LabGruppen Fp+ series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

Ben ook aan het kijken naar meer eindtrappen, nu heb ik eingelijk 3 keuzes wie voor mij handig lijkt,

1 2 extra fp6400 bij kopen
    2 1x fp+10000q
    3 1x fp+130000

Ik werk nu met zoals jullie waarschijnlijk weten met een Das audio stack (in dit geval gaat het om het laag 10x das audio st218 1200watt)wie nog niet volledig gepowerd zijn dus daar om moeten er andere extra eindtrappen bij komen, er liggen nu op het laag drie fp6400 graag zou ik dus alle 5 kasten per kant 10totaal gepowerd hebben op zo'n goed mogenlijke mannier.Wat wij zelf al ervaren hebben is dat als de labs op 4ohm blijven draaien dit de headroom en de geluidskwaliteid zeer zeker te goede komt.

Mijn dilemma is dus eingelijk dat de fp6400 extra bijkopen eingelijk invensteren is in een oude serie eindtrappen en dus eingelijk jammer, de 10000q daarintegen heeft per kanaal weer net iets minder power dan een fp6400 en een 13000q draai ik dan weer mee op 2ohm omdat die dan in totaal 4 bassen aan zou moeten gaan sturen. Wat kan ik het beste doen? mijn gevoel zelf zecht dan toch voor 1 13000q gaan omdat deze headroom genoeg/teveel heeft, wat zeggen jullie?lavast bedankt groeten arjan

ps financieel zou het niet echt veel uitmaken bij alle opties komen de prijzen zeer dicht bij elkaar

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

Het voordeel is als je de fp6400 neemt dat ze tenminsten het zelfde klinken, wel zo handig als je verschillende opstellingen van je subs gebruikt. (bv. arc / achter elkaar zetten) mochten ze zowat nooit op 1 klus staan, tja dan maakt het minder uit.

Comment

• Husss
        • Jul 2003
        • 220

Originally posted by joe
        De eerste stoppen heb ik al vervangen
        Je hebt dus een echte vrije groep nodig en je mag dus niet de hele tijd het pal lampje laten branden

test opstelling toen de stoppen door gingen was:
        ch.A / 2 * dubbele 18" totale last +/- 2ohm
        ch.B / 3 * nexo ps15 totale last +/- 2,7ohm
        ch.C / 2 * dubbele 18" totale last +/- 2ohm
        ch.D / 3 * nexo ps15 totale last +/- 2,7ohm

pal lampje meer aan dan uit.
        vpl lampjes +/- 1/3 van de tijd aan.

Ze zijn even vergeleken met de p3000 van ev en ik moet zeggen dat de labs het beter doen op de subs (zeker de vpl doet goed zijn werk)

Ik ben erg benieuwd wat ze op bv een house party van 6uur doen ofzo.

groeten,
        Marco
        Beste Marco,

Heb je inmiddels meer ervaringen met de 10000q in combinatie met nexo kasten? welke processor heb je gebruikt bij de 10000q?

denk er ook over een 10000q te gaan gebruiken in combinatie met mijn digitale NX processor.Aan de andere kant heeft NEXO nu ook de NX4-amp..

Gebruik voor de rest ook lab-ampen, ben dus geneigd die kant op te gaan

Grt husss

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

Originally posted by joe
          ch.B / 3 * nexo ps15 totale last +/- 2,7ohm
          ch.D / 3 * nexo ps15 totale last +/- 2,7ohm
          Volgens mij is 3x PS15 een 2 ohm belasting want een ps15 is 6 ohm.

gr. Michel

Comment

• joe
            • Jan 2003
            • 446

SYSTEM SPECIFICATIONS PS15 with PS15 TDController MkII
            Frequency Response [a] 50 Hz - 18 kHz ±3dB (30 Hz - 19 kHz ±3dB with LS1200 Subwoofer)
            Usable Range @-6dB [a] 47 Hz - 18 kHz (29 Hz - 18 kHz with LS1200 Subwoofer)
            Sensitivity 1W @ 1m [b] 102 dB SPL Nominal - 99 dB SPL Wideband
            Nominal Peak SPL @ 1m [b] 131 to 134 dB Peak (for 550 to 1200 W RMS Amp.)
            HF Dispersion [c] 50° to 100° Hor. x 55° Vert. Rotatable Horn, 4 positions
            Directivity : Q & DI [c] Q : 16 Nominal DI : 12 dB Nominal ( f > 1.5 kHz )
            Crossover Frequencies 900 Hz Passive or Active (internally switchable)
            Nominal Impedance Passive: 8 Ohms Active; LF 6 Ohms, HF 8 Ohms

Zoals je ziet is de laagdriver alleen 6 ohm als je hem active aanstuurt.
            Ik stuur ze zowat altijd passive aan. dus 8 ohm

Er zijn nogal wat speakers bij nexo die 6 ohm zijn dus ik begrijp de verwarring.

De 10000Q:

Ik ben er zelf erg blij mee en gebruik ze best vaak. Er zit alleen nog een bugje in die er niet was toen ik hem uit testen en wil dit voor me zelf nog even bekijken.

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Qua PS15 en ohmage.
              De vermogenvreter is de 15"-er dus de versterker ziet toch 6 ohm ben ik bang...

Comment

• JVS
                • Mar 2004
                • 317

Originally posted by purplehaze
                Qua PS15 en ohmage.
                De vermogenvreter is de 15"-er dus de versterker ziet toch 6 ohm ben ik bang...
                Ohmage ? Kun je dat eten ? (afgeleid van 't franse Fromage ?)

Nexo geeft op: 6 ohm LF bij aktieve aansturing, 8 ohm bij gebruik van de passieve crossover. In dat laatste geval heb je een dikke spoel in serie met de laagdriver zitten.. Nu zal dat geen twee ohm zijn, maar wel dichter bij de 8 dan de 6...

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

ik zeg het niet graag Joost maar ik denk dat je gelijk hebt

Comment

• JVS
                    • Mar 2004
                    • 317

Originally posted by GielisHJ
                    Schema van de eindtrap is ongeveer hetzelfde als de fp reeks. Maar de HF en LF module zijn geintegreerd op 1 print. Rendement is nog verhoogd door de spanning over de eindtransistoren nog te verlagen. De voeding heeft ook een hoger rendement, schakelt op een hogere frequentie en heeft PFC.

ps: Ook de 13000 van de fp+ reeks zijn op stock :-)
                    PFC... ? Kun je wellicht even aangeven of deze enkel in sommige modellen aanwezig is ? Ik heb al enkele FP+ modellen hier open gehad, echter in geen enkel exemplaar was een voeding met PFC te vinden.

Verklaart wellicht waarom de FP+ 'en zo rap in de PAL-limiter zitten. Van de week nog een FP6000Q getest, en bij 3 kanalen belast met 4 ohm en een realistisch muzieksignaal ging de PAL-led al regelmatig aan...!

Een aantal andere merken mét een PFC-voeding halen toch wat meer uit een 16A schuko..

Comment

Working...