Klittenbandjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Vinden jullie die klittenbandjes dan geen ramp als je er 24 bij elkaar bij het stageblok hebt zitten? De kluwen is dan maar moeilijk -'s nachts laat- weer uiteen te rafelen. Of heb je daar ook een truc voor??

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

een van de weinige zeer goede producten van dap.. hun klittenbandjes.

zijn er in verschillende maten en diktes. Heb deze vastgemaakt met een klein nietje, flink aandrukken en heb absoluut geen last van losliggende vingers, ontbrekende klittenband of andere "onzin"

moet eerlijk zeggen, echt last van een hoop klittenband bij het stageblock heb ik niet, doordat de bandjes toch redelijk los om de kabel zitten kun je ze een stukje verschuiven.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Vinden jullie die klittenbandjes dan geen ramp als je er 24 bij elkaar bij het stageblok hebt zitten? De kluwen is dan maar moeilijk -'s nachts laat- weer uiteen te rafelen. Of heb je daar ook een truc voor??
        Twee stage blokjes ( ieder 8 weg) paar lengtes los en paar retourtjes...valt reuze mee met het aantal klittebandjes...

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

Originally posted by FiƫstaLj
          Heb jij nog nooit je poten opengehaald aan die tyraps dan ?

Wij gebruiken een andere manier om klittenband aan de kabel te maken, je maakt een lus in de klittenband, stopt deze door het ijzeren ringetje en haalt hier dan je kabel door. Als je dit aantrekt zit het muurvast en heb je geen uitstekende scherpe delen.
          ik denk dat wij hetzelfde bedoelen hoor maar ik doe er een klein tywrap omheen zodat ie gewoon echt niet meer van me kabel kan glijden

dus als ik hem er zo omheen heb zitten

dan prik ik met een priem een gaatje door me klitteband (lange stuk wat op de fot o mhoog steekt) en doe er een tywrap doorheen en om me kabel heen . zo komt ie nooit meer los van me kabel en verlies ik de klittebandjes niet wat anders nog wel zou kunnen gebeuren....

en daar haal ik me handen niet aan open...vooral niet als je kleine gebruikt .Het is mij iig mij nog nooit overkomen.

mvg jens

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

klittenbandjes gaan op de jack kabels en korte (1-3m) xlr. Alle andere xlr gaat per lengte op een haspel. Blijft altijd netjes, geen slag in je kabel. Gewoon pluggen in elkaar en oprollen maar. Merkje/kleur per lengte en alles is zo geordend
            ~Clearsound~

Comment

• peternotermans
              • Oct 2003
              • 156

Originally posted by SPS

Paul.
              Voordat ik de kabel in het stageblok steek "plak" ik de uiteinden van elk klittebandje "omgekeerd" terug op het bandje, vlakbij de kabel. Zo heb ik geen last van losse flappen die in elkaar gaan klitten.
              --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Originally posted by jurjen_barel
                Klittenband is nog altijd mijn favoriete kabelbinder. Ook kun je op het uiteinde je (bedrijfs)naam laten drukken, staat netjes en maakt diefstal ietsje minder aantrekkelijk. Bedrijf dat die dingen drukt, ligt op het puntje van m'n tong, maar kan er niet opkomen.
                GBN inderdaad. Die bedoelde ik!

Comment

Working...