Drumkit

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martijnvanthiel
    • Oct 2002
    • 104

Drumkit

Wegens uitbreiding zijn wij opzoek naar een nieuwe drumkit. Veel keuze, nog meer prijzen, zie door de microfoons het drumstel niet meer. Wat zijn de meest gebruikte mic's voor een "standaard" drumstel. Merkvoorkeur
    gaat uit naar shure of sennheiser wegens algemene geaccepteerdheid. Budget is redelijk, geen budget spul noodzakelijk... Ben benieuwd naar de adviezen. ps. Wordt voornamelijk gebruikt voor top40/coverbandjes van zaaltje tot feesttent en openlucht. Wordt gebruikt icm midas venice, dbx en d&b audiotechnik eind... Hoop dat dit genoeg info is en anders: vraag maar raak....

Alvast bedankt...
    Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Weet zkeer dat Olaf zometeen met een positief verhaal gaat komen over AT setje...en volkomen terecht.
    Verder kan het bijzonder nutig zijn om even te zoeken met als zoekterm:
    "drum kit"
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Kijk hier eens:

Zoek en gij zult vinden

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

Mijn keuze bij de meeste bands die ik mix:

Kick: Beta 52 (alleen bij Jazzbands gebruik ik een ATM25 van AT)

Snare: SM57 (GEEN BETA!!!)

Snare onderkant: Sennheiser 504 klemmetje

Hihat: AKG C3000

Toms: de bekende sennheiser klemmetjes (NIET DE NIEUWE MODELLEN WANT DIE HEBBEN EEN PRODUKTIEFOUT WAARDOOR ZE SNEL KAPOTGAAN!). Soms gebruik ik Shure Beta98, maar met de sennheisers ben ik meestal heel blij.

Overheads: AKG C3000

Comment

• schrobbelbop
          • Feb 2005
          • 47

He mike

waarom geen beta op de snare?
          ik heb t nooit echt kunnen vergelijken maar naar mijn idee zit er niet echt iets in wat niet mooi is... ik vind vooral die korte ook erg handig b52 dacht ik.
          Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

die korte is de beta56. ik vind die microfoon nogal penetrant in het midhoog en daar hou ik niet zo van. Een SM57 is in mijn oren altijd erg bruikbaar

Comment

Working...