aansluiting mengtafel gastzanger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Even sirieus. Wordt het nu niet een erg ingewikkelde constructie om 1 zanger extra te mixen..........

Als jij degelijke apparatuur hebt en een goede microfoon. Dat is het toch gewoon aanschuiven en mee spelen. Een aparte set voor 1 zanger........
    Een tech kan ik begrijpen.

Verder zou ik zeggen: lees de post hierboven even.

Comment

• Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

Ik vind het zelf best wel onzin dat hij zijn eigen set mee wil nemen. Als ik met dat rock bandje ga optreden neem ik ook niet mijn eigen rack mee. Dan probeer ik het gewoon te regelen dat ik de mix mag maken op de menger die er staat. Dat voorkomt een hoop gesleep en een hoop gedoe om het goed werkend te krijgen. En de geluidskwaliteit hoeft er nog niet beter op te worden ook.

Comment

• Dirk
        • Aug 2003
        • 21

ik geef jullie volledig gelijk,
        onze bedoeling is ook gewoon om een groot deel onversterkt te laten en enkel de solo's en "zachte" instrumenten naar voren te halen.
        vandaar dat ze van andere edities zo tevreden waren, ( hun ) klank was er nog en het was niet te hard in de zaal (wat het nadeel was van vorige firma die ze hadden)

vorig jaar vertrouwde de artiest ons volledig en was achteraf zeer tevreden, dit jaar maakt de gast al problemen voor we begonnen zijn,
        zoals het niet voldoen van onze installatie, eigen monitors, enz

ik vind het ook het eenvoudigste dat de tech gewoon langs mij komt staan en zijn kanaal bedient en de rest gewoon aan mij vraagt.
        en een FX aansluiten is nu ook niet het moeilijkste.

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Wat heeft die tech eigenlijk voor een plek in dit verhaal als hij van te voren al problemen maakt, neemt ie toch lekker zijn eigen spulletjes mee ?
          Je hebt nu al geen lol in je werk omdat hij waarschijnlijk onzeker is over zijn eigen kwaliteiten.
          Of is het een bekende artiest die komt zingen

Comment

• Karst
            • Nov 2005
            • 29

Maar toch... als die tech zijn (misschien belachelijke) voorwaarden heeft, en als er anders geen zanger komt... waarom dan niet gewoon 4 XLR kabeltjes uitrollen en prikken... dan maar ingewikkeld, klantvriendelijkheid en "tech"-vriendelijkheid is ook wat waard. Dat die bigband misschien al veel te hard speelt voor de ruimte die beschikbaar is, heeft met het probleem weinig te maken, de TS heeft die klus nu eenmaal, en zal nu eenmaal moeten samenwerken met die tech... als je genoeg opbouwtijd hebt, maak het dan gewoon zo voor elkaar dat iedereen tevreden is, het kost jezelf weinig extra tijd, hooguit 10-15 minuten, maar aan het einde van de klus heeft ook die tech het gevoel dat hij te maken heeft gehad met iemand die het hem niet in een situatie dwingt.

Dit is misschien niet de makkelijkste manier, als je dat wilt, dan vraag je die tech of jij het geluid niet helemaal mag schuiven, met hem naast of achter je tafel....
            maar als die man nu eenmaal niet makkelijker is, wees dat gewoon de wijste en rol wat kabeltjes uit...

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ander idee,

als de beste man nou blijft zeuren, dan laat je hem toch zijn eigen tafel en monitors meenemen. Vervolgens geef je hem een retourlijntje naar het podium en laat je hem met een spinner alles van je tafel aftekken via de direct-outputs.(eventueel met een y splittertje als je een i/o zelf ook nodig hebt.

nu heeft de beste man een Kopie van jou tafel incl de zanger waarop hij heerlijk kan draaien en weet ik wat doen zonder het zaalgeluid te beinvloeden.
              de monitors van deze (naar ik onderhand begin te denken) "Elvis" kan hij echter helemaal naar eigen hand aanpassen.

veel werk voor de beste man, maar punt 1 he jij daar geen last van en punt 2 heb je van hem dan ook geen last meer.

het zaalgeluid heb jij dan wel in de hand. en omdat jij verantwoordelijk bent voor de PA moet dat ook zo blijven vind ik
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Heb je de situatie al met jouw opdrachtgever besproken ?

Ik neem aan dat zij ook die zanger inhuren en dat zij dus ook uiteindelijk eindverantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de avond. Als jij als "vaste" technicus van die club aangeeft dat je niet op dergelijke manier wilt werken, is dat toch ook een probleem wat zij op moeten lossen lijkt me.

Comment

• Dirk
                  • Aug 2003
                  • 21

De job is al even voorbij, we hebben zijn tafel bij aangesloten zoals hier beschreven. hij kon monitor mix maken van onze aux en wij kregen zijn master.

De man is een beetje audiofiel of hoe noem je zoiets, de boxen die altijd in de zaal hangen moesten eigenlijk afgedekt worden want die gaan meetrillen en het geluid vervormen...
                  buiten een luide fluittoon midden tijdens het optreden, ik vermoed via zijn veel te zware monitors, was alles toch vrij goed verlopen.

wij zijn dit jaar terug geboekt en er worden direct afspraken gemaakt met de tech van de gastzanger hoe we gaan werken

Groeten, Dirk
                  bedankt voor de reacties

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by Dirk
                    De job is al even voorbij, we hebben zijn tafel bij aangesloten zoals hier beschreven. hij kon monitor mix maken van onze aux en wij kregen zijn master.
                    idd, let ff op de datum van de topics
                    De man is een beetje audiofiel of hoe noem je zoiets, de boxen die altijd in de zaal hangen moesten eigenlijk afgedekt worden want die gaan meetrillen en het geluid vervormen...
                    buiten een luide fluittoon midden tijdens het optreden, ik vermoed via zijn veel te zware monitors, was alles toch vrij goed verlopen.
                    jaja. mooi verhaal, weinig wol
                    wij zijn dit jaar terug geboekt en er worden direct afspraken gemaakt met de tech van de gastzanger hoe we gaan werken
                    Goed zo, mien jong..

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

ik vind het eigenlijk heel o.k. als iemand even laat weten hoe het uiteindelijk is gegaan.

En dat dat even duurde begrijp ik eigenlijk ook wel.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Inderdaad goed om even te laten weten wat je aan het forum hebt gehad.
                        Zo ziet men ook het resultaat van alle opmerkingen en info

Comment

Working...