D&B C3 in tent

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

D&B C3 in tent

Heeft er iemand ervaring met deze toppen?

De eventuele toepassing is icm een C4 set (2x C4 sub + 2x C4 top per kant, aangevuld met B2's) waarin de C3's bedoeld zijn om het gebied na de 20m in te vullen. De tent is 20x40m exclusief podium en naar ik begrepen heb een alu-hal (zijkanten dus zo'n 2,5m en ongeveer 6 in de nok). de C3's zouden bovenop het C4 gelegd worden en dan op ongeveer 2,6m hoogte komen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.
  • schrobbelbop
    • Feb 2005
    • 47

heb c3 niet zo veel gebruikt maar ik weet nog wel iets,

Als ik me niet vergis moet je, als je een c3 top met c4 combineert, moet je het c4 delayen ik meende zo'n 3ms.. zou je even moet nakijken bij d&b. dit omdat de hoorns van c3 dieper in de kast liggen vergeleken met c4. als je c3 opelkaar legt krijg je koppeling van je hoog sectie wat er voor zorgt dat je nog verder komt. ook is het wenselijk wat extra lows erbij te zetten dit ga je snel te kort komen achter in met c3.
    Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• Martijnvanthiel
      • Oct 2002
      • 104

volgens mij moet een complete c4 set meer dan genoeg zijn voor de door jou beschreven tent... In een tent zal je zondermeer eerder laag te kort komen dan hoog. C3 is ont wikkelt voor (very) long trow 35x5 graden, of je moet natuurlijk de 144db nodig denken te hebben...

Ter info
      Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

heren, bedankt voor de reacties.

het C3 is niet bedoeld om "nog harderrr!!!" te gaan maar juist om de geluidsniveaus voorin acceptabel te houden en de spraakverstaanbaarheid/definitie achterin te bevorderen.

Iets waar je ook delaystacks voor zou kunnen gebruiken, wat dan ook de andere optie is. Onlangs hebben we een vergelijkbare P.A. neergezet, alleen dan met een C7 set als delay. dat werkte op zich wel, alleen heb ik de looptijden niet exact gelijk gekregen. Erg vreemd aangezien ik in theaters toch ook wel wat kastjes tegelijk heb gebruikt en die tot nu zonder problemen gelijk kreeg. Ik vermoed dat het verschil hem in de subs zat die een min of meer omnidirectionele afstraling hebben. hiervoor had ik nooit eerder subs gedelayed. is er hier iemand die het verschijnsel kent en begrijpt?

Over de totale hoeveelheid sub: op dit moment is de planning om 4 stuks B2 sub te gebruiken, met vaste tussenruimtes neergelegd op de vloer voor het podium. Het worden er eventueel 6 om wat breder te kunnen gaan. maar voor de pure druk moet 4 genoeg zijn, de vorige keer hadden we 2x B2 met 4x C7 sub voor het laag en dat was okee.
        Last edited by sparky; 15-08-06, 12:05.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...