Ik heb een heel avondje gezocht over google en dit forum maar vond niet echt mijn ding.
Dus to the point:
Ik heb momenteel 2 sets
- 2 Bose 802 MK2
- 4 DIY's met een Eminence Kappa 12 en een Beyma CP25
- 2 DIY sub op basis van een 15" 18Sound (typenummer schiet me nu niet te binnen)
Met als versterkers
- Crown XLS 202
- Crown XLS 602
- Amcron MT 2401 (binnekort)
De Bose worden gebruikt als ik klusje doe waar enkel spraak aan te pas komt of waar het volume niet echt moet drukken zoals bij toneelvoorstellingen oid. Ik durf de 802's ook nog wel eens neerleggen als moni.
De 4 toppen gaan mee als ik koren en bands uitversterk en gaan hard zat, zelfs zonder subs.
Het probleem is dat ik afgelopen weekend merkte dat ik een CP25 erdoor geblazen heb (de 2de op korte tijd, dus ik gok een printfout) en ik speel niet eens hard. 90% van de tijd ben ik bezig voor koren en bands voor ongeveer 200man en kom ik heel goed toe. Die toppen zijn ondertussen ook niet meer 'origineel'. Oorspronkelijk zat er een 12 ME 300 in maar die is bij eminence opgevolgt door de kappa. Echter door mijn onwetendheid (of die van mijn dealer) is ooit eentje vervangen door een Delta 12. Dit is na de wissel ook een heel agressieve speaker geworden.
Dus nieuwe toppen, met de volgende vereisten:
- niet te zwaar
- niet te groot
- moet op een paal kunnen
- live geluid
- geen agressief middengebied, zo neutraal mogelijk
- max 400 man
- het Behringer/JB nivo onverstijgend
ik ben zelf al tot de volgende conclusies gekomen.
- Of ik koop een set 802's bij voor de mains
- Of ik maak nieuwe toppen op basis van 18Sound drivers
- Of ik koop fabrieks speakers
Maar wat als fabrieksspeakers?
- JBL... lijkt me meer een beukspeaker
- nexo... te agressief?
- Mackie s408... wat kan ik hier van verwachten?
Ik kan zo wel een tijdje doorgaan, en wss komt jullie reactie van: "Ga gewoon een keer luisteren" Klopt, maar ik heb liever een verkleinde lijst waar ik dan specifiek naar op zoek kan gaan. Bovendien winkel ik veel 2de hands.
Dus to the point:
Ik heb momenteel 2 sets
- 2 Bose 802 MK2
- 4 DIY's met een Eminence Kappa 12 en een Beyma CP25
- 2 DIY sub op basis van een 15" 18Sound (typenummer schiet me nu niet te binnen)
Met als versterkers
- Crown XLS 202
- Crown XLS 602
- Amcron MT 2401 (binnekort)
De Bose worden gebruikt als ik klusje doe waar enkel spraak aan te pas komt of waar het volume niet echt moet drukken zoals bij toneelvoorstellingen oid. Ik durf de 802's ook nog wel eens neerleggen als moni.
De 4 toppen gaan mee als ik koren en bands uitversterk en gaan hard zat, zelfs zonder subs.
Het probleem is dat ik afgelopen weekend merkte dat ik een CP25 erdoor geblazen heb (de 2de op korte tijd, dus ik gok een printfout) en ik speel niet eens hard. 90% van de tijd ben ik bezig voor koren en bands voor ongeveer 200man en kom ik heel goed toe. Die toppen zijn ondertussen ook niet meer 'origineel'. Oorspronkelijk zat er een 12 ME 300 in maar die is bij eminence opgevolgt door de kappa. Echter door mijn onwetendheid (of die van mijn dealer) is ooit eentje vervangen door een Delta 12. Dit is na de wissel ook een heel agressieve speaker geworden.
Dus nieuwe toppen, met de volgende vereisten:
- niet te zwaar
- niet te groot
- moet op een paal kunnen
- live geluid
- geen agressief middengebied, zo neutraal mogelijk
- max 400 man
- het Behringer/JB nivo onverstijgend
ik ben zelf al tot de volgende conclusies gekomen.
- Of ik koop een set 802's bij voor de mains
- Of ik maak nieuwe toppen op basis van 18Sound drivers
- Of ik koop fabrieks speakers
Maar wat als fabrieksspeakers?
- JBL... lijkt me meer een beukspeaker
- nexo... te agressief?
- Mackie s408... wat kan ik hier van verwachten?
Ik kan zo wel een tijdje doorgaan, en wss komt jullie reactie van: "Ga gewoon een keer luisteren" Klopt, maar ik heb liever een verkleinde lijst waar ik dan specifiek naar op zoek kan gaan. Bovendien winkel ik veel 2de hands.

Comment