Sub voor mackie srm450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan-andries
    • Dec 2004
    • 50

Sub voor mackie srm450

Ik ben op zoek naar een goede sub-oplossing voor 2 mackie srm450. Dit onderwerp is al vaak behandelt, maar toch vind ik nog geen antwoord op mijn vraag:
    2 swa1501 of 1 swa1801?
    (zal ik bij beide voorstellen genoeg sub hebben?)
    Andere actieve alternatieven? (ben vooral benieuwd naar die actieve subs van rcf)
    Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het gebruik van mijn srm450 kastjes?

alvast bedankt
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Naar mijn idee zal 2 x 15'' meer laag geven dan 1 x 18''. Als je met 2 subs gaat werken dan heb gelijk een behoorlijk (goede) hoogte voor je top om op te zetten. Als je meer budget bent gebonden dan zal je voor de 18'' moeten gaan.

Of er nog een alternatieven zijn, weet ik zo gauw nog niet. Maar zoals je zelf al aangaf de subs van RCF.

Jbl heeft wel een leuke 18'' sub maar die zal kwa klank en kwa uiterlijk niet echt passen bij de 450. Bij mijn weten heeft Electro Voice ook geen actieve geen 18'' sub. Maar wel een actieve 15'' sub. Namelijk de SBA 760. (ik neem aan dat je ook gewoon de subs actief wil hebben). Dynacord heeft wel een 15'' actieve sub (link). Ik weet niet precies wat jij verwacht van je sub(s). Waar ga jij set voor gebruiken? En vooral wat is je budget?

Groetjes
    Last edited by Baszza91; 19-07-06, 16:26.
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Originally posted by Baszza91
      Bij mijn weten heeft Electro Voice ook geen actieve geen 18'' sub. Maar wel een actieve 15'' sub. Namelijk de SBA 760. (ik neem aan dat je ook gewoon de subs actief wil hebben). Dynacord heeft wel een 15'' actieve sub (link). Ik weet niet precies wat jij verwacht van je sub(s). Waar ga jij set voor gebruiken? En vooral wat is je budget?

Groetjes
      Die dynacord is hetzelfde als de EV

Bij deze weer, wat is je budget?
      Kunstof of hout? Neem aan kunstof als je toch al mackies hebt.
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jimi
        • Sep 2005
        • 39

hallo,

ik denk dat je aan 1 18" wel genoeg hebt, wij draaien vaak met 2x de 450 en dan 2 x de 18" van mackie. dit setje leverd erg veel en mooie bass op en met 1 wil het ook al wel aardig lukken
        ik zou voor de 18" gaan

Comment

• jan-andries
          • Dec 2004
          • 50

Budget > ik zou 2de hands zoeken naar een goede sub, maar budget is er zoveel ik nodig acht. Maar als ik voldoende heb aan 1 swa1801, dan ga ik er geen 2 kopen. De set word gebruikt voor drive-in. Ik zoek idd iets in het genre swa1801/RCF pro,...

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 649

Ik werk wel eens met de SRM 450's en heb daar 2x SW1501 en soms 2xSW1801 bij. Ik moet wel zeggen dat de 1801 veel meer adem heeft dan 1501 maar dat is ook logisch.

In jouw geval denk ik dat de keuze het best is als je voor 2x 1501 kiest. Spreiding is beter en zal ook meer druk ( in ieder geval meer vermogen) dan 1x1801 opleveren. Ook ben je flexibeler met 2x1501. Als je in een kleinere zaal speelt kun je 1 stuk opstellen en bij grotere zalen neem je ze allebei mee.

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

Ik heb zelf 2 srm450 met 1 swa1501 maar had liever 1 swa 1801 gehad. Hoe het zit met twee swa1501's weet ik niet, maar als je ruimtegebrek hebt in je busje zou ik gaan voor 1 maal de 1801, gaat ook een stukkie lager

Comment

Working...