Triggers individueel mixen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djfrenko
    • Oct 2003
    • 61

Triggers individueel mixen

Hallo,

Wij hebben een setje d-drum triggers met een alesis d4 aangekocht.
    Nu willen wij hier voornamelijk de tom's mee doen omdat deze soms moeilijk af te regelen zijn bij slechte klinkende ketels. Mijn vraag is of het mogelijk is om de losse triggers per kanaal op de mixer binnen te laten komen en mischien via inserts te triggeren met de d4. Het staat mij namelijk bij dat mij dit ooit eens verteld is maar ik weet het niet zeker meer of dit nu kan.

Groeten Frank
    Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Dat kan via de direct out en als die niet aanwezig is kun je ipv daarvan ook de insert gebruiken. kortom: ja, dat kan.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

Npu , dan moet je wel vopr idere input een aparte output hebben heeft de d4 dit niet. de d5 wel geloof ik.

Zowiezo vind ik het idee om triggers te nemen als toms slecht uit te versterken zijn neit echt getuigen van professionaliteit. Als een kit slecht(er) klinkt moet het juist een uidaging zijn om er dan wel een goed geluid uit te krijgen.

En triggers kan je niet zomaar op toms gooien, met het idee dat het dan wel werkt. je hebt te maken met vertragingen, aanslaggevoelligheid, verhoduing van stemming tot pitch op de module etc.. je hebt meer kans dat je echt een *** geluid krijgt met triggers, dan met een slecht gestemde kit.
      Last edited by MusiQmaN; 14-11-06, 17:01.
      Drummer en techniek freak.

Comment

• djfrenko
        • Oct 2003
        • 61

Aangezien de d4 geen uitgang heeft per trigger kanaal zal dit dus niet kunnen. We hebben het setje op de kop getikt op eens uit te proberen hoe dat gaat met triggers op de tom's. we zullen toch merendeels mic's gebruiken vooral nu blijkt dat we de triggers niet per kanaal uit kunnen sturen. in ieder geval bedankt, ik ben weer wat wijzer.

Groeten Frank
        Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• WilcoFles
          • Jan 2005
          • 13

Originally posted by MusiQmaN

Zowiezo vind ik het idee om triggers te nemen als toms slecht uit te versterken zijn neit echt getuigen van professionaliteit. Als een kit slecht(er) klinkt moet het juist een uidaging zijn om er dan wel een goed geluid uit te krijgen.
          Als ik kut geluid binnen krijg op de tafel, gaat er ook kut geluid uit. De uitdaging zit niet in het veranderen van wat ik er uit stuur, maar juist in het veranderen van wat er in de tafel gaat. Dus, podium op en afstellen die rommel.
          Ik dacht laatst een basgitaar te soundchecken....bleek een gitaar te zijn
          Ja, ik weet echt waar alle knopjes voor zijn!

Comment

• MSS
            • Dec 2003
            • 78

Originally posted by WilcoFles
            Als ik kut geluid binnen krijg op de tafel, gaat er ook kut geluid uit.
            Wat weet je dat toch op een "professionele" manier te verwoorden.

Comment

• M'Elodie
              • Oct 2006
              • 148

Originally posted by MSS
              Wat weet je dat toch op een "professionele" manier te verwoorden.
              Originally posted by WilcoFles
              Ik dacht laatst een basgitaar te soundchecken....bleek een gitaar te zijn
              dat zegt al genoeg lijkt me :-) hahaha

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Originally posted by M'Elodie
                dat zegt al genoeg lijkt me :-) hahaha
                als je weet hoe laag gitaren tegenwoordig weleens gestemd worden (in G!!!!), kan ik me dat best voorstellen. Het zou je mss ook sieren iets minder snel te oordelen, je kent de beste man niet eens.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Los daarvan heeft ie ook nog eens volkomen gelijk als ie zegt: luie reet het podium op en als de donder die ketel afstellen!

Triggers individueel lijkt me een must, kan iemand me het nut van alle triggers via 1 uitgangetje uitleggen? ik leer graag...
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Wel dat ligt voor de hand he, je bespaart mixerkanalen De nadelen echter....(u mag zelf invullen)

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

een setje tom-samples uit een doosje kun je prima op een uitgang doen. (3 of 4 toms)

1 ) drie of vier microfoons minder overspraak.
                      2) voor mijn band (9 man) brengt het de kanaaltelling terug van 17 kanalen naar 15. Betekent dus alles op een mixwizzard bij gevalletjes plaatsgebrek. zonder randapparatuur.
                      (kick,side,hat,tom-H,tom-L,floor,OH,git,bas,key-L,key-R,trompet,sax,trombone,zang,zang,zang)
                      3) klinkt prima in de meeste kleine settings.
                      lekker belangrijk!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Tot op heden dus als enig winstpunt dat je minder mixerkanalen benut, 2 minder dus in de meeste gevallen?!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

voor de sound maakt een of meerdere uitgangen gebruiken zo goed als niets uit, die worden namelijk voor de einndmix (output) al fijngesteld.

Het enigste wat een voordeel zou kunnen zijn is dat je per kaneel het volume kan regelen...
                          Drummer en techniek freak.

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

Originally posted by MusiQmaN

Het enigste wat een voordeel zou kunnen zijn is dat je per kaneel het volume kan regelen...

ehhhh zeg heb jij toevallig ook met herrie in de keuken te maken?
                            knoppen en waarden :)

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Als het alleen om toms gaat dan kun je elke tom uit de D4 op een aparte uitgang zetten. Een D4 heeft 4 uitgangen dus kun je maximaal 4 toms apart regelen. Ergens in het menu kun je per triggerkanaal vertellen naar welke uitgang deze moet gaan.

Toch zou ik ook het podium opgaan en (de drummer vragen) de set tunnen. Als er een echt drumstel staat hoor ik die toch liever dan samples.

Comment

Working...