Shure Beta58A of Sennheiser 845

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enjoys
    • Nov 2006
    • 3

Shure Beta58A of Sennheiser 845

Hallo hier ff een (microfoon)vraagje.
    Ik heb op dit moment een Shure SM58, maar wil een nieuwe microfoon aanschaffen die mij in de laagte meer volume brengt. Kan ik dan beter de Bata 58A of de Sennheiser 845 kopen . Wanneer iemand in deze prijsklasse een andere beter vindt dan ook graag reactie!

Thanx!
    Last edited by Enjoys; 17-11-06, 18:25.
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Misschien dat je de kleur van je tekst even in een normaal leesbare kleur kunt veranderen???

Groeten Hugo
    Last edited by hugovanmeijeren; 17-11-06, 18:29.
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Dat vind ik, als moderator een heel strak plan! Anders komt er een mooi geel Abus slot op..Geel zie je ook slecht op een witte achtergrond, evenals oranje...Ben wel trots op je dat je zo koninklijkhuis gezint bent.
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Enjoys
        • Nov 2006
        • 3

Originally posted by hugovanmeijeren
        Misschien dat je de kleur van je tekst even in een normaal leesbare kleur kunt veranderen???

Groeten Hugo
        Ja sorry hoor, hebben jullie nu wel een antwoord

Groet,
        Enjoys

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

denk dat je dan beter een beta 52 of een beta 58 kunt nemen,

945 geeft in mijn optiek meer in het hoog dan in het laag
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by Enjoys
            Hallo hier ff een (microfoon)vraagje.
            Ik heb op dit moment een Shure SM58, maar wil een nieuwe microfoon aanschaffen die mij in de laagte meer volume brengt. Kan ik dan beter de Bata 58A of de Sennheiser 845 kopen . Wanneer iemand in deze prijsklasse een andere beter vindt dan ook graag reactie!

Thanx!
            Door welke mixer gaat deze micro ?
            Want normaal geeft deze voldoende laag !
            Misschien iets duidelijker zijn in de vraagstelling
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

"meer laag" in een microfoon is iets subjectiefs.

als een goedkopere microfoon minder strak is lijkt het gerommel in het laag heviger sub te geven dan dat van een knappe microfoon met een groter bereik.

Een microfoon met veel proximity effect kan enorm veel laag geven maar dat is iets wat je echt moet kunnen sturen en een vocalist zal een perfecte microfoon techniek moeten hebben om dit te kunnen gebruiken.

Als je in een microfoon een prachtig open hoog hebt waarbij het laag in verhouding is, dan lijkt hij minder laag te hebben dan die goedkope (SM58) dynamische mic.

een vocalist heeft helemaal niet veel laag. zelfs een lage popzanger zal meestal flink boven de 100hz zijn laagste noten zingen. En de normale zang bevind zich meestal in de 0,8 tot 2 khz range. Hoeveel energie een microfoon ook geeft, je blijft in het middengebied van de gitaren en toetsen zitten. Pas bij doowop achtig werk ga je plezier van echt vocaal laag krijgen.

nu als antwoord. Ik heb de best mogelijke laagdreun op concertvolume door hard te zingen en proximity uit te buiten bij goedkope microfoons. Op zich klinken die niet mooi maar omdat het voor een koorstem bij twee dames vocalistes gaat krijg je wel een stevige bodem. Met een 835 en een SM58 werkt dit beter dan met een goede microfoon en ik moet bijna oogcontact houden met de techniek. Let wel, ik zing ouderwets hard. bij problemen met de techniek kan ik een nummer over het geluid van de drums heen zingen en de eerste rijen verstaan de tekst. (mooi is het niet. maar wel effectief )

Beter is het een passende microfoon bij de stem te zoeken. Normaal zangwerk heb ik een supercardoide AKG BT330 II voor. Die zuigt bij zangeresjes omdat het laagmidden zwak is maar zorgt dat bij mijn contratenor je een strak en vlak geluid hebt. Je kan als technicus er dan naar wens op EQ-en omdat het volledige bereik er in zit en strak klinkt. Bij zangeresjes hebben wij al weer een flinke tijd succes met sennheiser 855´s om dezelfde reden. Op de zenders zitten 945 die dat aardig benaderen.

SM58 beta blijft een de facto allrounder. Maar in mijn ogen is hij daarom ook bij 2/3 van de vocalisten die er serieus moeite voor willen doen niet de optimale keuze. Er zijn gewoon betere microfoons voor stemtypes te vinden. Bij een Verhuurder snap je dat je dat niet ter plaatse kan uitvinden en daarom voor universeel gaat. Als jij nu voor een band een goede microfoon gaat kopen raad ik je aan er bij collegas te lenen en samen met je huidige aan te sluiten bij optredens. Dan valt er veel door de mand!
              (van het verschil tussen een 945/855 en jouw SM58 ga je schrikken )
              Last edited by showband; 18-11-06, 12:00.
              lekker belangrijk!

Comment

• Enjoys
                • Nov 2006
                • 3

Alvast bedankt voor de reacties.

Het zit een beetje als volgt. Ik heb niet zoveel power, zowel hoog als laag niet,maar laag echt weinig. Nou weet ik dat dat ook met mijn ademsteun te maken heeft en daar ga ik ook aan werken, maar er werd mij ook verteld dat een (voor mij) goede microfoon mij daar ook voor een gedeelte bij kan helpen. Ik zit sinds kort in een band waar ik voornamelijk achtergrond zing, maar ook bepaalde lead heb. Nu heb ik 2 dames naast me staan die allebei flinke power hebben dus "verdwijn" ik een beetje.
                (het geluid wordt bij mij al harder gezet )

Sorry als ik dingen beschrijf die misschien niet relevant zijn, maar ik heb er niet zoveel verstand van en als ik niets vraag.........
                Ik ben in ieder geval al blij met de opties die jullie hebben gegeven!

Groet,
                Enjoys

PS wat betreft de mixer dat moet ik nog even nagaan.

Comment

• Jeroen E
                  • Oct 2006
                  • 4

Reactie

Waarom probeer je niet eens een EV N/D767A, is niet veel duurder dan een SM-58... Heeft echter zeer veel voordelen t.o.v een SM-58 en een Sennheiser ...moet natuurlijk wel bij je stem passen... probeer m eens en je zult versteld staan van de kwaliteit.

Comment

• robski
                    • Jul 2005
                    • 98

Er zijn als je op zoek gaat nog meer micro's die de moeite van het uitproberen waard zijn:
                    -audix om7 of om5
                    -ev nd757 of is dat inmiddels 767?
                    -beyer m88

en als condensators geen probleem vormen (lees in alle situaties waar wij komen levert de mixer phantoomspanning)
                    -shure b87
                    -ev bk1

Prijzen varieren enigszins, ga naar een echte winkel waar je zo'n serie naast elkaar kan uitproberen, je zult dan de verschil horen maar vooral ook voelen.
                    in de music maker ergens begin dit jaar stond een heel artikel over microfoon keuze voor de zingende medemens.

Succes,

Rob
                    Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

mikes

Beyer maakt ook een erg goede mike m80 of zo iets geeft erg goed lage freq. van een stem weer.

Comment

• M'Elodie
                        • Oct 2006
                        • 148

Originally posted by Timo Beckman
                        Beyer maakt ook een erg goede mike m80 of zo iets geeft erg goed lage freq. van een stem weer.
                        m-88 om precies te zijn... wordt ook veel als kick micro gebruikt.
                        Ik zou ook eens kijken naar de OM7 van Audix. Wordt veel gebruikt in rock bands... hypercardioide... dus scheelt overspraak...

Comment

Working...