Nieuwe set..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vincent23
    • Jun 2006
    • 23

Originally posted by SPS
    Stomme vraag misschien... Hoe hoog staan de speakers eigenlijk opgesteld? Als het een wat smalle, diepere zaal is, dan moet je echt de hoogte in hoor!

En aangezien je het over ca. 150 mensen hebt, moet het wel een smalle diepe zaal zijn. Want als er 15 stoelen naast elkaar kunnen, dan praat je maar over 10 rijen publiek.....???

Vertel eens hoe dat zit....

Paul.
    Hi

Het zijn ongeveer 10 rijen met een gangpad in het midden en aan de zijkant. Ik het is een vrij brede ruimte.. Maar wel met veelruimte tussen de stoelen.. Ik heb de speakers al een stuk hoger gezet de hoorn ongeveer 20cm boven oorhoogte.. (voor de achterste rijen)

Grtz

Vincent

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Vincent!

"De speakers al een stuk hoger gezet"????
      Hoorn 20cm boven oorhoogte????

Stonden ze eerst op de grond oid??
      20cm boven een zittend persoon wil zeggen dat de hoorn ca. 1,5 meter boven de grond staat?? Da's veeeeel te laag!

Zet de boxen maar eens lekker op ca. 2meter tot 2,5 meter hoogte (hoorn), en luister dan nog maar eens! Zal een wereld van verschil zijn.
      Eventueel het topje iest voorover kantelen

Hoef je waarschijnlijk niets nieuws aan te schaffen...!

Zo zie je maar, we geven allemaal adviezen tot en met subs er bij enz. zonder eerst te kijken naar de huidige opstelling en gebruik.

Laat je nog weten hoe het afloopt?

Succes. Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Vincent23
        • Jun 2006
        • 23

Originally posted by SPS
        Vincent!

"De speakers al een stuk hoger gezet"????
        Hoorn 20cm boven oorhoogte????

Stonden ze eerst op de grond oid??
        20cm boven een zittend persoon wil zeggen dat de hoorn ca. 1,5 meter boven de grond staat?? Da's veeeeel te laag!

Zet de boxen maar eens lekker op ca. 2meter tot 2,5 meter hoogte (hoorn), en luister dan nog maar eens! Zal een wereld van verschil zijn.
        Eventueel het topje iest voorover kantelen

Hoef je waarschijnlijk niets nieuws aan te schaffen...!

Zo zie je maar, we geven allemaal adviezen tot en met subs er bij enz. zonder eerst te kijken naar de huidige opstelling en gebruik.

Laat je nog weten hoe het afloopt?

Succes. Paul.
        Hi

Nee ze staan 20cm boven oorhoogte als ik sta dus de hoorn zit op 2.20 denk ik (ik ben vrij lang)

Grtz

Vincent

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Originally posted by Gitarist 62
          @ Jurjen: Pannen van je verschillende instrumenten geeft zeker meer ruimte in je mix. Je moet natuurlijk ook niet overdrijven. Je zet niet een gitaar helemaal rechts en een fluit helemaal links En je leidende instrument (piano meestal) houd je lekker centraal.
          Als je midden in de zaal zit krijg je dit inderdaad ook wel mee, maar als je langs de kant zit, krijg je gewoon een verstoorde balans in je mix te horen. Dan is instrument A stukken harder t.o.v. instrument B.
          Wil je dit verschil klein houden, zodat het aan de buitenkanten nog goed klinkt, dan merk je er in het midden van de zaal ook weinig van.

Ben persoonlijk geen fan van pannen.

Originally posted by vasco
          Leg mij die delay's eens uit voor een stereobeeld?
          Misschien heb jij een leuke toepassing die ik (nog) niet ken.
          Volumes op beiden kanten zijn gelijk. Als je dan 1 kant langzaam steeds meer gaat delay-en, zullen je hersenen denken dat de bron zich langzaam naar de zijkant verplaatst. Dit is vooral bruikbaar als je een centercluster hebt en je wilt je instrumenten meer naar de center brengen, of juist meer ruimtelijker laten klinken (door ze eerder door de luidsprekers aan de buitenkant te laten komen).

Comment

• Vincent23
            • Jun 2006
            • 23

Originally posted by jurjen_barel
            Als je midden in de zaal zit krijg je dit inderdaad ook wel mee, maar als je langs de kant zit, krijg je gewoon een verstoorde balans in je mix te horen. Dan is instrument A stukken harder t.o.v. instrument B.
            Wil je dit verschil klein houden, zodat het aan de buitenkanten nog goed klinkt, dan merk je er in het midden van de zaal ook weinig van.

Ben persoonlijk geen fan van pannen.

Volumes op beiden kanten zijn gelijk. Als je dan 1 kant langzaam steeds meer gaat delay-en, zullen je hersenen denken dat de bron zich langzaam naar de zijkant verplaatst. Dit is vooral bruikbaar als je een centercluster hebt en je wilt je instrumenten meer naar de center brengen, of juist meer ruimtelijker laten klinken (door ze eerder door de luidsprekers aan de buitenkant te laten komen).
            Hi

Dit zijn allemaal wel goede ideeen maar ik denk dat dit niet door mij op dit moment uit te voeren is omdat ik nog niet zoveel verstand van de techniek heb.

Maar om kanalen onafhankelijk van elkaar te delayen zal ik waarschijnlijk ook moeten investeren in apparaten daarvoor. Terwijl deze waarschijnlijk niet nodig zijn in een nieuwe ruimte. Ook denk ik dat de set gewoon een heel stuk vooruit zal gaan met een nieuwe Amp en versterkers.

Ik heb een klein lijstje gemaakt:

Speakers

JBL MRX515 (koop ik zelf in)
            Yamaha V serie enkel 15"

Amps:

Yamaha Xp2500
            Crown XLS602(koop ik zelf in)
            Chevin Research A500 of S600 (koop ik zelf in)

Iemand anders nog ideeen van dingen die ik moet gaan luisteren?

Ik kan deze merken zelf bestellen dus dat scheelt behoorlijk en daardoor komen ze binnen bereik. Maar als iemand nog ideeen heeft?

Grtz

Vincent

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Ik zou proberen om niet allerlei verschillende merken door elkaar te gaan gebruiken.

Probeer een serie producten te kiezen, die geschikt zijn, en betaalbaar. Gebruik deze, en mix zo min mogelijk met andere merken/types. Op deze manier behaal je een klank die overal gelijk is, en dat is veel makkelijker mixen en veel prettiger om naar te luisteren.

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

@mark: gebruik gerust merken door elkaar. Je moet gewoon kijken wat je nodig hebt en dan per onderdeel kijken wat de diverse levranciers te bieden hebben.
                @vincent: Ik gebruik in een soortgelijke situatie een Yamaha emx powered mixer en 2 stuks ev SX 300 speakers. Naar believen soms aangevuld met een baskast op eigen versterker. Zijn er in de band meer dan 8 instrumenten dan schakelen we over op een spirit live 16/4/2 met bird-ratio versterker. Met die beide sets heb ik nooit de problemen die jij omschrijft
                ~Clearsound~

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Ik bedoel dat het meestal het klankbeeld niet ten goede komt verschillende merken/series luidsprekers en versterkers door elkaar te gebruiken.

Uiteraard kun je prima verschillende merken gebruiken, maar die twee zaken zou ik proberen gelijk te houden.

Comment

• Vincent23
                    • Jun 2006
                    • 23

ok maar is het niet beter om alles gescheiden te houden.. Ik snap dat je dan duurder uit bent maar ben zelf niet zon voorstander van meerdere dingen in 1.

Mij leek als tafel de Yamaha 24FX12 een mooi apparaat maar dat is nu nog toekomstmuziek.

Aan welke prijs moet ik denken bij die set?? en dan ipv de yamaha een vergelijkbare poweramp?

Mvg

Vincent

Comment

• Gear
                      • Feb 2006
                      • 12

Waarom niet 2 behringer subs, met een x-over en een eigen versterker, die set heb ik gehoord en ik vond de combi 1520 pro met de pro subs erg goed klinken voor het geld. Let wel actief gefilterd want passief vond ik het rommelig.

Comment

• Vincent23
                        • Jun 2006
                        • 23

..

Hi

Inmiddels weer een update. Ben vandaag wezen luisteren en mijn oog en oor zijn gevallen op de Electro Voice ZX4 iemand hier ervaring mee. Mij klonken deze speakers iig super.. retestrak en goed verstaanbaar en ook een mooi ontwerp en makkelijk te plaatsen.

Nu alleen nog een bijpassende versterker?

Mvg

Vincnet

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

CP2200 ! perfecte match

Paul
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

200% mee eens. Heb hem zelf ook, klinkt perfect, goeie kwaliteit. Alleen ik stuur er twee ZX1tjes mee aan
                            M.v.g. Sander
                            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Vincent, prive-bericht nog gehad?

Comment

• Vincent23
                                • Jun 2006
                                • 23

Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd .. Inmiddels wel een multikabel aangeschaft dus er is een kleine vooruitgang..

Volgende aanschaf wordt een Dynacord S1200.. Om het mengpaneel te ontlasten.. merk dat het steeds drukker wordt in de gemeente .. Is natuurlijk alleen maar goed maar voor het geluid is het wel minder .. Denk dat ik met die S1200 veel van de rommeligheid uit het geluid haal en dan ik het een stuk transparanter maak .. tenminste er is 1 iemand in de gemeente die het heeft over pannen .. maar dit lijkt me een tijdelijke oplossing en ook vrij tijdrovend voor elke dienst?

Iemand ervaring daarmee? is het mogelijk om met pannen de stemmen van mekaar los te trekken .. maar toch ervoor te zorgen dat het een mooi geheel blijft? klinkt een beetje dubbelop

Mvg

Vincent
                                Last edited by moderator; 13-09-06, 22:00.

Comment

Working...