D&B C4 sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ebels
    • Jan 2006
    • 28

D&B C4 sub

Hoi,
    ik hoop hier eignelijk iemand te vinden die ervaring heeft met de C4 sub van D&B.
    Het gaat me vooral om de toepassing van deze sub.
    Een subje per kant al bruikbaar of stacken om goede resultaten te krijgen?
    Ook ben ik nieuwsgierig met welke driver deze kast bestukt is.

Groet, Rick.
    Putting the B back in the Bass.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

C4 sub en top zijn met een 1 op 1 verhouding goed in balans, let er wel op dat het niet echt diep gaat. B2 subs er extra bij is meestal wenselijk.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• schrobbelbop
      • Feb 2005
      • 47

licht er helemaal aan waarvoor je m wil gaan gebruiken.
      Ik heb m los gebruikt icm deltamax topjes verhouding van 2 c4 lows op een deltamaxtopje. Dit in een zaaltje waar tot zo'n 150 man in ging. vaak rockbandjes geschoven en kwam nooit laag te kort. had wel regelmatig de 63hz iets wat opgeduwd en de 100 er wat uit. knalt als de ziekte als je t mij vraagt. in dat zaaltje waar ik stond lijkt me 1 subje per kant wel weinig. kortom, wat wil je hoe hard hoe laag en hoe veel mensen?

ik dacht dat er rcf drivers gebruikt worden.
      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

c4 subje is eigenlijk een lo kastje dus combi met een sub is wel wenselijk

bv P/K 2x c4 sub 2x c4 top 1x b2

speakers worden door rcf gemaakt maar zijn wel op specificatie van D&B gemaakt

c4 subje is een long throw kastje speaker zit overdwars in het kastje...

als je meer wil weten geef maar en gil...

Comment

• ebels
          • Jan 2006
          • 28

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
          Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een aantal subjes die ik zeg maar 'all round' kan gebruiken.
          Een per kant moet dus al te doen zijn en als de klus om wat meer vraagt plaatsen we bij.
          Wel is het de bedoeling dat de kasten lekker compact blijven, vandaar mijn interesse in de C4.

Groet, Rick.

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

Originally posted by sparky
            C4 sub en top zijn met een 1 op 1 verhouding goed in balans, let er wel op dat het niet echt diep gaat. B2 subs er extra bij is meestal wenselijk.
            Niet diep? heb regelmatig gewerkt met 1 top en 2 bas per kant en ik vind daar juist wel veel diep laag uitkomen. mischien niet echt strak. is toch een bandpass kast?

Comment

• dicotm
              • Jun 2005
              • 23

Originally posted by ebels

Een per kant moet dus al te doen zijn en als de klus om wat meer vraagt plaatsen we bij.

Groet, Rick.
              Je kan de c4 tjes wel mooi combineren met ander D&B hout want het is allemaal 4-kant dus als je meer nodig hebt stapel je naast.
              Of als je een midfield nodig hebt dan kan je er een c7, e12, q-sub (dit zijn natuurlijk alleen maar voorbeelden) tussen zetten.... want deze zijn ook vierkant.
              Niemand die het merkt (behalve aan het geluid natuurlijk)
              Licht, het maakt altijd herrie!

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Belangrijkste vraag: wat voor topkasten heb je? Merk/type dus. Verder werkt alle D&B-kasten (op Maxen na) alleen fatsoenlijk op een originale D&B-versterker. En vergeet niet dat de prijzen NIET mals zijn...

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Heb onlangs in Spa een band in openlucht horen spelen op zo'n D&B set. Ik meen me te herinneren dat er per kant 1 B2sub, 2 c4 en 2 toppen stonden. De amps weet'k niet, maar de mixer was Midas en de EQ Apex. Klonk formidabel goed!

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Originally posted by sjoerd
                    Niet diep? heb regelmatig gewerkt met 1 top en 2 bas per kant en ik vind daar juist wel veel diep laag uitkomen. mischien niet echt strak. is toch een bandpass kast?
                    2 C4-subs per C4-top? dan heb je tussen de 100 en 150Hz aardig moeten dippen op je systeem-EQ neem ik aan? Op die manier zal er redelijk wat sub aanwezig zijn.

Maar diep gaan zal het toch nog steeds niet...misschien vind je dat je niets mist, totdat je er een b2 bijlegt.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• ebels
                      • Jan 2006
                      • 28

Topkasten die ik gebruik zijn bestukt met rcf 15" (l15-554k) en beyma 2"hoog (cp750ti) met beyma td360 hoorn.
                      Een driverack-pa zorgt voor de nodige processing.
                      Maargoed, hier moeten dus lekker compacte subjes bij komen.
                      Ik ben ook op de hoogte van de prijzen d&b, daarom wordt het zelfbouw/nabouw.
                      Ik ben dus eigenlijk gewoon wat gebruikerservaringen aan het verzamelen die mij bij mijn uiteindleijke keuze zouden kunnen helpen.

Groet, Rick.

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Wellicht dat de C7 sub van D&B meer uitkomst biedt. Deze is volgens mijn beleving beter bruikbaar zonder toevoeging van de B2. Is wel een iets groter formaat, maar toch nog zeer compact.

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

leuk ontwerp voor een zelfbouw kast die ook zeer compact is vind ik de gewoon een br118 kast van eighteen sound (genoeg over te vinden in het zelfbouw forum)

om het zelf te bouwen ben je voor een 600,- een kast kwijt

aangezien je net aangeeft om een kast zelf te gaan bouwen....

dan heb je voor 4 kasten mischien net 1 d&b voor

Comment

• Didier
                            • Aug 2002
                            • 323

heeft iemand toevallig het ontwerp van de C4 subkast van d&B?

Lijkt me interessant om te zien hoe zo'n klein kastje zo'n druk kan opbouwen?
                            Zuid-Limburg

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Dit misschien wat je zoekt:
                              C4 - sub + top
                              groetjes

___
                              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...