Sensation White 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Sensation White 2006

Zoals elk jaar, hier weer een topic over Sensation. Ben er gisteren voor het eerst geweest en vond het zeker de moeite waard.

Weet iemand wat er precies hing aan geluid? Ik weet wel dat als je binnen 5 meter van het podium kwam, je letterlijk wegeblazen werd door de subs, en dat de hoge tonen volledig wegvielen. Heeft dit nog ietst e maken met een verkeerde afstelling, of hadden ze het verder moeten afzetten. (geluid lag heel dicht tegen pijngrens aan daar...)

wanneer je wat verder van het podium kwam was het geluid wel erg lekker.

Grt. Pim
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Sensation White 2006

Sorry, dubbelpost
    Last edited by Imperator; 02-07-06, 15:22.

Comment

• dutchdevil
      • May 2006
      • 3

Ik vond dat er wel heel erg weinig mid-hoog in zat. Leek wel alsof de dj-mixer geen mid-hoog weg gaf.
      Ik, Zei De Gek!!!!

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Originally posted by dutchdevil
        Ik vond dat er wel heel erg weinig mid-hoog in zat. Leek wel alsof de dj-mixer geen mid-hoog weg gaf.
        Misschien deze keer het mid/hoog naar de maand gedraaid ipv. de subs

Comment

• s142918
          • Apr 2006
          • 111

Geluid is als altijd L'Acoustics, vast weer van StagePro. De kritiek over het mid/hoog snap ik niet helemaal, als je juist voor het sub gaat staan is het nogal logisch dat je weg waait; maar de eerste paar rijen werden zoals altijd weer prima opgelost door 2 kastjes op de stage. Ik denk dat het eerder te maken heeft met het gebrek aan oordoppen, want die waren dit jaar toch wel hard nodig. De "verbetering" van de acoustiek van de ArenA is mij niet helemaal duidelijk geworden, maar misschien is dat ook meer bedoeld voor traditionele popconcerten en mensen in de ring. Ik heb midden op de vloer het geluid enkele keren horen terugkomen vanaf de tribunes, maar niets meer of minder dan voorgaande jaren.

Licht en decor waren wel duidelijk meer/beter dan de vorige jaren! Wat een enorme bak show, minder standaard dan normaal! Megamix met niet te commerciele nummers was ook weer goed uitgewerkt, het hele dreamcatcher verhaal begon op een gegeven moment wel een beetje saai te worden aangezien het op het filmpje na zo goed als herhaalt werd. Wel een leuke performance door "gastheer" de Sandman, weer eens wat anders. Het licht was dit jaar eens niet een verzameling MAC2000 maar ik zag ook Cyberlights (leve de scan!), Studio Color, Vari*Lite, Syncrolite en natuurlijk wel aardig wat MAC. Operators deden er leuke dingetjes mee, hoewel ze natuurlijk lang niet alle muziek van buiten (kunnen) kennen. Al met al: uitstekend feestje, zeer goed uitgewerkt en beter dan voorgaande jaren in mijn mening.

Comment

• CyberNBD
            • Aug 2000
            • 1318

Ben sinds Woensdag aanwezig geweest in de arena voor de VIP Rooms, maar uiteraard ook af en toe ee kijkje gaan nemen in de main zowel tijdens bouw als show. Vond t decor dit jaar ook anders dan anders, zag er prima uit met de freaky circus kleurtjes en doeken rondom.
            Geluid op main was idd L Acoustics, 8 banaantjes van 9/10/12 kasten diep afhankelijk van de plaats en setje DV doscen als down en infills. Subs waren geen 218s maar LABSubs, 8x4 stuks. Was er tijdens de intro etc. erg van onder de indruk, blazen doet t wel, maar tijdens de dj sets miste ik toch een beetje de strakheid van t laag.
            Last edited by CyberNBD; 02-07-06, 19:18.
            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Iko
              • Feb 2002
              • 766

Originally posted by s142918
              Geluid is als altijd L'Acoustics, vast weer van StagePro. De kritiek over het mid/hoog snap ik niet helemaal, als je juist voor het sub gaat staan is het nogal logisch dat je weg waait; maar de eerste paar rijen werden zoals altijd weer prima opgelost door 2 kastjes op de stage. Ik denk dat het eerder te maken heeft met het gebrek aan oordoppen, want die waren dit jaar toch wel hard nodig. De "verbetering" van de acoustiek van de ArenA is mij niet helemaal duidelijk geworden, maar misschien is dat ook meer bedoeld voor traditionele popconcerten en mensen in de ring. Ik heb midden op de vloer het geluid enkele keren horen terugkomen vanaf de tribunes, maar niets meer of minder dan voorgaande jaren.
              Arena heeft van die dikke doeken aangeschaft met trussjes en takels etc erbij die in rijen tegen het dak worden opgetakeld. Begreep ik vorige keer.. Maar die doeken heb ik nu helemaal niet gezien... Misschien dat het niet genoeg werkte ofzo iets.. Zal het eens na vragen.

Of het huis systeem gebruikt werd weet ik eigenlijk niet, ik denk het haast niet omdat de Vdosc's ook gericht stonde op de tribunes.

Comment

• TPL
                • Jan 2005
                • 63

Heb inderdaad het sus doek niet zien hangen, maar die geluids isolatie platen in die rail hingen er weer wel. (zelfde platen die bij de hmh tegen de muur zitten) Mischien konden ze de trussen met susdoek niet inhangen deze keer aangezien er al een hoop punten bezet waren door de rigging. Maar die susdoeken werken wel.

Huis systeem is niet gebruikt. Huis systeem hang meer gericht op de bovense ring dan op de onderste ring. De onderste ring werd nu aangestraald door het V-dosc.
                als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• Sam Vercammen
                  • Jun 2005
                  • 12

Het is niet abnormaal dat er meer werk in geluid, licht en decor is gestoken. ID&T had namelijk 150 buitenlandse evenementenorganisatoren uitgenodigd omdat ID&T sensation internationaal wil lanceren. Best normaal dus dat alles er dan een beetje beter uitziet.

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

Waarom gebruiken ze dan nu ineens ouderwetse zelfbouw subs ipv de l'-acoustics? vreemde combi met zo'n dure line-array, en is bovendien eerst altijd zo geweest. iemand een idee?

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

Originally posted by sjoerd
                      Waarom gebruiken ze dan nu ineens ouderwetse zelfbouw subs ipv de l'-acoustics? vreemde combi met zo'n dure line-array, en is bovendien eerst altijd zo geweest. iemand een idee?
                      OUDERWETSE ZELFBOUW SUBS ??? GRRRRRRRRRRRRRRRRRR
                      PSL Bvba powered by
                      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48
                      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• CyberNBD
                        • Aug 2000
                        • 1318

Stagepro had al sinds vorig festivalseizoen een tekortje aan subs. Ze hebben de labjes in frankrijk gehoord en waren er behoorlijk van onder de indruk, komt daarbij dat Labjes t qua luchtverplaatsing nu eenmaal beter dan SB218's. Dat is wat ik van René van Stagepro vernomen heb.

En daarbij: als je bekijkt hoeveel 218's er vorig jaar lagen met sensation in vergelijking met het aantal labs dit jaar (scheelt zowat de helft als ik me niet vergis) kan ik me er wel wat bij voorstellen.

De lab moet mij qua strakheid in 't laag nog steeds overtuigen, maar qua blazen wintie t iig wel van een hoop subs. Dingen zijn overigens uiterst netjes gebouwd a la l'acoustics, niks mis mee dus, en zeker geen goedkope, ouderwetse zelfbouw uitstraling...
                        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• sjoerd
                          • Apr 2004
                          • 341

Originally posted by PowerSound
                          OUDERWETSE ZELFBOUW SUBS ??? GRRRRRRRRRRRRRRRRRR
                          sorry... kon idd wel nagaan dat ik hier reacties op zou krijgen . zo bedoel ik t ook niet, maar je snapt de opmerking wel toch? Ik vind t gewoon een vreemde combinatie met de line-array. en vlgs de reacties hier klonk t ook minder strak. maar goed, dat zal ik komende zaterdag wel gaan beoordelen
                          Last edited by sjoerd; 04-07-06, 12:30.

Comment

• PowerSound
                            • Nov 2001
                            • 1892

Heb gehoord dat die 32 labs van een zekere "Arnaud" zou zijn, nen freelancers. Fake ? (denk het ook)
                            PSL Bvba powered by
                            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                            Yahama LS9-32 / MC7L-48
                            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• oversound
                              • Dec 2003
                              • 218

Had vorig jaar vernomen van werknemer van Stage pro dat de Lab subs die zijn aangeschaft van een bedrijf komen uit Hongerije (of ander oostelijk land kan even in de war zijn). Die bouwt ze professioneel.
                              Weet niet of dit klopt. Kwa dance zijn ze erg tevreden erover. Gebruiken ze vaak ook in combinatie. Dus sb 218's en labsubs.
                              Maar geef mij maar de SB 218's vind ik gewoon het beste klinken
                              Last edited by oversound; 03-07-06, 20:08.
                              Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

Working...