Luidsprekers vliegen in rubber...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

    #16
    Ten eerste ben ik het volledig met Outline eens.

    Een goede gast heeft van zichzelf geen sterke fibraties.

    Of het is een slechte constructie, of geen demping etc.

    Om toch ff on topic te gaan:
    Even snel een paint schets:

    Is bovenstaand niet makkelijker. Dit uiteraard in combinatie met de rubbers die op de vorrige pagina staan. Zo hangt hij ook nog eens stevig en kan hij niet gaan zwaaien. Hoef je je ook geen zorgen te maken over de stevigheid van het rubber. Een maar metalen beugels moet geen probleem zijn.

    Comment

    • Leo@work
      • Jul 2006
      • 6

      #17
      Ben het ook met Outline eens hoor, maar ja... ben ook alleen maar de uitvoerende.....
      Goed idee voor de beugels!!!
      Paint schets is toch prima? Goed man!!

      Comment

      • Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

        #18
        Originally posted by Outline
        Het lijkt mij toch dat een goed gebouwde kast zelf weinig trillingen produceert (bv. EV's RMD-ontwerpen. Kasten die overmatig mee-vibreren, hebben een slecht rendement). Waarvan al helemaal niks doorkomt als je 'm aan een ketting/band hangt!

        Vind 't eerlijk gezegd dus een beetje ver gezocht allemaal!
        Ha heren; qua directe trillingen door geleiding zou je daar idd best gelijk in kunnen hebben maar juist dit lijkt me nu net het probleem niet.
        De meeste (LF) energie wordt toch door de conus langs de kast het plafond ingeduwd. Met de note dat het ook nog eens slecht geisoleerd is zul je zelfs met een perfecte ophanging geen resultaat halen.

        Wat ik zou doen is de kastes zo veel mogelijk uit de hoek plaatsen, wellicht met muurbeugels, het laag eruit draaien, goede zware demping in het plafond aanbrengen en meer van dat.

        Veel knutselplezier !
        Meer is minder, minder is meer

        Comment

        Working...