MC2 versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deurklink

MC2 versterkers

Lees na gebruik van de zoekfunctie dat ze hier en daar al gebruikt worden. Maar wat zijn de ervaringen met de versterkers?

linkje.. http://www.mc2-audio.co.uk/

Zijn ze prijsvast net als de QSC Lab of crown versterkers??? Of is de afschijving gigantisch! Eerste wat me opviel was dat ze niet moeders mooiste zijn maar ja versterkers kan je ver weg stoppen...
  • Michel van de Beek
    • Oct 2000
    • 283

Onze ervaringen zijn (zeer) positief, zowel voor touring (E-serie) als installatie (T-serie). Maar wat wil je precies weten? Prestatie, klank, betrouwbaarheid?

En dat uiterlijk ... is natuurlijk erg persoonlijk.
    Groeten,
    Michel

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Weet niet hoeveel ze kosten, dus doe daar even geen uitspraak over! zat namelijk te denken aan Chinese productie... Dit ivm uiterlijk.

Ontwerp van de E-serie heeft veel weg van de oude Carvers. En als ik de gewichten zie, lijken mij het oude, maar degelijke ontwerpen (iig voor de E-serie dan).

Maar ben ook benieuwd naar de rest!

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Neem het voorgeende over prijs enz terug!

Waarom? Kijk maar:

Comment

• deurklink

Naja meer was de vraag of je ze bij "top of the bill" versterkers in het rijtje kan plaatsen! Dus prijs kwaliteit, levensduur, stabiliteit. Van specs heb ik nog niet zo heel gek veel verstand van helaas, begint te komen maar ik kan niet aan de spec's zien of het helemaal geweldig is. En trouwens in hoeverre zijn die betrouwbaar

Comment

• martijn verkerk
            • Nov 2005
            • 300

heb ze laatst gehoord op een mcloudy set
            was er niet echt kapot van snel op z'n eindje, en dan gaat het best afgeknepen klinken!!
            heb ingeprikt op het systeem dus weet niet hoe processoren ingesteld waren .
            idee : mischien x demo'tje laten doen?

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

leuk rijtje toch?
              Hier in de buurt collega bedrijven die ze volop gebruiken icm Logic speakers. idd, van dezelfde importeur..

Comment

• Didier
                • Aug 2002
                • 323

Vraag Tom & Iko (cyberdance) maar eens over hun bevindingen. Zij hebben deze versterkers uitvoerig getest icm Function One.
                Zuid-Limburg

Comment

• Michel van de Beek
                  • Oct 2000
                  • 283

Originally posted by deurklink
                  Naja meer was de vraag of je ze bij "top of the bill" versterkers in het rijtje kan plaatsen! Dus prijs kwaliteit, levensduur, stabiliteit
                  Antwoord is bevestigend. Persoonlijk verkies ik ze boven QSC PL, Labgruppen (en al helemaal boven Crown, Crest). Service is goed en snel.

En ter info ... ontwerper van MC2 is 'oude bekende', nl. Terry Clarke een van de oprichters van Klark. De E-serie is zeker niet chinees of carver.

Maar er gaat niets boven zelf testen en kijken en vooral luisteren of het wat voor jou is. Bel de importeur even, die kan je ongetwijfeld verder helpen.
                  Groeten,
                  Michel

Comment

• badboyscrew
                    • Aug 2000
                    • 304

Wij hebben er 24 in de verhuur wel de turbosound versie en geen lichtgewichte maar bevallen prima geen problemen tot nu toe maar zou er me crest 9001 en 8001 niet op willen in ruilen zeker op het laag wint crest.
                    groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Michel van de Beek
                      • Oct 2000
                      • 283

Crest heeft idd eigen klank. Zo hebben meer oudere / conventionele amps wat moeite met het volgen/weergeven van (strakke) impulsen. Dit is vooral merkbaar in het laag en hierdoor klinkt het 'vet' zoals velen het noemen. Als jullie dat lekker vinden ... prima. Ieder zijn 'smaak'.

Daarom, als je echt wil weten of het iets voor jou is. Even uitproberen.
                      Last edited by Michel van de Beek; 29-06-06, 20:33.
                      Groeten,
                      Michel

Comment

• bewap
                        • Jun 2002
                        • 239

Antwoord is bevestigend. Persoonlijk verkies ik ze boven QSC PL, Labgruppen (en al helemaal boven Crown, Crest). Service is goed en snel.
                        Met als kantekening dat hier de importeur spreekt, toch?

Maar ik geef je wel te kennen de combinatie met F1 klinkt erg goed, klankmatig een goede versterker.
                        Last edited by bewap; 01-07-06, 19:53.

Comment

• Michel van de Beek
                          • Oct 2000
                          • 283

Originally posted by bewap
                          Met als kantekening dat hier de importeur spreekt, toch?

Maar ik geef je wel te kennen de combinatie met F1 klinkt erg goed, klankmatig een goede versterker.
                          Nope ... we zijn geen importeur van MC2.

Op dit moment wordt import van MC2 gedaan door http://www.matchav.nl Service van de importeurs van Lab en QSC is trouwens ook prima.

De opmerking die je maakt over de combinatie .... een amp is slechts zo goed als het resultaat van de combinatie amp + speaker. De ene amp werkt nu eenmaal beter met speaker A etc
                          Groeten,
                          Michel

Comment

• bewap
                            • Jun 2002
                            • 239

Nope ... we zijn geen importeur van MC2.
                            Ok, ook nooit geweest?

een amp is slechts zo goed als het resultaat van de combinatie amp + speaker. De ene amp werkt nu eenmaal beter met speaker A etc
                            Inderdaad, maar de combinatie met F1 klinkt in ieder geval goed.

Comment

• PHsound
                              • Mar 2002
                              • 190

Ik heb redelijk wat met die MC2 versterkers gewerkt en ik zou het liefst niet meer zonder willen!

Het gewicht voor een rackje is zo lekker je tilt je geen breuk! en qua geluidklank en kwaliteit vind ik ze top! ze leveren een bonk vermogen

Comment

Working...