netjes. maar zit er een raamwerk onder die plaat of is het aluminium van zichzelf stevig genoeg? en wat is ongeveer de lengte?
Ramp / oprijplanken
Collapse
X
-
lengte is reeds vermeld, 225 cm. breedte is 80 cm. opstaande randen een 10 cm. Hier zit verder niets onder, geen raamwerk, geen balken niets. Alu is wel redelijk dik.
maar zoals Luc2366 schreef, belasting afhankelijk van dikte en opstaande randen. Let op bezuinig niet hierop en ga liever voor een mm dikker!! heb al diverse bandjes gezien die ook "effe" een ramp lieten maken en al snel extra balken, richels enz eronder moesten plaatsen.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
-
klopt: dat heb ik juist gedaan omdat die zo onder de aanhanger geschoven kan worden, en omdat mijn kisten 55 breed zijn, de wielen zitten dan hart-hart op ongeveer 45-50 cm.
En vervolgens met beleid naar binnen duwen.
De reden van die extra "wang" is dat je nu met de bolhoeken boven de rand uitkomt. dan kunnen er dus nog kisten over die breder zijn dan 60 cm
Comment
-
Ik heb hem laten maken bij ESVE aanhanger en trailer bouw in Lichtenvoorde, heb geen ontwerp of iets dergelijks, gewoon met aanhanger heen geweest en verteld wat ik nodig had. Zij hebben het opgemeten, een stevig stuk alu genomen en 2 randen omgezet, daarnaast een lip aan de voorkant gemaakt zodat hij vast op de aanhanger ligt, hieraan zit iets laswerk. Dikte weetik zo niet, 4/5 mm?? zou goed kunnen zou ik de bon bij moeten pakken maar of het daar opstaat? Ik heb mijn wensen duidelijk gemaakt waarna zij wisten welke dikte zij nodig hadden.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
rampje is netjes, alleen is die hoek die je nu omhoog moet niet erg zwaar en stik? Lijkt mij met een flinke kabelkist of een sub bijna niet te doen. in de tekening staat dat de ramp 200 cm lang is, is die aanhanger dan zo hoog? of toevallig op het moment dat de aanhanger achter de auto zit en de achterkant omhoog wordt gedrukt doordat de trekhaak lager zit?
Ik heb ook sinds kort een nieuwe aanhanger, wielen zitten onder de bak, het is wel een verlaagd chassis met lage banden maar vind de helling net te doen.
Ben dan ook aan het twijfelen om evt een 2delige achterklep te maken, opbouw is op dit moment nog zeil met binnenwandjes maar zit ook hiet aan te denken om evt een alu, wandsysteem opbouw voor te maken. alleen is het nu zo gemakkelijk met kleine dingen buiten, heb nu meteen een podium, thuis opbouwen, zijwandje openschuiven, stroom erheen en klaar. podium en al.
misschien iemand wel andere ideeen?Last edited by Watt Xtra; 06-08-06, 10:07.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Alles is relatief natuurlijk. Ik ben maar een kleine ondernemer met een aanhanger waar alles in kan.
Mijn grootste en zwaarste kist is een (kabel) kist van 122*51 en 54 hoog.
Met deze hellingshoek is het goed te doen. (ik had eerst een ramp van 150cm lang: dat was niet te doen.
Subjes gaan op de steekwagen (voorlopig) en de steekwagen past precies ever de ramp.
Voordeel van deze ramp is dat door de extra "wang" die er in zit, je er ook met bredere kisten over zou kunnen, zolang de wielen er maar tussen kunnen.Comment
-
bij mij ook een lip aan gebogen, pinnen om de plaat vast te houden is lang niet altijd makkelijk, of ze moeten los te maken zijn, wanneer je een busje huurt, andere aanhanger hebt, een podium van 70cm op moet dan zitten die pinnen alleen maar in de weg, rijdt er met beleid op en af dan is er niets aan de hand.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Ik heb zojuist een ramp/oprijplank gekocht, bij metaalhandel "De Groot" in Ter Aar. Ze hebben geen website, wel e-mail adres. degrootmetaalbewerking@hetnet.nl. Anders kun je ook even zoeken op telefoongids.nl. De plank kostte 160 uppies ex BTW, dus in totaal 190,-. Dit was een makkelijke klus voor ze. Het is een goede plank.
Ik heb foto's geplaatst voor geinteresseerden, incl alle maten.

Bedankt allemaal voor alle adviezen! Dankzij jullie heb ik nu een goede plank!Last edited by xxlr; 16-08-06, 13:47.Comment

Comment