drum mics: live / recording

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paQ
    • Sep 2006
    • 1

drum mics: live / recording

Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie eens een lichtje kunnen schijnen op het drum microfoon 'probleem'

Zoveel te koop, zoveel prijsklasses.
    En ondanks het feit dat ik me realiseer dat een sennheiser / beyer dynamic zwanenhalsje van 169 euro het op een tom of een snaredrum fantastisch zal doen, zijn 5 van die mics, een bas mic, 2 overheads, een hi hat mic, bekabeling etc nou niet van een budget waarvan ik erg blij word .

Wat is nou eigenlijk 'goed te doen' qua drumic sets?
    er is superlux, gatt, LD systems, Nady, samson, Takstar, Altana in de betaalbare reeksen

dan is er audix, AKG, Sure, sennheiser in de duurdere reeksen

en dan volgen de dure mics van BD, Sennheiser, Sure, AKG, die het gewoon niet leuk meer maken...

Laat ik me even concentreren op de eerste categorie.
    Is er ergens een overizchtelijk testrapport / vergelijkingsrappport beschikbaar?
    Een drummic set haal je niet even uit de doos om te weten hoe het klinkt. Het is geen trommel waar je op kan slaan om te weten hoe het zich aanhoort, reageert, voelt, stemt etc... (althans niet voor een doorsnee drummer)

Want als ik even puur naar afwerking van de sets kijk, ben ik van mening (!) dat er zo al een berg afvallen....
    Takstar en Gatt bijv...

maar als ik nou een set JTS bekijk... dan denk ik: het ziet er nog nieteens zo verkeerd uit....

maar hoe zijn die dingen nou in real life?

Iedere drummer wil een vol, vet en buikige sound uit de kick, volle sounds uit de tom, een helder geluid uit de bekkens en een scherpe sound uit de snare...

en dan zou het helemaal mooi zijn als je een set kan aanschaffen die zich zowel goed leent voor opnames als optredens...

wie helpt me op weg?

• kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Genoeg over geschreven.

Iets met zoekfunctie en slotje?
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...