Wat te gebruiken voor mon. setup

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimH
    • Nov 2006
    • 4

Wat te gebruiken voor mon. setup

Beste Collega's

Graag jullie advies omtrend het volgende :

Voor een band ben ik op zoek naar een zeer compacte mon set-up. Het gaat om 12 aux send 10 in ear's en +/- 16 channels input. Het liefst zou ik gebruik maken van een digiale mixer ivm formaat en vaste instellingen.

Graag jullie ideeen qua mixer en set-up.

Thanks
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Wat dacht je hier van:
    APB-DynaSonics ProRack

([FONT=Arial]The ProRack-Monitor (M1016) is unique in that it can create 8 Stereo mixes PLUS 2 Mono mixes all from a 10-space rack-mount mixer. The input and EQ sections are identical to the Mono input channels of the ProRack-House with the added feature of a passive input-splitter system with ground-lift switch. In most applications, this enables adding a ProRack-Monitor into a sound system without the need of an expensive external splitter system. )[/FONT]

Comment

• schrobbelbop
      • Feb 2005
      • 47

dat ziet er in mijn ogen uit als een crest monitor tafeltje. weet het type niet uit mn hoofd. best ok zo'n tafeltje en als je wilt uitbreiden kun je ze aan elkaar doorkoppelen.
      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• neeltje
        • Apr 2003
        • 295

Ik zou ook eerst denken aan deze tafel: Crest Audio : Products

Het is een crest, dus een goed merk, en bij ons in de firma gaat hij toch al verschillende jaren mee. Je hebt ook alle features die je wilt hebben, en meer compactheid ga je toch niet vinden, denk ik. Hij is 19-inch, dus bouw hem in in een mooi rack, patchpanneel, IEM's, HF's, FX-je en je bent klaar met je ganse monitorsetup in 1 flightcase.
        "En Go"

Comment

• martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

m7cl 32 uitvoering of de nieuwe ls9
          heb je 16 auxen en je kan evt je matrixen ook vanaf het kanaal sturen waardoor je 24 sends kan maken
          dus 10x stereo voor je IE's en dan nog 2 voor fx en nog 2 voor spare lijnen

Comment

• TimH
            • Nov 2006
            • 4

Wat is het verschil tussen een dm1000 en de nieuwe ls9.. kan weinig ontdekken. Behalve de uitbreidings slots.

Comment

• M'Elodie
              • Oct 2006
              • 148

Originally posted by TimH
              Wat is het verschil tussen een dm1000 en de nieuwe ls9.. kan weinig ontdekken. Behalve de uitbreidings slots.
              Mmm, ik zie een heleboel verschillen:
              1.layout
              2.ls-9 heeft recallable headamps (ofwel gain instelling van preamps zijn op te slaan en oproepbaar)
              3.ls-9 heeft virtual fx rack net als m7cl... dus ook grafische eq's, die heeft dm1000 niet.
              4. dm1000 heeft recording features (aansturen van multitrack/protools/nuendo)... ls-9 niet (is ook voor live toepassingen)
              5. belangrijkste en dat is een minpunt voor ls-9: samplingfrequentie DM1000 maximaal 96kHz, ls-9 max. 48kHz.
              6. dm1000 kan uitgebreid worden met meterbrug (persoonlijk vind ik dit een must)... ls-9 heeft kleinere meters boven faders...
              enz. enz.

prijs zal waarschijnlijk ongeveer gelijk liggen, schat ik in :-) wellicht nog zelfs iets voordeliger...

Comment

• martijn verkerk
                • Nov 2005
                • 300

aanvulling op hierboven
                dm1000 heeft 8 auxen
                ls9 16 aux + 8 matrix (die vanaf inputkan aan te sturen zijn) je kan dus 24 sturingen maken
                ls9 zal sneller zijn dan dm1000 en ls9 heeft interne mp3 player/recorder

Comment

• Charly
                  • Mar 2006
                  • 10

Originally posted by schrobbelbop
                  dat ziet er in mijn ogen uit als een crest monitor tafeltje.
                  Bij crest denk ik niet aan goed geluid, toch niet wat hun tafels betreft. Bij APB denk ik aan Midas, Harrisson, Cadac,... Topklasse analoge tafels.

Ik ken geen prijzen, maar ik denk wel dat er een aanzienlijk verschil zal zijn tussen de 2 merken.

My 0.02€.

Karel

Comment

• deurklink

Mackie TT 24
                    * 24 inputs
                    * 12 auxen
                    * digitaal
                    * interne effecten
                    * presets (snapshots)
                    * aux mode (overzichtelijke monitoren mixen op faders)
                    Mackie - Home

Comment

• Imperator
                      • Nov 2004
                      • 71

ik kan bevestigen dat de Mackie TT24 een hele leuke tafel is en zeer geschikt is voor monitor-mixen.

Grt. Pim

Comment

• Freek Fokker
                        • Aug 2003
                        • 495

Originally posted by Charly
                        Bij crest denk ik niet aan goed geluid, toch niet wat hun tafels betreft. Bij APB denk ik aan Midas, Harrisson, Cadac,... Topklasse analoge tafels.

Ik ken geen prijzen, maar ik denk wel dat er een aanzienlijk verschil zal zijn tussen de 2 merken.

My 0.02€.

Karel
                        Klein detail: APB Dynasonics is een nieuw merk wat 3 ex-ontwerpers van Crest gestart zijn.

De Monitor tafel is geen kopie van die van de Crest XR-M, hij is nog uitgebreider en lijkt er alleen maar van buiten op. Leverbaar vanaf begin volgend jaar ongeveer.
                        SR20DET

Comment

• martijn verkerk
                          • Nov 2005
                          • 300

Originally posted by Freek Fokker
                          Klein detail: APB Dynasonics is een nieuw merk wat 3 ex-ontwerpers van Crest gestart zijn.

De Monitor tafel is geen kopie van die van de Crest XR-M, hij is nog uitgebreider en lijkt er alleen maar van buiten op. Leverbaar vanaf begin volgend jaar ongeveer.
                          wat ik zo in de specs kan lezen is ie een totale kopie van de crest xr
                          zowel de foh als mon versie
                          enigste verschil wat ik heb kunnen ontdekken is dat de voeding snel te vervangen is en de patchbay te verzetten is (idee van A&H)

Comment

• Freek Fokker
                            • Aug 2003
                            • 495

Van binnen is hij totaal anders, dat hij er op lijkt van buiten wil niet zeggen dat het een kopie is.
                            Hij komt dan ook van dezelfde ontwerper af!
                            Die pluggenbak is een 100% voordeel in ieder geval.
                            SR20DET

Comment

• M'Elodie
                              • Oct 2006
                              • 148

Originally posted by martijn verkerk
                              aanvulling op hierboven
                              dm1000 heeft 8 auxen
                              ls9 16 aux + 8 matrix (die vanaf inputkan aan te sturen zijn) je kan dus 24 sturingen maken
                              ls9 zal sneller zijn dan dm1000 en ls9 heeft interne mp3 player/recorder
                              Ja uitgaande van de LS9-32 (32 input).
                              De LS9-16 (16input) heeft net als de DM1000 acht auxen. Het verschil zit ook in de omni-outs... De DM1000 heeft er standaard al 12 (op XLR!) en de LS9-16 heeft 8 en de LS9-32 16 omni outs
                              De LS9-32 valt qua prijs dan ook boven de DM1000 de LS9-16 zal min of meer gelijk zijn

Comment

Working...