Voor de kerk waar ik het geluid verzorg zoek ik een oplossing voor de opname. Ik gebruik een Tascam CD-RW750. De mix via een aux op de mixer. Voor spraak ed is dit perfect, maar voor muziek en zang wordt het niets. Ik heb geen tijd om hier een leuke mix van te maken dus laat ergens maar een spraakmic open voor de opname. Omdat dit geen gehoor is wil ik een overheadmic aan het plafond hangen. Nou heb eens ergens iets gelezen dat je door toepassing van een compressor de overheadmic automatisch dicht kan zetten als een andere mic een drempelwaarde van volume overschrijd. Dus mijn auxsend geeft geluid door een spreekmic en de overhead gaat dan dicht.
Het voordeel is dat ik me niet meer druk hoef te maken over de opname.
Mijn vraag: Hoe werkt dat dan met de compressor en hoe sluit ik die aan? (Behringer composer pro XL heb ik nog staan)
Mijn vraag 2: Welke mic is geschikt? Bedenk dat de CD beluisterd wordt door max 10 personen waarvan de helft minder goed hoort, dus het hoeft geen extreme mic te zijn, maar een redelijke goedkope zeg maar.
Wat betreft de zaal is deze iets van 18 x 18 meter en zeker 10m hoog. De mic wil ik aan het plafond hangen, ongeveer op de hoogte van de lampen, dat is 4 a 5 meter van de vloer.
Hopend op bruikbare reacties verblijf ik.
gr,
Marco
Het voordeel is dat ik me niet meer druk hoef te maken over de opname.
Mijn vraag: Hoe werkt dat dan met de compressor en hoe sluit ik die aan? (Behringer composer pro XL heb ik nog staan)
Mijn vraag 2: Welke mic is geschikt? Bedenk dat de CD beluisterd wordt door max 10 personen waarvan de helft minder goed hoort, dus het hoeft geen extreme mic te zijn, maar een redelijke goedkope zeg maar.
Wat betreft de zaal is deze iets van 18 x 18 meter en zeker 10m hoog. De mic wil ik aan het plafond hangen, ongeveer op de hoogte van de lampen, dat is 4 a 5 meter van de vloer.
Hopend op bruikbare reacties verblijf ik.
gr,
Marco

Comment