volgorde van koppelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • christoph
    • Oct 2004
    • 9

volgorde van koppelen

Hallo,

Ik heb een Mixer, compressor/limiter, equalizer en een versterker.
    bedoeling is dat de compressor/limiter, eq en versterker in een rack worden geplaatst.
    Nu zou ik willen weten of er een standaard volgorde van koppelen bestaat dus bv mixer-eq-limiter-versterker

groeten
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

Originally posted by christoph
    Hallo,

Ik heb een Mixer, compressor/limiter, equalizer en een versterker.
    bedoeling is dat de compressor/limiter, eq en versterker in een rack worden geplaatst.
    Nu zou ik willen weten of er een standaard volgorde van koppelen bestaat dus bv mixer-eq-limiter-versterker

groeten
    Klinkt misschien wat l*llig... Gezien je vraag heb je geen idee WAT die apparaten doen en WAAROM je ze gaat gebruiken...

Geef in ieder geval eens wat info: Wat ga je doen; dixo, band PA, monitormix...
    En vertel eens waarom je die eq en comp wil toepassen. Dan krijg je vast zinnige antwoorden.
    ~Clearsound~

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Verder gezien jou aantal postings ben je nog maar net lid en wil ik jou dan ook graag wijzen op de zoekfunctie van dit forum want er is al veel over geschreven.

Om je even op weg te helpen o.a.:

Comment

• christoph
        • Oct 2004
        • 9

Originally posted by vasco
        Verder gezien jou aantal postings ben je nog maar net lid en wil ik jou dan ook graag wijzen op de zoekfunctie van dit forum want er is al veel over geschreven.

Om je even op weg te helpen o.a.:
        http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...zer+compressor
        Hey Vasco bedankt voor de link,
        ik kon hier namelijk niet direct iets over terugvinden.
        De bedoeling is dat ik de rack ga gebruiken voor de drive-in en dat ik de compressor/gate als begrenzer kan gebruiken en de eq om de totale mix indien nodig bij te kunnen werken.
        Maar zoals in de link beschreven lijkt het me inderdaad het beste om het signaal eerst door de eq te sturen en dan naar de comp/gate.

Comment

Working...