Zijn er ook uitdagende stages voor studenten met ervaring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zildjiian
    • Sep 2006
    • 1

Zijn er ook uitdagende stages voor studenten met ervaring

Hey iedereen, mijn eerste bericht!

Ik ben een student theatertechniek, en ik heb al heel wat over die opleiding gelezen op het forum, velen vinden de opleiding niets. Ervaring doe je wel op in de praktijk, dat is een betere leerschool.

Welnu. Ik heb twee jaar lang gewerkt als lichttechnicus en ervaring opgedaan door te doen en mee te kijken met de professionals. Ik ben nu bezig met de opleiding en de theorielessen voegen veel toe hieraan. Storingen oplossen door elektrische basiskennis te hebben is een stuk makkelijker.

To the point:
    Het is ontzettend moeilijk om met een beetje ervaring een uitdagende stage te vinden, iedereen zoekt mensen voor opbouwen, aansluiten, sjouwen, technische dienst enz. Ik heb mailtjes verstuurd met cv's erin, maar het werkt niet.

Heeft iemand hier ervaring mee, of een bedrijf in de buurt van Eindhoven wat nog wel mensen met ervaring zoekt?? Laat het me weten!!!
    Last edited by zildjiian; 18-09-06, 21:11.
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Denk dat je bij de grotere bedrijven zo aan de bak kan?
    Volgens mij staat iedereen toch te springen om leergierige stagelopers die ook nog eens wat bagage hebben?
    Het is aan jou om vooraf in het gesprek aan te geven wat jij verwacht en waar je niet mee akkoord gaat.
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

In time-out zoeken we nog mensen zoals jij voor een stage, dus als je je kennis wilt uitbreiden kan je altijd contact opnemen.

grtz AJB

arvid@time-out.nl
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

ik zit op mijn tours ook vaak te springen om stage-lopers. en inderdaad, het zal blijven bij kabels rollen en gehoortraining.
        maar zo ben ik ook begonnen, en dat doe ik nog steeds...

Comment

• basementmj
          • Sep 2006
          • 1

mm... als er nog iemand iets weet zijn in de buurt van gent... het zou echt wel super zijn, heb al redelijk veel ervaring maar wil zelf investeren en kwil daarvoor nog wel efkes kabels gan oprollen ... maar ondertussen bij leren natuurlijk!!!

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1086

Hoi Zildjiian,

Heb al twee MBO'ers meegehad. Dat beviel niet erg. Heb vorig jaar voor het derde achtereenvolgende jaar geprobeerd een HBO-er te krijgen. Er was geen animo voor mijn twee (wat naam betreft) onbekende producties. Ik denk dat je niet de fout moet begaan te denken dat je alleen bij grote/bekende producties veel kan leren. Waar het veel stagiairs aan ontbreekt is people-skills. Met andere woorden: hoe stuur ik de mensen van het theater aan zonder als een wijsneus over te komen (meeste stagiairs zijn tenslotte nog jong), mijn keuzes te kunnen beargumenteren als dat nodig is en mensen in hun waarde te laten. Als je bij mij in de eerste week laat zien dat je dat soort kwaliteiten of aspiraties in je hebt ben ik als snel bereid het licht aan je uit handen te geven zodat ik me met het geluid kan bezighouden. Op die manier kan je binnen korte tijd veel leren. Neem initiatief. Toon je geinteresseerd.

Veel succes met stage!

Gr, @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Mike Manders
              • Aug 2006
              • 341

tip: blijf kabels rollen, kisten douwen, meekijken met profs, trailers leegtrekken en voldouwen. het is de enige leerschool.
              Ik geloof best in opleiding, maar het vak moet in de praktijk geleerd worden. Op geluidsgebied zal je jezelf moeten ontwikkelen met gehoortraining, er 20 uur per dag mee bezig zijn en luisteren naar hoe anderen het doen en zo langzaam je eigen stijl ontwikkelen.

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Ik heb het al meerdere malen voorbij zien komen tussen de postings maar inderdaad, onderaan beginnen.

Je kan niet van een bedrijf verwachten dat ze een stagaire achter een mengtafel zetten. Maar goed, tijdens de bouw van een produktie kan je ook een hoop leren door om je heen te kijken en vragen te stellen, tenminste zo zagen mijn stages er ongeveer uit.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

Originally posted by basementmj
                  mm... als er nog iemand iets weet zijn in de buurt van gent... het zou echt wel super zijn, heb al redelijk veel ervaring maar wil zelf investeren en kwil daarvoor nog wel efkes kabels gan oprollen ... maar ondertussen bij leren natuurlijk!!!
                  hoi,

mail me effe!

Groeten,
                  lucas

Comment

• Nisha
                    • Jul 2006
                    • 26

Zoek een klein bedrijf met aardig wat klussen.
                    Je zal nooit direct achter de tafel komen te staan mits de mensen je al kennen.
                    In een kleiner bedrijf is de kans groter dat je ook wat meer mag doen als bij een groot bedrijf.
                    Als je geen connecties heb bij Purple bijvoorbeeld enje gaat daar wel stage lopen dan mag je kabels rollen,
                    Terwijl er misschien naast purple een kleiner bedrijfje is dat jou na verloop van tijd wel een klusje laat draaien.

Succes

Comment

Working...