie verder niets.
Ik kan dus alleen gebruik maken van mijn eigen apparatuur, namenlijk;
- 2 JBL JRX115's
- Versterker
- DJ mixertje (DX626)
- 2 professionele instrument microfoons
Mijn taken: - Cd afspelen (lijkt me geen probleem)
- Eventueel de saxofoons versterken
Nu is mijn vraag aan jullie:
Raden jullie het mij aan om de saxofoons te versterken met deze apparatuur?
Ik ben namenlijk bang dat het geluid gaat vervormen en dus absoluut niet gaat klinken. Gewoon "live" lijkt me persoonlijk mooier. Maar ik weet niet of de saxofoons dit gaan redden. De kerk zit met kerst altijd vol (ong.300 man).
Voor de komende kerst ben ik gevraagd om een tweetal muzikanten te helpen bij hun "optreden" in een kerk. Deze twee muzikanten (twee Alt Saxofoons) spelen met een cdtje mee.
A.s. zondag ga ik even een kijkje nemen in de desbetreffende kerk. Ik ben benieuwd hoe de akkoustiek is. Maar omdat het een modern gebouw is zal dit me gaan tegenvallen.
In de kerk is naast een "spraak" installatie verder niets.
Ik kan dus alleen gebruik maken van mijn eigen apparatuur, namenlijk;
- 2 JBL JRX115's
- Versterker
- DJ mixertje (DX626)
- 2 professionele instrument microfoons
Mijn taken: - Cd afspelen (lijkt me geen probleem)
- Eventueel de saxofoons versterken
Nu is mijn vraag aan jullie:
Raden jullie het mij aan om de saxofoons te versterken met deze apparatuur?
Ik ben namenlijk bang dat het geluid gaat vervormen en dus absoluut niet gaat klinken. Gewoon "live" lijkt me persoonlijk mooier. Maar ik weet niet of de saxofoons dit gaan redden. De kerk zit met kerst altijd vol (ong.300 man).

(bij wijze van spreken dan he, ik ga nooit zonder lexicon weg
)
Comment