Is dit een goede PA set ... of niet ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

Originally posted by ralph
    Kolere.....waar gaan we heen als je al een band PA gaat aanbieden en je weet *** niet eens hoe je je cd speler moet aansluiten op een tafel!
    het was maar een vraag

ik doe de pa niet
    ik zit enkel in de organisatie
    en 2,7 kW leek we weinig daarom dat ik het vroeg !

en het is niet MIJN cd speler
    het is die van de geluidsman!

en over het vermogen.......

het is voor een live bandje die smartlappen brengt op een senioren nammiddag...; en dat wil zeggen
    SENIOREN... hebben niet graag té luide muziek ..; juist ?
    de tweede groep is een live cabaret act, dus enkel stem versterking en wat geluidseffecten.

groeten,

niek
    Last edited by ikke1234; 22-07-06, 13:59.
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Dan had je dit wel in jou eerste post kunnen zetten , want die is vrij onduidelijk, zeker nu je zegt waar het over gaat .
      Trouwens , wat moet je met een laser op een senioren feest
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Het was maar een vraag zegt ie....<zucht>
        Zoals Sis al opmerkt, probeer volledig te zijn in je berichtgeving.

Voor die geluidsman: als dit niet z'n eerste klusje is, dan zal hij zelf wel uitknobbelen hoe hij een cd spelertje aan sluit op de tafel.

Als jij in de organisatie zit, dan stel je dus an de verhuurder de eis: heb zoveel mensen in een tent van die en die afmeting.
        Daar gaat: soort entertainment invullen, over de PA spelen. Even aangeven wat die aan monitoring, outboard en mic's nodig hebben en je bent onderweg.

Ten aanzien van de set ie je nu hebt: levert j verhuurder er ook de benodigde verloopjes voor mee in de set?
        jack-jack kabeltjes...geen gates benodigd?
        Mijn advies: laat de volledige bekabeling over aan je pa bedrijf.

Wat met festivals erg goed bevalt:
        Zorg als organisatie/pa bedrijf voor de 230V vaste spanning van de backline...scheelt weer gesleep met stekkerdozen van de hema/blokker/gamma.

Ten aanzien van het licht: Ben je vergeten het frontlicht te noteren?

Loos die gobo en laser shit!
        die 12m truss, dat wordt voor het tegenlicht ofzo?
        Ga je dat takelen? heffen? zelfdragende structuur?

Waarom ben jij belast met iets wat je zelf niet kunt overzien?

Ongetwijfeld werd je van mijn eerste reactie niet blij, maar ik heb iets te vaak te maken gehad met "jochies" (leeftijd 14-65) die wel verantwoordelijk zijn namens de organisatie om deze techniek te regelen, maar volstrek incompetent zijn....Kan je melden dat dat niet lekker werkt

Comment

• dicotm
          • Jun 2005
          • 23

Originally posted by ikke1234
          het was maar een vraag

ik doe de pa niet
          ik zit enkel in de organisatie
          en 2,7 kW leek we weinig daarom dat ik het vroeg !

en het is niet MIJN cd speler
          het is die van de geluidsman!

en over het vermogen.......

het is voor een live bandje die smartlappen brengt op een senioren nammiddag...; en dat wil zeggen
          SENIOREN... hebben niet graag té luide muziek ..; juist ?
          de tweede groep is een live cabaret act, dus enkel stem versterking en wat geluidseffecten.

groeten,

niek
          Even voor de 2e set denk aan headroom....
          Als jij zegt dat er een cabaret dingetje word gedaan en je heb net krap aan geluidsset mee dan heb je weinig headroom over.
          Met een cabaret stukje is het niet eenvoudig om met 2 a 3 hedsetjes met 0db over een stapelset te draaien als je bijna genoeg geluid neerzet. (na mijn eigen ervaring dan) En dit probleem geld zeker als je nietr beschikt over infills e.d. voor de eerste en achterste rijen.
          Licht, het maakt altijd herrie!

Comment

• ikke1234
            • Aug 2005
            • 125

Originally posted by sis
            Dan had je dit wel in jou eerste post kunnen zetten , want die is vrij onduidelijk, zeker nu je zegt waar het over gaat .
            Trouwens , wat moet je met een laser op een senioren feest
            sis
            laser niet voor de senioren !
            maar de dag erna komt er een dj (met eigen geluid ) maar niet met eigen licht... dus daarrom ...

die 12m truss, dat wordt voor het tegenlicht ofzo?
            Ga je dat takelen? heffen? zelfdragende structuur?
            staat op statieven voor het front licht; waar dan 8 parren komen front licht(dag 1) en dan dag 2 gaan ze gedraaid worden naar de dansvloer voor de fuif , dus die gobo en laser is ook voor dan he

ze hadden ij gevraagd een offerte aan te vragen en ik had DIT lijste meegekregen... dus
            ik moet enkel een beetje helpen tijdens cableren van die handel en ik moet ook het licht doen ..; eigenlijk , trek ik mij van geluid niet zoveel aan, maar omdat dat een goeie kans is zal ik wel eens kijken

kzal wel foto's nemen
            IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
            KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

Working...