2 fullrange en 1 sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

2 fullrange en 1 sub

Kan iemand mij vertellen of 1 (actieve) sub bij 2 fullrange speakers voldoende is voor pakweg 150 - 200 man.

Ik heb het vreemde gevoel dat je eigenlijk altijd 2 subs moet hebben, en dat 1 te weinig is.

Ook vraag ik me af waar je die ene sub dan plaatst (midden voor op podium ?)

Kan iemand me uit de droom helpen.
    It\'s the inside that matters
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

We dromen graag, maar aan concrete info hebben we in dit geval meer!
    Merken, types, versterkers......plaats zo veel mogelijk info en je krijgt zinnige antwoorden, dat beloof ik je
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• TonBeljon
      • Apr 2006
      • 104

Met 2 e.v. s200 boxen op fullrange en 1 actief subje van Solton doe ik zaaltjes tot 200 personen. Het is dan misschien gedateerd spul, maar het klinkt nog steeds fantastisch. De 2 e.v. tjes zet ik op een standaard, en het subje zet ik voor 1 van de standaards, maar kan ook in het midden. Dit maakt niet uit, want met lage tonen merk je niet waar het geluid vandaan komt. Waar ik hem ook zet het blijft goed klinken.

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Wij doen in een normale theater zaal, waar op papier 200man in mogen, 200man met 2x SoundProjects Xact en 2x LEM Pegasus118 in centerstack, en zelfs dat vindt ik op het randje.. ( voor drive-in, met een live-band vindt ik het al helemaal te soft.. )

En om nou te zeggen dat dit iets ala dap is..

Lijkt mij dit mits het geen wonder doosje ( of gewoon een 1 of andere dubbel 18" mega kast is ) behoorlijk optimistisch..

Natuurlijk is wat gedetaileerde wel prettig
        lala..

Comment

• Balsan
          • Oct 2005
          • 77

Originally posted by moderator
          We dromen graag, maar aan concrete info hebben we in dit geval meer!
          Merken, types, versterkers......plaats zo veel mogelijk info en je krijgt zinnige antwoorden, dat beloof ik je
          Voorbeeld: 2 keer EV SXA-360, met een pakweg 500 wat sub (SBA760 bijvoorbeeld.
          It\'s the inside that matters

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Is ook een beetje afhankelijk .
            Waar moet het voor dienen: welk soort muziek, moet het hard gaan enz...
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

Natuurlijk moeilijk om te zeggen of het met bovenstaande setje lukt. Dit is van veel factoren afhankelijk zoals; zaalafmeting, hoogte, spreiding en rendement van de gebruikte luidsprekers, type versterker dat gebruikt wordt, toepassing ( achtergrond,disco,live-band of housefeest).
              Dit soort zaken stellen allemaal eigen eisen aan de apparatuur.

Om nu te weten wat je precies met jou set kan doen? Ik vrees dat de ervaring dit uit zal wijzen, wat je er wel of niet mee kan doen.

Comment

Working...