Sensation White 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PHsound
    • Mar 2002
    • 190

Ik vind het toch jammer dat er die labs gebruikt worden...
    Vind ze stukken minder dan de 218's wat cyber al zei het mist het strakke laag..
    Wat me ook veel opvalt bij die labs dat je enorm veel hotspots krijgt en plekken waar het laag gewoon weg is

Comment

• CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

Originally posted by PHsound
      Ik vind het toch jammer dat er die labs gebruikt worden...
      Vind ze stukken minder dan de 218's wat cyber al zei het mist het strakke laag..
      Wat me ook veel opvalt bij die labs dat je enorm veel hotspots krijgt en plekken waar het laag gewoon weg is
      Klopt, maargoed, 't is en blijft de arena, ik wacht nog ff af tot een buiten festivalletje om goed te kunnen oordelen. En die hotspots is nu eenmaal hoorn-eigen, alhoewel ze 't in de arena redelijk hadden kunnen vermijden door wat te waaieren, de stacks stonden nu echt strak 4 tegen mekaar en dan telkens op 45° per stack rondom, als de stacks wat gewaaierd hadden waren er wellicht een stuk minder dooie plekken geweest. 't mist wat koppeling, maargoed, hard ging t toch zat
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• PHsound
        • Mar 2002
        • 190

Ik heb ze vaker gehoord nu een stuk of 5 keer en toch blijf ik het minder vinden mss. in combi met 218's....

Comment

• TPL
          • Jan 2005
          • 63

Ik heb ze ook gehoord (en gevoeld) in de Arena en ik vondt het toch wel een verbetering dan de hotspots waar PHsound het over heeft (ze waren er veel minder). De feesten waar PHsound het over heeft, lagen de lab subs op elkaar per 4 (dus 2 hoog) met de hoornmonden naar elkaar toe. Dit was nu tijdens sensation niet het geval. De kasten stonden met de hoornmond naar de vloer. Dit heeft in deze ronde opstelling wel een goed effect. De combie met sb218's heb jij (PHsound) ook al een keer gehoord, tijdens in Qontrol (rai A'dam) lag er een stapel labs links (8 stuk gestackt 4 hoog monden naar elkaar toe per kant) en rechts hetzelfde in het midden was een center sub array van 218's (was in de main hal)
          Last edited by TPL; 05-07-06, 01:02.
          als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Reactie

Wat er hing in de arena Was een combie van vdosc/dvdosc/subs per "banaan" 8 kasten (nm 9 is een amprack) per array +/- 30 tot 38 kw
            Als je te dicht in de buurt komt v/d subs kun je er donder op zeggen dat het mid/hoog minder wordt er stonden ook dvdosc infills maar die moesten het opnemen tegen de subs die de hele arena van laag moesten voorzien dus op sommige luister puntenheb je dan inderdaad meer sub als mh. (typisch geval van jammer dan)
            Als er meer mid/hoog in het systeem wordt bij gevoegd krijg je problemen met reflecties via de zij wanden v/d arena wat resulteerd in een geluidsbrij (dit geld ook voor het sub)
            Dit heeft niks met het systeem op zich te maken als wel met de acoustiek in de arena

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

en geef mij toch maar de SB218 sub's. vond dit jaar het laag echt wel minder goed en minder hard gaan

Comment

• TPL
                • Jan 2005
                • 63

Originally posted by Timo Beckman
                Wat er hing in de arena Was een combie van vdosc/dvdosc/subs per "banaan" 8 kasten (nm 9 is een amprack) per array +/- 30 tot 38 kw
                er waren maar 2 array's met 8 kasten.... nr 9 klopt en het aantal kw is leuk voor de leek, ik heb het liever over spl.

Als er meer mid/hoog in het systeem wordt bij gevoegd krijg je problemen met reflecties via de zij wanden v/d arena wat resulteerd in een geluidsbrij (dit geld ook voor het sub)
                Dit heeft niks met het systeem op zich te maken als wel met de acoustiek in de arena
                Infills zijn appart aangestuurd, De gevlogen cluster kan je dus met rust laten. De infills stralen direct het publiek in en komen op hun pad niet echt niet vergenoeg om reflecties te maken.

De akoetiek in de Arena is wel verbeterd na die 1.4 miljoen.

Originally posted by sjoerd
                en geef mij toch maar de SB218 sub's.
                Mee eens. Maar de labs vielen mij niet tegen op sensation.
                Last edited by TPL; 18-07-06, 01:41.
                als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• Martin-vdB
                  • Oct 2003
                  • 85

Originally posted by Imperator
                  Zoals elk jaar, hier weer een topic over Sensation. Ben er gisteren voor het eerst geweest en vond het zeker de moeite waard.

Weet iemand wat er precies hing aan geluid? Ik weet wel dat als je binnen 5 meter van het podium kwam, je letterlijk wegeblazen werd door de subs, en dat de hoge tonen volledig wegvielen. Heeft dit nog ietst e maken met een verkeerde afstelling, of hadden ze het verder moeten afzetten. (geluid lag heel dicht tegen pijngrens aan daar...)

wanneer je wat verder van het podium kwam was het geluid wel erg lekker.

Grt. Pim
                  Ik ben niet op White geweest maar heb gewerkt op Black.

Okee, komt 'ie:[LIST][*]"Eiland" bestond uit 8 bananen van 8 V-Dosc en 3 dV-Dosc[*]Aansturing kwam vanuit een Midas XL4 die aan de zelfde kant stond als waar alle Sky-boxen zitten.[*]Vanuit de XL4 ging het full-range signaal naar een Midas XL88.[*]Subs waren 8x 4 Lab Subs die d.m.v. een matrix gevoed werden.[*]Rondom het podium lagen ook nog eens 8x 2 dV-Dosc die met een aparte matrix gevoed werden.[/LIST]Wanneer de band speelde gingen alle bananen, uitgezonderd de 3 die naar de Sky-boxen gericht stonden, en alle Lab Subs uit. De 3 bananen die bleven spelen werden dan gedelayed.

Band-set (onder voorbehoud van de aantallen V-Dosc):[LIST][*]FOH-tafel was een Yamaha PM3500[*]Monitor-tafel een Midas Heritage3000[*]Main PA bestond uit 2x 12 V-Dosc[*]Outfill bestond uit 2x 10 V-Dosc[*]Subs waren 4 stacks van 6 hoog SB218 per kant[/LIST]Verder werd er dus ook nog een stereo signaal naar de XL4 gestuurd voor de delay.

DJ-monitor bestond uit 2x dV-Dosc sub met op iedere sub 3 dV-Dosc toppen welke onder controle gehouden werden door de XL4 mocht de DJ het té gortig maken. Ook al had hij in principe zelf controle er over maar de XL4 was dus puur veiligheid. Het signaal kwam gewoon uit de monitor uitgang.

De nieuwe PA van de ArenA werd niet gebruikt. Ook het ontbreken van enkele doeken klopt, het schijnt dat dit te maken heeft met extra kosten maar ook met het vliegen van alles van het "eiland". Werd mij naderhand verteld tenminste.

Processing werd door meerdere XTA DP226's verzorgd

Last edited by Martin-vdB; 02-08-06, 18:13.

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

leuke foto's om eens te zien. dus de hele main pa bevat maar 1 processor? dat lijkt nog vrij simpel dan. Ik verbaas me wel altijd over de grote mengtafels op dit soort events; ze gebruiken er maar een paar kanalen van toch? of gaat t om die matrixen? er stond trouwens wel een erg groot systeem voor 1 enkel (en waardeloos) optreden met die band, lijkt een beetje overdreven (hadden ze ook kunnen inpluggen toch?)ach ja.

Comment

• Martin-vdB
                      • Oct 2003
                      • 85

leuke foto's om eens te zien. dus de hele main pa bevat maar 1 processor? dat lijkt nog vrij simpel dan.
                      Nee, alles werd door meerdere DP226's heen gehaald maar het leek mij wel dat iedereen dat wel zou begrijpen.

Ik verbaas me wel altijd over de grote mengtafels op dit soort events; ze gebruiken er maar een paar kanalen van toch? of gaat t om die matrixen?
                      Gedeeltelijk zeg je het zelf al: de matrixen maar ook auxen want naast dat het geluid naar de PA ging werden er ook nog eens signaal naar diverse andere ruimtes gestuurd zoals naar Dutchview, VIP-lounge, etc etc. Ook de Buma nam al 2 stereo signaaltjes af voor de verwerking van de rechten. Betreft de kanalen: daar verkijk je je toch gauw op. Er waren ook nog allerlei video-feeds voor de change-overs hè, om maar een voorbeeld te noemen.

er stond trouwens wel een erg groot systeem voor 1 enkel (en waardeloos) optreden met die band, lijkt een beetje overdreven (hadden ze ook kunnen inpluggen toch?)ach ja.
                      Dat de band waardeloos was kunnen we het inderdaad over eens zijn maar dat de band PA te groot was ben ik niet met je eens. Als je het geluid van het eiland had gebruikt was iedere band gek geworden van de vertraging en feedback die de main-PA had veroorzaakt. Kun je je voorstellen hoe een FOH tech zich zou voelen als die moet mixen terwijl op nog geen meter bij hem vandaan het sub mee staat te bulderen?
                      Last edited by Martin-vdB; 02-08-06, 18:04.

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

@Martin-vdb,
                        bedankt voor je reacties,
                        van die ene processor kon ik me ook al moelijk voorstellen, maar is dus ook anders.
                        En wat betreft dat optreden heb je natuurlijk gelijk, vertraging/feedback had ik nog even niet bij stilgestaan. blijft alleen toch wel veel opbouwwerk voor een optreden van een half uurtje, wat ook nog eens helemaal mis liep doordat de mixer vernield werd...

Comment

Working...