Wegvallen bas bij Bose 802II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fr@nck
    • Nov 2006
    • 16

Wegvallen bas bij Bose 802II

Beste muziekvrienden om maar meteen met de vraag in huis te vallen
    ik heb een probleem met een Bose 802 serie 2 kast.
    Hij speelt op zacht volume prima, zet je hem iets harder valt het gehele
    laag weg.
    Draai je hem flink open komt het laag wel weer terug maar kraakt dan
    toch behoorlijk.

Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?
    Zou het in een speaker zitten welke misschien na verloop van tijd
    kortsluiting maakt of denken jullie dat er eerder in een filter een probleem zit.

Schrik niet kast is van 1988 heeft echter altijd vast in een kroeg gehanngen.
  • Companion
    • Dec 2005
    • 86

Fr@nk begin eens met het openmaken van het front... en zie daar wellicht het probleem dat de randen van de speakerstjes verteerd zijn... en dus vervangen of gereconed moeten worden.

Is een bekend probleem.
    Op naar de volgende beurs....

Comment

• Fr@nck
      • Nov 2006
      • 16

Companion dank voor je reactie maar dat is dus niet het geval.
      Zoals omschreven gaat het om serie twee.
      De foamophanging is gebruikt in serie 1.
      Mijn speakers hebben linnen ophanging en er is dus iets anders aan de hand.

Comment

• JVS
        • Mar 2004
        • 317

Controleer alle bedrading / soldeerverbindingen tussen het connectorpaneeltje en je speakers eens. Waarschijnlijk ergens een slecht contact...

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

bas uit een 802

Comment

• Fr@nck
            • Nov 2006
            • 16

Zoe het probleem misschien ergens in een slechte condensator kunnen zitten of misschien in een speaker die kortsluiting maakt bij het aanlopen??

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Ha Franck,

Heb je de originele Bose controller ervoor hangen of een andere ?

Groeten
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• neeltje
                • Apr 2003
                • 295

Mis ik mij nu echt zo hard, of zitten in die kastjes niet gewoon 8 full-range speakers, zodat de bassen niet letterlijk kunnen wegvallen?
                Het lijkt me trouwens eerder een probleem op het gebied van controller/versterker.
                ALs ik je nog een raad mag geven, meet al je drivers eens appart door. Het is dikwijls zo dat er enkele zwaar aanlopen of de geest hebben gegeven, maar dat je dat zelf niet hoort, merkt. Je versterker merkt het echter wel.
                "En Go"

Comment

• Fr@nck
                  • Nov 2006
                  • 16

Ik gebruik inderdaad een 802c controller en ja aanlopende 802 drivers
                  vaak zat meegemaakt. Questie van zorgvuldig luisteren en je onderschept meestal wel het kapotte exemplaar,
                  Het is dus echt het laag wat volledig wegvalt, alle drivers doen het gewoon. Uit jullie reacties merk ik dat het ik het beste alles demonteer en een voor een naloop.

Comment

• Companion
                    • Dec 2005
                    • 86

Originally posted by Fr@nck
                    Companion dank voor je reactie maar dat is dus niet het geval.
                    Zoals omschreven gaat het om serie twee.
                    De foamophanging is gebruikt in serie 1.
                    Mijn speakers hebben linnen ophanging en er is dus iets anders aan de hand.
                    Helaas heeft de praktijk het ook nog wel eens anders laten zien met de versie 2... Maar goed dat is dus niet het probleem....
                    Op naar de volgende beurs....

Comment

• Koen van der K
                      • Aug 2005
                      • 1146

Ha Franck,

Ondanks je de originele controller gebruikt zou ik deze er eens tussenuit halen. Kan geen kwaad gezien de 802 (zoals de andere Bose controllers) er een enorme bult hoog en laag opgooit die je zonder dit "mooie" apparaat dan minder hebt.

Valt het laag zonder controller niet weg dan zit 't 'm dus in de controller.

Groeten en succes !
                      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Fr@nck
                        • Nov 2006
                        • 16

Dank allemaal voor jullie reactie, ik heb alle drivers gedemonteerd
                        en vervolgens met een freq. sweep getest.
                        Alle drivers waren ok, wat blijkt een condensator met wel erg lange pootjes is losgeraakt van de lijmlaag op de print waardoor hij een
                        andere verbinding maakte en dus bij trillingen het laag wegvalt.
                        Maar goed ik ben euit en heb weer wat bijgeleerd.

Overigens er zit niet meer dan twee condensatoren en een PTC
                        in deze kast.

Comment

• Contour
                          • Feb 2001
                          • 1018

Wat had je anders verwacht, Bose staat erom bekend in hun kasten zeer goedkope drivers en filtering gebruiken. De kasten zijn dan wel weer zodanig berekend dat ze het maximale uit de drivertjes halen, dat doen ze wel weer netjes.

MVG Contour

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

Nou.... ga maar eens een nieuw drivertje halen in Edam......

En het is inderdaad een heeeeel eenvoudig filter in de kast,maar de C-controller zit nog best vol met electronica hoor,en doet toch wel iets meer als alleen een soort "loudness" toe voegen hoor!

Het filter in de kast haalt het midden en hoog UIT het geluid bij lage volumes, op die manier kan je dus bv in een restaurant dus toch nog goed de bas horen als de volume knop op standje "achtergrond muziek" staat...
                            Is er dan eens een klein feestje aan de gang in dat restaurant, dan zorgt die PTC ervoor dat het filter overbrugt wordt en het gehele freqentie bereik tevoorschijn komt , dat is alles wat het "filter" in de kast doet!
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...