kickdrum "tussenstuk"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

kickdrum "tussenstuk"

Beste,
    Ik heb in een van de vorige items een tussenstukje gezien dat een goeie kickdrum klank garandeerd.Heb reeds via de zoekfunctie geprobeerd,maar kan het niiet terugvinden.Iemand wel?

mvg
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

Met een goed gestemde bassdrum en een goede microfoon (SM91, Beta52, D112, etc.) kom je al een heel eind!

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Ik denk dat je deze bedoelt:
      Earthworks - KickPad™ - The Ultimate in Kick Drum Sound

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Ik zit ook wel eens met het probleem dat ik de basedrum erg stug vind klinken, en niet lekker 'zacht', ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel...

Ik gebruik een Sennheiser MD421 (zo'n scheermachine) microfoon.

Hoe regelen jullie meestal de mic voor de kickdrum in?

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Gitarist 62
          • May 2006
          • 278

Originally posted by hugovanmeijeren
          Ik zit ook wel eens met het probleem dat ik de basedrum erg stug vind klinken, en niet lekker 'zacht', ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel...

Ik gebruik een Sennheiser MD421 (zo'n scheermachine) microfoon.

Hoe regelen jullie meestal de mic voor de kickdrum in?

Groeten Hugo
          inregelen.. goed luisteren vooral he. kritische frekenties vaak zo rond de 80 hz en 160-200. Maar dat is geen wet. Ik begin daar meestal te zoeken. Verder kan je de sound 'af' maken door in het mid nog ergens een mooie boventoon te zoeken. Verder compress ik de kick meestal vrij fors (boven de 6:1) een gate om 'm schoon te houden en uiteindelijk wat galm er op

de md 421 kan je er idd voor gebruiken al is het geen echte bassdrum mic. Op sommige series zit meen ik zo'n draairing om de curve aan te passen. (lang geleden dat ik zo'n ding in handen heb gehad..) Ik dacht een stand voor spraak en een voor muziek (?) Ik zou de laatste gebruiken. die andere stand heeft een laagaf filter en dat wil je juist niet
          ~Clearsound~

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

MD 421 heb ik inderdaad op de Muziek stand staan.
            Vind het live ook niet verkeerd klinken, maar had laatst een opname, en dacht hmm, dat zou misschien nog wel wat beter kunnen, een beetje wolliger zeg maar, klonk op de opname erg strak.

Maarja, opnames tijdens live optredens zeggen ook niet alles hè.

Zal eens kijken of ik met een EQ erop wat meer kan bereiken.

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• neeltje
              • Apr 2003
              • 295

bij een kick richt ik me meestal (natuurlijk afhankelijk van drum tot drum, van installatie tot installatie) op 60 hz voor het laag, 120-200-400 voor het laag mid-rommetje eruit te trekken, Vervoglens tss de 2.5 en 5 Khz voor de attack, en het hoog is soms ook wel tof. Op goedkope mengtafels (a&h GL3300, behringer, ...) druf ik af en toe mijn laag mid te gebruiken als laag (Freq helemaal naar beneden, kom je meestal uit rond de 80 hz), om met mijn laag de rommel op te kuisen (zit vast rond de 100). Dit werkt goed als je met speakers werkt die sowieso geen sub kunnen trekken, en dus een geforceerd laag geven ipv sub.
              voor het creëren van attack op sustain heb je dan weer de SPL transient desinger. Zalig toestel voor drums. Je kan echter ook al veel doen met de attack en release tijden van een compressor. Begin daar eens mee zou ik zo zeggen.
              "En Go"

Comment

• flurk
                • May 2003
                • 409

aan Jakkes72
                Dit is het inderdaad.Thanx
                Heeft iemand hier ook gebruikerservaring mee?
                Last edited by flurk; 02-10-06, 17:50.

Comment

Working...